Świat

Awaria Optus w całym kraju dotyka miliony Australijczyków, a połączenia telefoniczne i internetowe nadal nie działają

  • 8 listopada, 2023
  • 3 min read
Awaria Optus w całym kraju dotyka miliony Australijczyków, a połączenia telefoniczne i internetowe nadal nie działają


Kirsty Needham/Reuters

Sklep Optus w Sydney w Australii, 8 listopada.

W środę miliony Australijczyków pozostało bez telefonu i połączenia internetowego po tym, jak u drugiego co do wielkości dostawcy usług telekomunikacyjnych w kraju doszło do niewyjaśnionej ogólnokrajowej awarii.

Awaria sparaliżowała systemy płatności i operacje online oraz doprowadziła do porannego chaosu w godzinach szczytu, gdy w niektórych miastach na krótko przestały działać sieci pociągów i usługi wspólnych przejazdów.

Dyrektor generalna Optus, Kelly Bayer Rosmarin, wykluczyła cyberatak, ale w wywiadzie dla ABC Radio nie podała przyczyny trwającej już szóstej godziny przerwy ani nie podała, ile czasu zajmie przywrócenie usług.

„Jest bardzo mało prawdopodobne (aby problem zaczął się w oprogramowaniu w sieciach Optus), nasze systemy są w rzeczywistości bardzo stabilne… To bardzo, bardzo rzadkie zjawisko” – stwierdziła.

„Naprawdę ciężko pracujemy, aby uruchomić go tak szybko, jak to możliwe”.

Optus jest australijską jednostką firmy telekomunikacyjnej Singapore Telecommunications i ma ponad 10 milionów klientów, co stanowi około 40% populacji Australii.

„Bez telefonu praktycznie nic nie mogę zrobić. Szukam banku, a kiedy nie możesz skorzystać z telefonu ani Google, jesteś praktycznie zagubiony” – powiedziała Angela Ican przed sklepem Optus w centralnej dzielnicy biznesowej Sydney

Warto przeczytać!  Śledzenie broni pokazuje, że Rosja wystrzeliwuje nowe pociski manewrujące na Ukrainę zaledwie kilka tygodni po ich wyprodukowaniu

Pracownik budowlany Kyle, który nie podał swojego pełnego nazwiska, powiedział, że potrzebuje odpowiedzi od firmy Optus.

„Spóźniłem się do pracy i nie mogłem powiadomić szefa. Kiedy dotarłem na miejsce, nie mogłem znaleźć szefa – to był ważny dzień” – powiedział agencji Reuters.

Rzecznik Optus powiedział Reuterowi w oświadczeniu, że firma „szczerze przeprasza klientów”.

Commonwealth Bank, największy pożyczkodawca w kraju, stwierdził w oświadczeniu, że niektórzy klienci mogą napotkać trudności z niektórymi usługami.

Federalna minister komunikacji Michelle Rowland stwierdziła, że ​​ma „ograniczone” informacje na temat awarii.

„Wiemy jednak, że jest to poważny błąd. Do zdarzenia doszło głęboko w sieci. Ma to szerokie konsekwencje dla usług mobilnych, stacjonarnych i szerokopasmowych dla klientów Optus” – powiedział dziennikarzom Rowland.

Media podały, że sieci kolejowe w Melbourne zostały zmuszone do zamknięcia na około 30 minut z powodu awarii, co spowodowało opóźnienia w porannym szczycie.

„W dalszym ciągu występują duże opóźnienia na wszystkich liniach, a wybrane zmiany i odwołania” – poinformował miejskie metro w programie X.

Awaria dotknęła także szpitale i służby ratunkowe w całym kraju.

Warto przeczytać!  Niemcy ostrzegają UE przed uderzeniem w Chiny rosyjskimi sankcjami – źródła

Wpłynęło to na usługi telefoniczne Ramsay Health Care, która jest właścicielem 70 szpitali i klinik w Australii.

„W tej chwili nie jesteśmy świadomi, jak długo potrwa ta przerwa. Jeśli chcesz skontaktować się z lokalnym szpitalem Ramsay, prosimy kierować zapytania za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie internetowej lokalnego szpitala” – napisano na jego stronie na Facebooku.

Awaryjne połączenia potrójnego zera („000”) z telefonów stacjonarnych Optus nie działały.

„Zachęcamy wszystkich klientów, którzy muszą skontaktować się ze służbami ratunkowymi, aby zadzwonili pod numer 000 z linii komórkowej” – stwierdził Optus w oświadczeniu.


Źródło