Bacardi rozszerza platformę marki o niestandardowe soczewki Snap AR, sneakersy NFT
Krótki opis nurkowania:
- Bacardi Rum przeprowadzi serię globalnych akcji marketingowych w ramach trwającej platformy marki „Do What Moves You”, poinformowała marka w komunikacie prasowym. Zaplanowane na lato aktywacje są inspirowane poczuciem wspólnoty i wyrażaniem siebie, często kojarzonymi z tańcem.
- Wysiłki rozpoczną się w czerwcu od inspirowanego mową pop-upu w Nowym Jorku we współpracy ze sprzedawcą odzieży ulicznej Stadium Goods. Oprócz udziału w koktajlach i muzyce, uczestnicy będą mogli odebrać niewymienialny token Dancing Shoes (NFT), który można wymienić na fizyczną parę butów.
- Niestandardowy obiektyw rzeczywistości rozszerzonej Snapchata będzie zawierał piosenkę zamówioną przez Bacardi. W planach są również występy na festiwalach muzycznych, których finałem jest październikowy festiwal w Amsterdamie.
Wgląd w nurkowanie:
Bacardi zachęca konsumentów na całym świecie, aby ruszyli z ekspansywną letnią ofertą marketingową, oferując pop-upy, lokalne partnerstwa detaliczne i występy na festiwalach, między innymi w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Hiszpanii i Austrii. Marka rutynowo opierała się na swojej platformie „Do What Moves You”, a inne wysiłki zaowocowały remiksem „Conga” Miami Sound Machine i zeszłoroczną kampanią „Move Like It’s Summer”.
Służąc jako punkt rozpoczęcia kampanii, Bacardi i partner Stadium Goods 8 czerwca zorganizują w Nowym Jorku pop-up tylko dla RSVP, na które konsumenci w wieku uprawniającym do legalnego spożywania alkoholu mogą zapisać się online. Wydarzenie ma na celu ukłon w stronę barów koktajlowych Speakeasy, a miejsce wydaje się odbywać w sklepie z obuwiem sportowym Stadium Goods, a jednocześnie szczyci się tajnym wejściem za drzwiami magazynu, które doprowadzą do imprezy inspirowanej Karaibami.
Dodatkowo marka wręcza uczestnikom wydarzenia Dancing Shoes NFT, wykonane we współpracy ze streetwearową marką Staple i studiem web3 Kollectiff. Cyfrowe urządzenie do noszenia zostanie upuszczone gościom podczas wydarzenia i zostało celowo wykonane z uproszczonym projektem, aby posiadacze mogli dodawać personalizacje, angażując różne elementy znajdujące się w obiekcie. Goście, którzy dokonają personalizacji NFT, mogą następnie zamienić swój projekt w wyjątkową, fizyczną parę tenisówek, która zostanie dostarczona bezpośrednio do nich.
Aby rozszerzyć swoje wysiłki na konsumentów w domu, Bacardi wprowadza również na Snapchacie niestandardowe soczewki „Do What Moves You”, które zadebiutują na nowojorskiej imprezie pop-up z technologią Snap AR Mirror, zanim zostaną udostępnione konsumentom w wieku do picia przez cały czas lato. Obiektyw zawiera w szczególności utwór muzyczny „Siéntelo” z pierwszej oryginalnej EP-ki marki, która jest również dostępna na Spotify i może dostosowywać się do indywidualnych ruchów konsumenta, aby wygenerować niepowtarzalny rytm, w zależności od szczegółów wydania. Bacardi wcześniej wykorzystywał Snap do swoich działań marketingowych, stając się w szczególności pierwszą marką napojów alkoholowych, która oficjalnie współpracuje z aplikacją w zakresie korzystania z technologii AR 3D Full Body-Tracking w 2021 roku.
Dopełnieniem letnich imprez Bacardi będzie pojawienie się na kilku imprezach muzycznych, w tym na Lollapalooza w Chicago, oferując koktajle, ekskluzywne towary i dodatkowe możliwości dostosowania Dancing Shoes NFT w ramach festiwalu Casa Bacardi. Inne niedawne wysiłki również powiązały markę ze sceną muzyczną, w tym w czerwcu zeszłego roku powiązanie z nagrodzonym Grammy producentem Boi-1da w celu stworzenia linii odzieży zawierającej kody QR, które łączyły się z albumem obiecujących muzyków.