Bajaj Freedom 125 CNG kontra Hero Super Splendor: Który powinieneś kupić – Wiadomości rowerowe
Segment motocykli 125 cm3 robi się coraz gorętszy za sprawą modelu Bajaj Freedom 125. Przyjrzyjmy się, jak ten motocykl Bajaj CNG wypada na tle modelu Hero Super Splendor XTEC.
Bajaj Auto wybił szerszenie, ponieważ pierwszy na świecie motocykl zasilany CNG, Freedom 125, zmierzy się z niekwestionowanym mistrzem, Hero Splendor XTEC. Motocykl Bajaj będzie walczył z mocniejszym 125-centymetrowym Super Splendorem. Motocykl zasilany CNG pomoże Ci obniżyć rachunki za paliwo, ale będzie ograniczony do sieci CNG, która jest bardzo rozległa. Z drugiej strony, Super Splendor można zatankować w praktycznie każdej części kraju, a następnie zamknąć zbiornik paliwa i nie martwić się o przebieg.
Porównujemy Freedom 125 CNG z Super Splendorem i sprawdzamy, który z nich jest mistrzem w segmencie motocykli miejskich o pojemności 125 cm³.
Bajaj Freedom 125 kontra Hero Super Splendor: Silnik i przebieg
Oba motocykle są napędzane silnikiem o pojemności 125 cm3 i są nastawione na osiąganie dużych przebiegów, ale obrały dwie różne drogi. Zacznijmy od Freedom 125, ponieważ jest to wyjątkowy motocykl. Freedom ma moc wyjściową 9,3 KM i moment obrotowy 9,7 Nm. Według Bajaja, motocykl oferuje zasięg około 200 km w trybie CNG i 130 km na benzynie. Na podstawie raportu ARAI przekłada się to na 101 na kg dla CNG i 65 kmpl w trybie benzynowym.
Motocykle | Bajaj Wolność 125 | Bohater Super Splendor XTEC |
Silnik | 124,5 cm3 | 124,7 cm3 |
Moc | 9,3 KM | 10,7 KM |
Moment obrotowy | 9,7 Nm | 10,6 Nm |
Paliwo | CNG / Benzyna | Benzyna |
Przebieg | 101 km na kg / 65 km/l | 69 kmpl |
Bajaj Freedom 125 kontra Hero Super Splendor: Sprzęt
Freedom 125 jest pierwszym motocyklem w swojej klasie dojazdów do pracy, który został oparty na ramie kratownicowej. Według Bajaj Auto, motocykl jest również najdłuższy z rozstawem osi 1340 mm i długością siedzenia 785 mm, 670 mm jest użyteczne. Ma również wysoką wysokość siedzenia 825 mm. Podstawowy poziom otrzymuje kombinację 130 mm hamulców bębnowych z przodu i 110 mm z tyłu. Średni poziom zachowuje przednie hamulce, ale otrzymuje większy 130 mm bęben z tyłu, a najwyższy model ma 240 mm hamulec tarczowy z przodu i 130 mm bęben z tyłu. Freedom jest również pierwszym motocyklem w segmencie 125 cm3, który jest wyposażony w tylny mono-shock.
Super Splendor bazuje na tradycyjnej rurowej ramie diamentowej, rozstawie osi 1267 mm i wysokości siedziska 793 mm. Podstawowy model Super Splendor jest wyposażony w hamulce bębnowe 130 mm z przodu i z tyłu, a topowy model ma przednie hamulce tarczowe 240 mm.
Bajaj Freedom 125 kontra Hero Super Splendor: cechy
Oba te motocykle oferują mnóstwo funkcji. Zacznijmy od Freedom 125, który ma reflektor LED i tylną lampę, cyfrową konsolę instrumentów LCD z łącznością ze smartfonem, która wysyła powiadomienia o nieodebranych połączeniach, a także identyfikator dzwoniącego i stan akumulatora. Ma również port USB.
Super Splendor oferuje również wiele funkcji, takich jak cyfrowa konsola wskaźników z włączonym Bluetooth, która odczytuje zużycie paliwa w czasie rzeczywistym, port ładowania USB oraz wysyła wiadomości i alerty połączeń. Oprócz technologii start-stop, Super Splendor ma przednie i tylne światła LED.
Bajaj Wolność 125 | Warianty Ceny (Poza salonem) |
Bohater Super Splendor XTEC | Warianty Ceny (Poza salonem) |
Bęben NG04 | 95 000 rupii | Super Splendor Drum | 85 178 rupii |
NG04 Bęben LED | 1,05 lakh rupii | Dysk Super Splendor | 89 078 rupii |
Dioda LED NG04 | 1,10 lakh rupii |