Technologia

Aston Martin Valor to cudownie szalony, ręczny supersamochód z silnikiem V12

  • 11 lipca, 2023
  • 4 min read
Aston Martin Valor to cudownie szalony, ręczny supersamochód z silnikiem V12


Pierwsze spojrzenie

Aston świętuje 110 lat działalności, wprowadzając na rynek współczesnego MUNCHERA

Wyjątkowa maszyna wyścigowa, z której czerpie inspirację nowy Aston Martin, która niegdyś ustanowiła rekord prędkości na lądzie w holowaniu przyczepy kempingowej. Podczas gdy Aston nie wspomina o potencjalnej prędkości holowania tego – chwalebnie szalonej limitowanej edycji „Valour” – podejrzewa się, że będzie potężna.

Witamy więc w całkowicie nowoczesnej wersji samochodu wyścigowego Le Mans RHAM/1 „Muncher” z silnikiem V8 Vantage. Zapaleni entuzjaści Astona Martina zgromadzili już pewien poziom znajomości tego zupełnie nowego samochodu, ponieważ oczywiście wygląda on tak samo jak wspaniale szalony Aston Martin Victor, którego widzieliśmy w 2020 roku.

Reklama — Kontynuacja strony poniżej

Tam, gdzie ten Victor wykorzystywał wolno oddychający, ulepszony i komicznie ogromny 7,3-litrowy silnik V12 One-77, nowy Valor wybiera 5,2-litrowy, dwunastocylindrowy silnik Astona z podwójnym turbodoładowaniem, zamontowany w wykonanej na zamówienie wersji firmowej połączonej aluminiowej platformy. Niezależnie od dysproporcji w przemieszczeniu, jest to wciąż potężna jednostka napędowa. I taki, który wkrótce stanie się niedostępny.

Warto przeczytać!  Google właśnie nadało Dokumentom i Gmailowi ​​supermoce sztucznej inteligencji, teraz wystarczy wpisać temat, a sztuczna inteligencja napisze za Ciebie

Tak więc w tym, co Aston opisuje jako „przepyszną specyfikację końca epoki”, generuje 705 KM i 555 funtów na stopę momentu obrotowego. To jest wysyłane do specjalnie zaprojektowanego, sześciobiegowego manualnego i mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, aby rejestrować czasy… cóż, nie wiemy. Ale znowu, można podejrzewać, że będą potężni.

Aston chce podkreślić zorientowany na kierowcę i oldschoolowy charakter nowego Valoura i trudno jest przeciwstawić się dużemu silnikowi z przodu, ręcznej skrzyni biegów na środkowym i tylnym kole. Istnieją oczywiście różne tryby jazdy, a także niestandardowe zawieszenie – adaptacyjne tłumienie, nowe sprężyny, stabilizatory i ustawienia pochylenia kół / kół samonastawnych / palców.

Rzeczywiście, powiedziano nam, że Valor będzie „napięty, precyzyjny”, z niewielkim przechyłem nadwozia i podatnością na drodze. Jeśli Victor ma coś do zrobienia, ten Valor powinien zapewnić trochę emocji w starym stylu.

Reklama — Kontynuacja strony poniżej

Większą precyzję zapewniają monstrualne hamulce, które prawdopodobnie lepiej sprostają temu zadaniu niż „Muncher” z lat siedemdziesiątych (nazwany tak, ponieważ przeżarł hamulce podczas 24-godzinnego wyścigu). Wyposażony jest w karbonowo-ceramiczne tarcze o średnicy 410 mm/360 mm z przodu iz tyłu oraz sześcio- i czterotłoczkowe zaciski. Są lżejsze i lepiej odporne na blaknięcie, ukrywając się za 21-calowymi lekkimi kołami.

Warto przeczytać!  Apple Vision Pro otrzyma duże ulepszenia AI, wdrożenie spodziewane w przyszłym roku: Mark Gurman

Chociaż nie da się ukryć tej brutalnej karoserii. Valor ma wiele wspólnego z postawą „uderzenia głową w twarz”, zastosowaną po raz pierwszy przez Victora z 2020 roku, chociaż w projekcie z 2023 roku pojawia się kilka poprawek. Maska w kształcie podkowy jest obecna i poprawna, podobnie jak para kanałów NACA doprowadzających powietrze do wlotów V12.

Zwróć uwagę na nową osłonę chłodnicy, okrągłe reflektory LED, „wystający” rozdzielacz i szerokie łuki przechodzące w „wygięty do góry ogon Kamma” i dyfuzor. A teraz jesteśmy z tyłu, kolejny rozkwit Valour: zestaw egzoostrzy generujących wiry umieszczonych na tylnej szybie. Dopełnieniem tego jest tryplet rur wydechowych; koniec lekkiego układu wydechowego wykonanego na zamówienie, wykonanego ze specjalnych rur, który jest o 7 kg lżejszy „niż tradycyjny system”.

Dość tradycyjne wnętrze, uwaga, wnętrze jest oczywiście zdominowane przez tę dźwignię ręcznej skrzyni biegów. To dość prosta konfiguracja – kierownica, dźwignia, kilka pedałów, siedzenia, rząd przycisków, ekran i połączenie tweedu i włókna węglowego, łączące różne światy, z których Valor czerpie inspirację. Oczywiście dział Q Astona Martina z radością dostosuje Twoje Waleczność do n-tego stopnia.

Warto przeczytać!  Nowa beta Minecraft Bedrock w końcu dodaje wykończenia pancerza

Otrzymuj wszystkie najnowsze wiadomości, recenzje i ekskluzywne informacje bezpośrednio na swoją skrzynkę odbiorczą.

„W firmie Aston Martin nasz projekt jest zawsze postępowy, ale jeśli chodzi o świętowanie ważnego kamienia milowego – w tym przypadku naszych 110.

„W rezultacie Valor jest wspaniale nieskruszony; oldschoolowy brutal wyrafinowany i wymyślony na nowo przez pryzmat 2023 roku”.

Chwalebnie szaleni też. Spodziewaj się, że zapłacisz coś w okolicach 1-1,5 miliona funtów i chociaż Aston powiedział, że zostanie zbudowanych tylko 110 wersji, istnieje już „bezprecedensowy” popyt. Można więc podejrzewać, że nie będą tu kręcić się zbyt długo. Jaka jest szansa, że ​​któryś z nich ma ochotę pobić rekord świata w holowaniu przyczepy kempingowej?


Źródło