Rozrywka

Autor „Dziedzictwa”, Michael Connelly, o „Sekretnym składniku Harry’ego Boscha” – The Hollywood Reporter

  • 21 października, 2023
  • 11 min read
Autor „Dziedzictwa”, Michael Connelly, o „Sekretnym składniku Harry’ego Boscha” – The Hollywood Reporter


Pracując jako dziennikarz relacjonujący wydarzenia policyjne w latach 80. i 90., Michael Connelly wierzył, że jego praca reporterska będzie środkiem do osiągnięcia celu, jakim będzie stanie się pewnego dnia autorem bestsellerów. Opowiadał swoje bogactwa historii różnych osobistości funkcjonariuszy organów ścigania, których spotkał podczas swojej pracy w gazecie, i stworzył fikcyjnego, rozsądnego detektywa policji Los Angeles o imieniu Harry Bosch. Credo Boscha byłoby proste i konkretne: „Wszyscy się liczą albo nikt się nie liczy”.

W 1992 r. Czarne Echo stał się pierwszym bestsellerem Connelly’ego z udziałem detektywa Boscha. Nie przypuszczał wtedy, że nieco ponad 20 lat później Bosch stanie się najdłużej występującą pojedynczą postacią w historii transmisji telewizyjnej, graną przez Titusa Wellivera. Postać pobudzała wyobraźnię widzów Prime Video przez siedem sezonów serialu noszącego imię detektywa. I teraz, Bosch: Dziedzictwo (na Amazon Freevee) zabiera widzów do drugiego rozdziału (i drugiego sezonu), w którym Harry Bosch (Welliver) oddał swoją odznakę i został prywatnym detektywem, podczas gdy jego córka Maddie (Madison Lintz) poszła w ślady ojca, dołączając do detektywa w Los Angeles Najlepsza.

Reporter z Hollywood niedawno spotkałem się z Connellym (67 l.) w Los Angeles za pośrednictwem Zoom, aby omówić sukces franczyzy Bosch (Dziedzictwo został już przedłużony na trzeci sezon, a seria rozszerza się o spin-offy) i dokąd zmierza jako drugi sezon Bosch: Dziedzictwo przyjeżdża w piątek. (Początkowa karta tytułowa była hołdem dla absolwentów franczyzy, Annie Wersching i Lance’a Reddicka.)

Bosch: Dziedzictwo, seria spinoffów, rozpoczyna drugą część po tym, jak oryginał miał siedem sezonów. Kiedy po raz pierwszy zacząłeś pisać książki o tej postaci i stały się one bestsellerami, czy wyobrażałeś sobie, że pewnego dnia stanie się to franczyzą na ekranie?

Nie bardzo. To znaczy, musisz być szczery: pisarze mają ego i w pewnym momencie albo jest to bardzo głębokie, nic, co bym wykrzyczała na głos, ale czułem, że mam coś do powiedzenia na piśmie i ludzie powinni to przeczytać. To bardzo egoistyczne posunięcie, więc nie mogę powiedzieć, że pisząc te książki, nigdy nie pomyślałem: „To byłby dobry program telewizyjny”. Ale miałem też świadomość, że to się kiedykolwiek wydarzy. I wiesz, nie stałem się sensacją z dnia na dzień. Pisanie książek zajęłoby mi kilka lat, zanim naprawdę zrobiłbym furorę.

Zatem prawdziwa odpowiedź brzmi: nie, ale miałem nadzieję. A to, że wydarzyło się to 20 lat później, myślę, że sprawiło, że było to bardziej satysfakcjonujące, a jednocześnie surrealistyczne i całkowicie radosne doświadczenie, to na pewno.

Jaka jest różnica pomiędzy Boscha I Dziedzictwo Boscha? Wiemy, że w oryginalnej serii Bosh odszedł z policji i jest teraz prywatnym detektywem, a jego córka Maddie dołączyła do policji, ale czy nowy serial będzie znacząco różnił się od oryginału?

Warto przeczytać!  Diablo Cody o „niejednoznacznym” zakończeniu

Mówimy, że ma to samo DNA, ale oczywiście bardzo sumiennie przeszliśmy od maszyny jednoręcznej do maszyny trzyręcznej. Zaczęliśmy od Freevee, mówiąc, że chcemy zrobić spin-off, ale chcemy wynieść Maddie Bosch i „Money” Chandlera [Mimi Rogers] na równi z firmą Bosch. To natychmiast zmienia filozofię panującą w redakcji. Naszym zadaniem jest zatem znalezienie odrębnych historii, które ostatecznie spleją je w jedną całość. Gdzie możemy nakręcić sceny z udziałem całej trójki, nawet jeśli jeden jest początkującym policjantem, drugi prywatnym detektywem, a trzeci prawnikiem. Jak możemy umieścić ich razem w jednej scenie w każdym odcinku?

Bosch przez siedem sezonów i większość swojego życia był uzbrojony w potęgę i potęgę państwa. Miał przy sobie odznakę, miał przy sobie broń. A teraz jest outsiderem, który przygląda się drużynie. To znacząca zmiana w charakterze i cieszymy się, że dokonaliśmy tej zmiany.

Czy nadal używasz książek jako podstaw?

Podstawą każdego sezonu jest zazwyczaj książka i ta [for season two of Bosch Legacy) is The Crossing. But we’re way off the books at this point and inventing new stuff. I don’t know what they’ve allowed you to see, but you know the first two episodes, where we pay off last season’s cliffhanger, that’s not from any book.

Before becoming a successful book writer, you were a journalist, correct?

Yeah, and I had some overlap, but I was a journalist in south Florida and Los Angeles for 14 years. During a lot of these these years I was writing fiction at night. I covered cops so I spent a lot of years on the night beat. I had a writing shift at home, and I wrote a couple of books that never went anywhere, but they were learning experiences. I had to write them to write the one that first got published. So, there’s a big overlap and it was my fourth book where I was able to at least quit my day job per se, my journalism job, with the idea that I was making enough money that I could go three years and if I didn’t really click, I could go back to journalism if they’d have me.

Titus Welliver as Bosch in the Bosch: Legacy season one finale

Amazon Freevee

Let’s talk about Titus Welliver. Did you know from the beginning that he would be perfect for the role as Bosch?

I had a sense. I mean, I had zero experience.. no I didn’t have zero — I was the creator of a show back in like the 2000s, but I wasn’t in it and of it. It was like I had an idea. It became a short-lived show and debuted against a show called CSI, which promptly killed it after about seven episodes.

Warto przeczytać!  Oskarżenia o przemoc domową Justina Roilanda wycofane – Różnorodność

But I had very limited experience, so when we decided with Amazon to make this show, we brought in some veteran people. I think that’s one of the keys to the success of the show. And when we all gathered to talk about the most important decision: who is Harry Bosch? I had thrown Titus’ name out because I had seen him in something and I could tell he could project inner turmoil really well. And if you have seen the first two episodes of the first season, you see that in an amazing performance.

But I was intimidated, because it’s not my world. I’m a book writer and, you know, I raised my hand and said, “What about Titus Welliver?” I was expecting people to possibly shout me down. But the answer was, “We love him, but he’s not on our initial list because he’s making a movie in Hong Kong” — one of the Transformers movies where he’s playing the bad guy. So then we went on and talked to many, many actors, had some auditions and so forth. But we weren’t finding Harry Bosch. And it took so long that we heard that Titus was coming back to L.A.

So, really at the 11th hour, we were given six weeks to cast our lead and on the Friday of the sixth week we heard that he could come in on a Saturday to audition, and he did. And on Monday, we told Amazon we found our Bosch!

The Bosch character continues to have longevity. Why do you think his character and these shows have resonated so well with the Prime audience?

As far as I know, he’s the longest running show in streaming [history], lub powinienem powiedzieć, najdłużej działająca postać, ponieważ jest podzielona na dwa seriale. Ale oczywiście jest to to samo DNA.

Kilka rzeczy: jedna to autentyczność. Po prostu robimy wszystko, co w naszej mocy, aby stworzyć ten świat tak dokładnie, jak to możliwe, i mamy w tym dużą pomoc od prawdziwych detektywów i prokuratorów. I myślę, że ufamy naszej publiczności. Uważamy, że nasi odbiorcy są dość bystrzy i pragną autentyczności i trzymają się jej, gdy ją zobaczą. I myślę, że to duża część tego.

Wydaje się też, że istnieje pewnego rodzaju fascynacja Los Angeles. I jako coś w rodzaju ostateczności lub idei, że jeśli wydarzy się coś dobrego lub złego w kulturze i życiu społecznym, to może się to zacząć od tego lub tam być bronione. Tak więc tak naprawdę mówię więcej o moich książkach, odniosłem korzyści z pisania o Los Angeles w zakresie publikowania książek na całym świecie i myślę, że to przenosi się na serial.

Warto przeczytać!  Legendarny piosenkarz rockowy i soulowy miał 83 lata – ostateczny termin

A my jesteśmy rzadkim widowiskiem. Nakręcenie odcinka zajmuje osiem dni. Zwykle jesteśmy na scenie tylko dwa dni, potem jesteśmy w mieście, które staramy się zaprezentować i ożywić. Wiele osób skrótowo nazywa to listem miłosnym do Los Angeles. Nie jestem pewien, czy tak jest, ale z pewnością widzimy Los Angeles we wszystkich jego wspaniałościach i negatywnych cechach. Myślę, że to interesujące dla widzów.

Ostatnią rzeczą są nasze występy. Nasz casting był wspaniały. Nie było żadnych problemów, żadnych stuków czy coś w tym stylu. Wydaje się, że sprowadzamy wszystkich, zaczynając od głównych ról Titusa, Madison i Mimi Rogers [attorney Honey “Money” Chandler]aż do małych ról; po prostu byli doskonali. I myślę, że ludzie wracają dla charakteru.

Honey Chandler jako Mimi Rogers i Bosch (Welliver) w drugim sezonie Dziedzictwo Boscha

Greg Gayne/Amazon Freevee

Czy jesteś miłośnikiem jazzu? Albo opowiedz nam, jak postać Boscha stała się takim miłośnikiem jazzu?

Dorastałem z tym w moim domu. To była muzyka mojego taty, a potem, wiesz, w pewnym momencie swojego życia musisz odrzucić ojca lub rodziców (śmiech). Poszedłem więc drogą muzyki gitarowej i bluesa. Poszedłem inną drogą, ale kiedy pisałem te książki, pomyślałem: wykorzystuję to, co wiem jako reporter. Jak już mówiłem, Boscha uważam za reprezentanta władzy i potęgi państwa. Jest insiderem, ale chciałam, żeby czuł się jak outsider. Dlatego podjęłam wszelkie możliwe środki, aby sprawić, żeby tak się czuł. Ty, ja i mój tata jesteśmy w pewnym sensie wyjątkowi, jeśli jazz jest naszą podstawową muzyką. A tak się złożyło, że mój ojciec miał nieuleczalnego raka, kiedy pisałem pierwszą książkę Boscha; więc to był mój ukłon w jego stronę. Dałem jego muzykę Harry’emu Boschowi. Ale pasowało do charakteru.

Jak funkcjonariusze organów ścigania otrzymali Boscha franczyzowa?

Myślę, że ogólnie jest pozytywnie. Mam na myśli to, że omawiamy wiele wad i złych stron pracy policji, ale w centrum tego wszystkiego znajduje się facet, który działa według zasady, że wszyscy się liczą albo nikt się nie liczy. To podstawowa doktryna uczciwości, której, jak sądzę, przestrzegałby każdy gliniarz na tej planecie, nie mielibyśmy takich problemów, jakie mamy, jak wiecie. I myślę, że każdy policjant wie o tym w głębi serca.

Myślę, że najlepszą anegdotą jest to, że prawdziwy szef policji Los Angeles, Michael Moore, powiedział mi: „Zmieniłeś esprit de corps naszego wydziału”. A to zaowocowało dużym dostępem do prawdziwych miejsc. Kręcimy w wielu prawdziwych obiektach Los Angeles.

Wywiad zredagowany pod kątem długości i przejrzystości.

Bosch: Dziedzictwo publikuje nowe odcinki w piątki na Amazon Freevee.


Źródło