Technologia

Bajaj Pulsar P150 VS TVS Apache RTR 160 2V: górna dominacja

  • 17 marca, 2023
  • 8 min read
Bajaj Pulsar P150 VS TVS Apache RTR 160 2V: górna dominacja


Więcej z Motoryzacja


Przegląd kabrioletu Mercedes-AMG E 53

Wyniku nigdy nie można rozstrzygnąć między tymi dwoma. TVS Apache i Bajaj Pulsar są największymi rywalami odkąd istnieją. Zauważ te dwa motocykle na sygnalizatorze lub w ruchu ulicznym, a na pewno zobaczysz napięcie między nimi, które doprowadzi do ostatecznej rozgrywki. I dokładnie to działo się między mną a Keshavem. Siedzę okrakiem na zaktualizowanym TVS Apache RTR 160 2V, podczas gdy Keshav pochyla się nad nową generacją Bajaj Pulsar P150.

Bajaj Pulsar P150 VS TVS Apache RTR 160 2V

Przepustnice w obu motocyklach są otwarte, gdy przedzieramy się przez ruch uliczny, aby dowiedzieć się, kto pierwszy dotrze do następnego skrzyżowania i może się tym pochwalić. Jestem pewien, że oboje odczuwaliśmy silną pokusę, by popchnąć się nawzajem do przodu. Ale to nie byłoby w porządku, prawda? Aby zachować cywilizację, pomyśleliśmy, że idealnie byłoby ponownie umieścić tych dwóch awanturników w pudełku i zobaczyć, czy tym razem uda nam się wyłonić zwycięzcę, prawda?

Ok, ale dlaczego akurat te dwa?
To stara rywalizacja, pojedynek lub walka uliczna, której po prostu nie da się uniknąć, nawet gdybyś chciał. Te dwa motocykle powstały po to, by zapewnić sobie dominację nad każdym, kto spróbuje stanąć im na drodze. I po prostu nie można mówić o jednym, nie wspominając o drugim w tym samym zdaniu. Oba motocykle były i są bliskie na papierze nawet dzisiaj. Porozmawiaj o ich przemieszczeniach lub wartościach mocy, wszystkie są uderzająco bliskie. Cholera, nawet różnica w cenie ich naklejek wynosi zaledwie `2000. Dlatego jedynym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest pozwolenie im na porządną walkę. Obie marki indyjskie, obie czerwone.

Bajaj Pulsar P150 VS TVS Apache RTR 160 2V
Sygnowane tylne światła stały się jeszcze lepsze

Drogi I Żadnych Dróg
Jestem pewien, że nie tak dawno temu musiałeś przeczytać samodzielne historie obu tych motocykli na tych stronach. Jako jednostki oba są świetnymi motocyklami. Apache RTR 160 2V jest niezwykle zwinny i szybki, jeśli chodzi o wydajność. W rękach utalentowanego jeźdźca Apache ma kwalifikacje wyścigowe, których marka nauczyła się, improwizowała i wdrażała przez lata. Ponadto Apache RTR 160 2V jest szczuplejszą, bardziej oszczędną wersją RTR 200 4V, co jest dobrą rzeczą. Motocykl ma dynamiczny silnik, a dynamika jest na miejscu. Gdy już przyzwyczaisz się do ergonomii motocykla i właściwego wykorzystania jego zakresu mocy, motocykl stanie się absolutnym urokiem jazdy.

Bajaj Pulsar P150 VS TVS Apache RTR 160 2V
Siodło Apache może być nieco ciasne dla wysokich jeźdźców

Bajaj Pulsar P150 jest następcą nazwy Pulsar — ​​wykorzystuje nowoczesną platformę i jest porządnym przeglądem. Poprzez iteracje i rodzeństwo o różnych pojemnościach, Pulsar dobrze sprostał wizerunkowi złego chłopca, który zawsze był kultowym czynnikiem w tym motocyklu. Jego imponująca sylwetka z tym zuchwałym wyglądem zawsze zapewniała dominację na drodze. Chociaż, moim zdaniem, wydaje mi się, że Bajaj ogolił się bardziej niż powinien z P150, ponieważ zabiera to trochę wyglądu butch, z którego Pulsar zawsze był rozpoznawany. Ale dla kompromisu, forma Pulsara to szczuplejszy motocykl z wyrzeźbionymi liniami. Motocykl zyskał również przyzwoitą liczbę aktualizacji technicznych i fajnych funkcji.

Bajaj Pulsar P150 VS TVS Apache RTR 160 2V
Oba dobrze sobie radzą, ale TVS stawia na lepsze opony

Odwal się
Przyjrzyjmy się, do czego zdolne są te motocykle po tylu latach. To tutaj dwa indyjskie motocykle łączą się ze sobą. Ponieważ obaj reprezentują renomowane marki, nie wdawajmy się w walkę na pięści od razu, ale niech ich liczby przemówią jako pierwsze. Zacznijmy od Pulsara P150. Jednocylindrowy młyn o pojemności 150 cm3 wywodzący się z nowej linii układów napędowych jest w stanie wytworzyć moc 14,29 KM przy 8500 obr./min. Krzywa momentu obrotowego koncentruje się głównie w dolnym i środkowym obszarze zakresu obrotów, co zawsze było charakterystyczną cechą Pulsara. Wartość momentu obrotowego wynosi 1,37 kgm przy 6000 obr./min. Cała generowana moc i moment obrotowy są przesyłane na tylne koło za pośrednictwem zgrabnej 5-biegowej skrzyni biegów. Swobodnie obracający się silnik może osiągnąć prędkość do 10 000 obr./min, ale zmiany biegów zapewniające wydajność i przyspieszenie są najlepsze przy 8500 obr./min.

Warto przeczytać!  Społeczność moderska GTA 5 przygląda się ekspansji na Nintendo Switch, Linux i Android: czego się spodziewać
Bajaj Pulsar P150 VS TVS Apache RTR 160 2V
Oba układy napędowe zapewniają solidne uderzenie

TVS Apache RTR 160 2V nadal korzysta z tego samego młyna o pojemności 159.7 cm3, ale przez lata TVS udało się wycisnąć z niego to, co najlepsze. W tym modelu silnik jest dostrojony do wytwarzania nieco większej mocy, która wynosi 15,8 KM przy 8750 obr./min. Zgodnie z wyścigowym dziedzictwem firmy, układ napędowy został dostrojony o kilka kliknięć w kierunku osiągów. Dlatego pasmo mocy jest bardziej nachylone w kierunku środka i górnej części pasma obrotów. Podobnie jak Pulsar, Apache również wykorzystuje 5-biegową skrzynię biegów o stałym zazębieniu, która jest precyzyjna w zmianach biegów, a także jest nieco krótsza, co zapewnia szybszą zmianę biegów.

Potrzeba prędkości
Przechodząc do świata rzeczywistego, co zaskakujące, wykres osiągów obu motocykli jest dość podobny. Podczas gdy Pulsar wydaje się łatwy od samego początku, Apache prezentuje swój wciągający charakter. Pulsar, ze swoim szczupłym profilem, wydaje się teraz bardziej sportowy, ale Apache wciąż udaje się jechać do przodu dzięki krótszemu rozstawowi osi i oponom o większej przyczepności. Dobry obrót prawego nadgarstka i Apache jest zawsze zabawny, aby wystrzelić przednie koło w powietrze.

Bajaj Pulsar P150 VS TVS Apache RTR 160 2V

Nie żeby Pulsar nie mógł, ale P150 wydaje się bardziej progresywny. Kolejną zaletą, jaką ma tutaj TVS, są tryby jazdy — Urban, Rain i Sport. Podczas gdy dwa pierwsze ograniczają obroty, aby kontrolować wytwarzaną moc, tryb Sport odblokowuje pełny potencjał motocykla. Jeśli chodzi o prędkość maksymalną, oba motocykle przekraczają granicę 120 km/h, ale po prostu Apache robi to nieco szybciej.

Podgłośnij to
Dynamika jazdy to kluczowy czynnik, a także powód, dla którego istnieją nagie motocykle uliczne. A jeśli chodzi o te motocykle, walka staje się coraz bardziej zacięta. Podczas gdy Apache jest już znany ze swoich właściwości jezdnych, nowy Pulsar P150 jest zupełnie inny od tego, jak jego poprzednicy radzili sobie w tej dziedzinie. Zarówno P150, jak i RTR 160 2V mają z przodu widelec teleskopowy. Jednak z tyłu TVS wykorzystuje konfigurację podwójnych amortyzatorów, podczas gdy Bajaj jest wyposażony w monoshock. Po jeździe jeden za drugim na motocyklach bardzo trudno było wybrać zwycięzcę na tej arenie. Oba motocykle wygodnie przechylają się w zakrętach i oferują zwinność umożliwiającą szybkie zmiany kierunku. Decydujący czynnik padł na hamulce, gdzie Apache zdołał wyprzedzić Pulsara. Ogólne zgryz i wyczucie rotora są przekazywane bardzo skutecznie. Jeśli chodzi o P150, dźwignia jest lekko drewniana, co może być nieco niepokojące w czasie gwałtownego hamowania.

Warto przeczytać!  5 niezwykłych pojazdów, które powinny powrócić w GTA 6

Bajaj Pulsar P150 VS TVS Apache RTR 160 2V

Odważni wygrywają!
Ten impas był trudny i nie ma co do tego wątpliwości. To dość rzadkie, by dwa motocykle oddychały sobie po karku z taką intensywnością i determinacją. Szczerze mówiąc, Apache RTR 160 2V i Pulsar P150 są do siebie dopasowane, potrzeba dwóch bardzo różnych i bardzo świadomych jeźdźców, aby podjąć właściwą decyzję. Sportowy i wciągający charakter Apache RTR 160 2V wymaga zaangażowania jeźdźca ze skłonnością do energicznego stylu jazdy. Tymczasem Pulsar P150 to motocykl, który świetnie się prowadzi i nie ma prawie żadnych wibracji. Jest bardziej skłonny do jeźdźców, którzy chcą połączenia wydajności i komfortu. Tak więc, aby odpowiedzieć na ważne pytanie, aby wybrać zwycięzcę, sprowadza się to do kwestii preferencji i zależy od tego, jak jeździsz. Jeśli jesteś doświadczonym jeźdźcem, Apache wynagrodzi Cię większą przyjemnością z jazdy. Tymczasem, jeśli dopiero zaczynasz przygodę z motocyklami, Pulsar byłby preferowanym wyborem ze względu na wszystko, co oferuje.




Źródło