Badanie ekonomiczne ujawnia kryzys luki kompetencyjnej; 1 na 2 indyjskich absolwentów nie nadaje się do pracy
Badanie gospodarcze 2024: Sześćdziesiąt pięć procent szybko rosnącej populacji Indii ma mniej niż 35 lat, a wielu z nich nie ma umiejętności wymaganych przez nowoczesną gospodarkę. Szacunki pokazują, że około 51,25 procent młodych ludzi jest uznawanych za zdolnych do pracy, zgodnie z Economic Survey 2024.
Innymi słowy, około jedna na dwie osoby nie jest jeszcze łatwo zatrudniona, zaraz po studiach. Należy jednak zauważyć, że odsetek ten poprawił się z około 34 procent do 51,3 procent w ciągu ostatniej dekady, dodano.
Badanie ekonomiczne 2024 Aktualizacje na żywo
Zatrudnienie i rozwój umiejętności: w kierunku jakości
Wskaźniki rynku pracy w Indiach poprawiły się w ciągu ostatnich sześciu lat, a stopa bezrobocia spadła do 3,2 procent w latach 2022–2023.
Rosnący udział młodzieży i kobiet w rynku pracy stwarza okazję do wykorzystania korzyści demograficznych i płciowych.
Wzrost wynagrodzeń netto w ramach EPFO wzrósł ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat, co wskazuje na zdrowy wzrost formalnego zatrudnienia.
Ponieważ sztuczna inteligencja zakorzenia się w wielu sferach działalności gospodarczej, kluczowe jest ukierunkowanie wyborów technologicznych na dobrostan zbiorowy. Pracodawcy są zobowiązani do znalezienia równowagi między wdrażaniem technologii a pracą.
Przetwórstwo rolno-spożywcze i gospodarka opiekuńcza to dwa obiecujące obszary, w których można tworzyć i utrzymywać wysokiej jakości miejsca pracy.
Rząd wdrożył środki mające na celu zwiększenie zatrudnienia, wspieranie samozatrudnienia i promocję dobrobytu pracowników.
Wzrost liczby kandydatów biorących udział w rozwoju umiejętności w ramach sztandarowych programów rządowych podkreślił znaczenie programu „Skill India”.
karuzela wideo
Wiele regulacyjnych ograniczeń, takich jak te związane z użytkowaniem gruntów, przepisami budowlanymi, ograniczaniem sektorów i godzin pracy kobiet, powstrzymuje generowanie zatrudnienia. Ich uwolnienie gwarantuje zwiększenie zatrudnienia i podniesienie wskaźnika uczestnictwa kobiet w rynku pracy.
Według PLFS stopa bezrobocia wśród osób młodych (w wieku 15–29 lat) spadła z 17,8 proc. w latach 2017–2018 do 10 proc. w latach 2022–2023, podczas gdy inne wskaźniki również uległy poprawie w miarę upływu czasu.
Z perspektywy płci wskaźnik uczestnictwa kobiet w rynku pracy (FLFPR) rośnie od sześciu lat. Podczas gdy miejski FLFPR również rośnie, wiejski FLFPR odnotował gwałtowny wzrost o 16,9 punktów procentowych między 2017-18 a 2022-23, co wskazuje na rosnący udział kobiet w produkcji wiejskiej.
Warunki na rynku pracy w sektorze zorganizowanym mierzone danymi płacowymi EPFO wskazują na stały wzrost liczby nowych wynagrodzeń w ujęciu rok do roku od roku fiskalnego 2019 (najwcześniejszy od czasu udostępnienia danych).
Roczne dodatki do wynagrodzeń netto w EPFO wzrosły ponad dwukrotnie z 61,1 lakh w FY19 do 131,5 lakh w FY24, szybko wychodząc z pandemii przy wsparciu Aatmanirbhar Bharat Rojgar Yojana (ABRY). Liczba członków EPFO (dla których dostępne są starsze dane) wzrosła o imponujące 8,4 procent CAGR między FY15 a FY24.
Sprawozdanie roczne Ministerstwa Rozwoju Umiejętności i Przedsiębiorczości
W badaniu zwrócono również uwagę na Roczny Raport Ministerstwa Rozwoju Umiejętności i Przedsiębiorczości (MSDE) za lata 2022–2023, w którym podkreślono, że „zgodnie z raportem NSSO za lata 2011–2012 (68. runda) na temat statusu edukacji i szkolenia zawodowego w Indiach, wśród osób w wieku 15–59 lat około 2,2% przyznało się do odbycia formalnego szkolenia zawodowego, a 8,6% do odbycia nieformalnego szkolenia zawodowego”.
W sprawozdaniu rocznym wymieniono także wyzwania związane z rozwojem umiejętności i przedsiębiorczości w kraju, takie jak:
(i) Percepcja społeczna, w której zdobywanie umiejętności jest postrzegane jako ostatnia opcja dla tych, którzy nie byli w stanie się rozwijać lub zrezygnowali z formalnego systemu nauczania.
(ii) Programy rozwoju umiejętności rządu centralnego są rozproszone w ponad 20 ministerstwach/departamentach i nie mają solidnego mechanizmu koordynacji ani monitorowania, który mógłby zapewnić ich konwergencję.
(iii) Mnogość systemów oceny i certyfikacji prowadząca do niespójnych wyników i powodująca zamieszanie wśród pracodawców.
(iv) Niedobór trenerów, niemożność przyciągnięcia praktyków z przemysłu jako wykładowców.
(v) Niedopasowanie popytu i podaży na poziomie sektorowym i przestrzennym.
(vi) Ograniczona mobilność między programami kształcenia zawodowego i szkolnictwa wyższego. (vii) Bardzo niski zasięg programów praktyk zawodowych
(viii) Wąskie i często przestarzałe programy nauczania.
(ix) Malejący wskaźnik aktywności zawodowej kobiet.
(x) Dominujący sektor zatrudnienia poza rolnictwem, sektor niezorganizowany, o niskiej produktywności, ale bez premii za kwalifikacje.
(xi) Niewłączenie przedsiębiorczości do formalnego systemu edukacji.
(xii) Brak mentoringu i odpowiedniego dostępu do finansowania dla przedsiębiorstw typu start-up.
karuzela wideo
(xiii) Niewystarczający bodziec do przedsiębiorczości opartej na innowacjach.
(xiv) Brak zapewnionej premii płacowej dla osób wykwalifikowanych
Wiele regulacyjnych ograniczeń, takich jak te związane z użytkowaniem gruntów, przepisami budowlanymi, ograniczaniem sektorów i godzin pracy kobiet, powstrzymuje generowanie zatrudnienia. Ich uwolnienie gwarantuje zwiększenie zatrudnienia i podniesienie wskaźnika uczestnictwa kobiet w rynku pracy.
Według PLFS stopa bezrobocia wśród osób młodych (w wieku 15–29 lat) spadła z 17,8 proc. w latach 2017–2018 do 10 proc. w latach 2022–2023, podczas gdy inne wskaźniki również uległy poprawie w miarę upływu czasu.
Z perspektywy płci wskaźnik uczestnictwa kobiet w rynku pracy (FLFPR) rośnie od sześciu lat. Podczas gdy miejski FLFPR również rośnie, wiejski FLFPR odnotował gwałtowny wzrost o 16,9 punktów procentowych między 2017-18 a 2022-23, co wskazuje na rosnący udział kobiet w produkcji wiejskiej.
Warunki na rynku pracy w sektorze zorganizowanym mierzone danymi płacowymi EPFO wskazują na stały wzrost liczby nowych wynagrodzeń w ujęciu rok do roku od roku fiskalnego 2019 (najwcześniejszy od czasu udostępnienia danych).
Roczne dodatki do wynagrodzeń netto w EPFO wzrosły ponad dwukrotnie z 61,1 lakh w FY19 do 131,5 lakh w FY24, szybko wychodząc z pandemii przy wsparciu Aatmanirbhar Bharat Rojgar Yojana (ABRY). Liczba członków EPFO (dla których dostępne są starsze dane) wzrosła o imponujące 8,4 procent CAGR między FY15 a FY24.
Sprawozdanie roczne Ministerstwa Rozwoju Umiejętności i Przedsiębiorczości
W badaniu zwrócono również uwagę na Roczny Raport Ministerstwa Rozwoju Umiejętności i Przedsiębiorczości (MSDE) za lata 2022–2023, w którym podkreślono, że „zgodnie z raportem NSSO za lata 2011–2012 (68. runda) na temat statusu edukacji i szkolenia zawodowego w Indiach, wśród osób w wieku 15–59 lat około 2,2% przyznało się do odbycia formalnego szkolenia zawodowego, a 8,6% do odbycia nieformalnego szkolenia zawodowego”.
W sprawozdaniu rocznym wymieniono także wyzwania związane z rozwojem umiejętności i przedsiębiorczości w kraju, takie jak:
(i) Percepcja społeczna, w której zdobywanie umiejętności jest postrzegane jako ostatnia opcja dla tych, którzy nie byli w stanie się rozwijać lub zrezygnowali z formalnego systemu nauczania.
(ii) Programy rozwoju umiejętności rządu centralnego są rozproszone w ponad 20 ministerstwach/departamentach i nie mają solidnego mechanizmu koordynacji ani monitorowania, który mógłby zapewnić ich konwergencję.
(iii) Mnogość systemów oceny i certyfikacji prowadząca do niespójnych wyników i powodująca zamieszanie wśród pracodawców.
(iv) Niedobór trenerów, niemożność przyciągnięcia praktyków z przemysłu jako wykładowców.
(v) Niedopasowanie popytu i podaży na poziomie sektorowym i przestrzennym.
(vi) Ograniczona mobilność między programami kształcenia zawodowego i szkolnictwa wyższego. (vii) Bardzo niski zasięg programów praktyk zawodowych
(viii) Wąskie i często przestarzałe programy nauczania.
(ix) Malejący wskaźnik aktywności zawodowej kobiet.
(x) Dominujący sektor zatrudnienia poza rolnictwem, sektor niezorganizowany, o niskiej produktywności, ale bez premii za kwalifikacje.
(xi) Niewłączenie przedsiębiorczości do formalnego systemu edukacji.
(xii) Brak mentoringu i odpowiedniego dostępu do finansowania dla przedsiębiorstw typu start-up.
najlepsze filmy
Pokaż wszystkie
Wiadomości o indyjskiej drużynie krykieta | „Kondycja Pandyi jest teraz dużym wyzwaniem” | Najnowsze wiadomości | News18
Joe Biden wycofuje się z wyścigu prezydenckiego w USA, mówi, że wygłosi szczegółowe przemówienie pod koniec tego tygodnia | News18
Secret Service twierdzi, że odmówiło Donaldowi Trumpowi dodatkowych zasobów, mimo że jego zespół się skarżył
Zawalenie się mostu w Chinach: 12 zabitych, 20 pojazdów, ponad 30 zaginionych
Sąd Najwyższy Bangladeszu unieważnia większość kwot zatrudnienia, które wywołały śmiertelne protesty
(xiii) Niewystarczający bodziec do przedsiębiorczości opartej na innowacjach.
(xiv) Brak zapewnionej premii płacowej dla osób wykwalifikowanych
opublikowane po raz pierwszy: 22 lipca 2024, 13:14 IST