Motoryzacja

Auto News Roundup Mid Week Edition

  • 11 lipca, 2023
  • 8 min read



ZDJĘCIE

Auto Central 11 lipca 2023; Oto Midweek Auto News Roundup, podsumowanie od Cox Automotive i perspektywy jego analityków i ekspertów na tematy dominujące w przemyśle motoryzacyjnym.

Wracamy do Twojej skrzynki odbiorczej w „wolnym” tygodniu, aby nadrobić zaległości w tym, co mogło umknąć podczas wakacji. Wznowimy dwutygodniową kadencję, która zbiega się z filmami Auto Market Report głównego ekonomisty Cox Automotive Jonathana Smoke’a, począwszy od wtorku, 18 lipca.

Przed jutrzejszą publikacją indeksu cen konsumpcyjnych (CPI), najczęściej stosowanej miary inflacji, opublikowaliśmy dane dotyczące cen nowych pojazdów z Kelley Blue Book. The średnia cena transakcyjna nowego pojazdu w Stanach Zjednoczonych nieznacznie wzrosła w czerwcu do 48 808 USD, obecnie tylko o 1,6% rok do roku. Rok temu ceny w tym punkcie wzrosły o 12% rok do roku. Ponadto, po raz pierwszy od ponad dekady, ceny spadły o prawie 2% od stycznia. Pod wieloma względami czyni to rok 2023 rokiem jednorożca.

W tym biuletynie wyróżniamy adostęp do kredytu samochodowego, który poprawił się w czerwcu po osiągnięciu dwuletniego minimum w maju, zgodnie z Dealertrack Credit Availability Index, oraz Indeks wartości używanych pojazdów Manheim (MUVVI), który pokazuje spadek wartości hurtowych w czerwcu o 4,2% w porównaniu z majem i spadek o 10,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Chris Frey, starszy menedżer ds. analiz ekonomicznych i branżowych w firmie Cox Automotive, zauważa: Wygląda na to, że kupujący na aukcjach zrobili sobie wczesną letnią przerwę i chociaż używane zapasy detaliczne poprawiały się w ciągu ostatnich kilku tygodni, spodziewamy się mniejszej zmienności zmian cen hurtowych do końca roku”. Oglądaj powtórna rozgrywka kwartalnego konkursu MUVVI, który odbył się wczoraj.

Warto przeczytać: Zapoznaj się z najnowszym komentarzem Briana Finkelmeyera, starszego dyrektora ds. rozwiązań dla nowych pojazdów w firmie Cox Automotive: Koniec pierwszej połowy: Dealerzy mierzą się z szybko zmieniającym się rynkiem, odwiedzając miejsce, w którym czas się zatrzymał

ICYMI: obejrzyj powtórkę Przeglądu śródrocznego 2023, aby zobaczyć szczegółowe informacje na temat gospodarki i wyników amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego w pierwszej połowie, w tym rynków nowych, używanych i hurtowych.

Warto przeczytać!  Dlaczego kolejne zwolnienia w firmie Ford Europe są nieuniknione

Mamy nadzieję, że ten wybór artykułów okaże się przydatny i pouczający. Odwiedzić Newsroom motoryzacyjny Cox najnowsze informacje na najważniejsze tematy w branży. Dodaj do zakładek Migawka rynku samochodowegokompleksowy pulpit nawigacyjny dla danych śledzonych przez nasz zespół.

HURTOWE CENY POJAZDÓW UŻYWANYCH OCZEKIWANA JEST NORMALIZACJA

Główny ekonomista firmy Cox Automotive, Jonathan Smoke, Chris Frey, starszy menedżer ds. analiz ekonomicznych i branżowych oraz Jeremy Robb, starszy dyrektor ds. Indeks wartości używanych pojazdów Manheim oraz główne trendy gospodarcze i branżowe, które ukształtowały ten kwartał. Joe Kichler, wiceprezes ds. logistyki, dołączył jako gość specjalny, aby podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat obecnego stanu logistyki motoryzacyjnej.

„Historię rynku hurtowego w pierwszej połowie 2023 roku można podsumować jednym słowem: niestabilna” – powiedział Smoke. „Rezultat nie jest jednak nieoczekiwany. Większe wzrosty w pierwszym kwartale i trajektoria spadkowa, która rozpoczęła się w drugiej połowie marca, doprowadziły nas mniej więcej do miejsca, w którym spodziewaliśmy się w tym momencie roku. Dobra wiadomość jest taka, że ​​najgorsze prawdopodobnie już za nami. Sprzedaż detaliczna używanych produktów utrzymała się w czerwcu na stabilnym poziomie i wykazuje oznaki wzrostu – poziom zapasów jest ogólnie zrównoważony między podażą a popytem”.

Obejrzyj powtórkę wydarzenia, pobierz prezentację I przeczytaj komunikat prasowy w celu uzyskania dodatkowych informacji.

ŚREDNIA CENA TRANSAKCYJNA NOWEGO POJAZDU W CZERWCU TO NAJMNIEJSZY ROCZNY WZROST OD BLISKO 4 LAT

Średnia cena, jaką Amerykanie zapłacili za nowy pojazd w czerwcu 2023 r., odnotowała najmniejszy wzrost cen rok do roku od początku światowej pandemii. Według Kelley Blue Book, firmy Cox Automotive, średnia cena transakcyjna (ATP) nowego pojazdu wzrosła obecnie tylko o 1,6% rok do roku (774 USD). Czerwcowy ATP wyniósł 48 808 USD, co oznacza wzrost miesiąc do miesiąca o 0,3% (150 USD) w stosunku do zrewidowanego w górę odczytu z maja na poziomie 48 658 USD.

„Fakt, że średnie ceny transakcyjne wzrosły o skromne 1,6% rok do roku w czerwcu, jest godny uwagi”, powiedziała Michelle Krebs, analityk wykonawczy w Cox Automotive. „Rok temu branża obserwowała ceny transakcyjne, które stale rosły o 10-12% rok do roku. Bez zapasów na miejscu inflacja oszalała. Teraz, gdy zapasy stale rosną, a podaż i popyt znajdują równowagę, wzrosty cen wydają się być pod kontrolą. W rzeczywistości średnie ceny transakcyjne spadły od początku roku. To dobra wiadomość dla kupujących”.

Warto również zauważyć, że ceny pojazdów elektrycznych spadły o 20% w stosunku do ich ostatniego szczytu w czerwcu 2022 r. Ten spadek cen można w dużej mierze przypisać Tesliobniżki cen i lepszą sprzedaż bardziej przystępnych cenowo modeli (patrząc na ciebie, Chevy Bolt). W czerwcu średnia cena zapłacona za nowy samochód elektryczny wyniosła 53 438 USD, co oznacza spadek z ponad 61 000 USD w styczniu. Dodatkowo wyższe poziomy zapasów u wielu dealerów wiele pomaga zwiększyć zachęty dla pojazdów elektrycznych.

Sprawdź opublikowany dzisiaj punkt danych, aby uzyskać szczegółowe informacje.

Warto przeczytać!  Opieka Volvo, zasady Minnesota EV, Tesla zwiększa wydatki

POPRAWA DOSTĘPNOŚCI KREDYTÓW AUTOMATYCZNYCH W CZERWCU

Dostęp do kredytu samochodowego poprawił się w czerwcu po tym, jak w maju osiągnął najniższy poziom od dwóch lat, zgodnie z Dealertrack Credit Availability Index dla wszystkich rodzajów kredytów samochodowych. Po zaostrzeniu, które miało miejsce tej wiosny podczas kryzysu bankowego, czerwiec był ważnym punktem zwrotnym, w którym nastąpiła poprawa dostępu do kredytów we wszystkich kanałach i wszystkich typach pożyczkodawców. Dostęp do kredytu pozostaje jednak mniejszy niż rok temu i dla wielu kanałów jest mniejszy niż przed pandemią. Indeks All-Loans wzrósł w czerwcu o 0,8% do 97,2, co było najwyższym odczytem od marca i odzwierciedlało, że kredyt samochodowy był łatwiejszy do zdobycia niż w kwietniu i maju. Przy wzroście w czerwcu dostęp był mniejszy o 7,1% rok do roku, a w porównaniu z lutym 2020 r. o 2,0%.

Przeczytaj punkt danych, aby dowiedzieć się, jakie czynniki wpłynęły na dostępność kredytu w czerwcu.

ZAKOŃCZENIE PIERWSZEJ POŁOWY: DEALERZY SPOTKAJĄ SIĘ Z SZYBKO ZMIENIAJĄCYM SIĘ RYNKIEM, ODWIEDZAJĄC MIEJSCE, W KTÓRYM CZAS SIĘ STANIE

Obecność dealerów samochodowych w Wirginii, Maryland, Kentucky i Zachodniej Wirginii na ich dorocznym letnim zjeździe spowodowała, że ​​artykuł z Briana Finkelmeyera, starszy dyrektor New Car Solutions w Cox Automotive. Chociaż The Greenbriar, w którym odbyła się konferencja, sprawia, że ​​goście czują się tak, jakby czas się zatrzymał, Finkelmeyer mówi, że jest inaczej w przypadku dealerów, z którymi rozmawiał podczas imprezy. On pisze: „Obecny stan producenta nowych samochodów sprawia, że ​​działają.

Przeczytaj więcej od Finkelmeyera o tym, jak dealerzy dostosowują się do obecnej dynamiki rynku, w tym wysokich stawek kredytów samochodowych i bardzo drogich inwentarzy powstrzymujących sprzedaż, oraz o tym, jaka jest ich przyszłość z pojazdami elektrycznymi.

Patrząc w przyszłość: Jeszcze w tym tygodniu Cox Automotive opublikuje analizę sprzedaży pojazdów elektrycznych za drugi kwartał i pierwszą połowę, a także raporty dotyczące zapasów na nowych i używanych rynkach. Zgłosimy Cox Automotive/Moodys Indeks dostępności pojazdów Analytics za czerwiec.

W przyszłym tygodniu opublikowana zostanie szacowana sprzedaż używanych pojazdów i certyfikowana sprzedaż używanych pojazdów. Podamy również raport dotyczący wskaźnika wartości używanego pojazdu Manheim w połowie miesiąca.



Nie wahaj się z nami skontaktować, jeśli masz pytania lub chcesz nawiązać kontakt z Zespół komunikacji korporacyjnej Cox Automotive.

WYCENA AUTOMATYCZNA

„Spadek o 4,2% jest jednym z największych spadków w historii MUVVI i największym spadkiem od początku pandemii w kwietniu 2020 r., kiedy indeks spadł o 11,4%. Spadek rok do roku był również duży, kolejny spadek o 2,7% w stosunku do majowego spadku o 7,6% w ujęciu rocznym, ale jak wspomniano w zeszłym miesiącu, ceny aukcyjne były niższe jesienią ubiegłego roku i spodziewamy się, że te rosnące rok do roku ruchy skurczy się w nadchodzących miesiącach, gdy rynek się normalizuje”.

Chris Frey, starszy menedżer ds. analiz ekonomicznych i branżowych w firmie Cox Automotive.


Źródło

Warto przeczytać!  Najważniejsze artykuły z 2022 r. omówione przez Automotive News