Banki mogą ubiegać się o specjalne przepisy dla małych i średnich przedsiębiorstw w ramach projektu przepisów RBI dla sektora infrastruktury
![Banki mogą ubiegać się o specjalne przepisy dla małych i średnich przedsiębiorstw w ramach projektu przepisów RBI dla sektora infrastruktury](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/INDIA-CENBANK-CONSUMER-CONFIDENCE-0_1713327298430_1716369532218-770x470.jpg)
New Delhi: Banki planują wystosować pismo do Banku Rezerw Indii (RBI) i ministerstwa finansów w celu zwolnienia pożyczek udzielanych mikroprzedsiębiorstwom oraz małym i średnim przedsiębiorstwom (MSME) z proponowanych zasad tworzenia rezerw na finansowanie projektów infrastrukturalnych.
New Delhi: Banki planują wystosować pismo do Banku Rezerw Indii (RBI) i ministerstwa finansów w celu zwolnienia pożyczek udzielanych mikroprzedsiębiorstwom oraz małym i średnim przedsiębiorstwom (MSME) z proponowanych zasad tworzenia rezerw na finansowanie projektów infrastrukturalnych.
Posunięcie to ma na celu ochronę małych i średnich przedsiębiorstw, które są mniejszymi graczami w całej branży infrastrukturalnej, a mimo to są liczni. W związku z wysiłkiem rządu mającym na celu poprawę infrastruktury coraz więcej małych firm rozważa wejście do tego sektora.
Cześć! Czytasz artykuł premium! Zapisz się teraz, aby kontynuować czytanie.
Zapisz się teraz
Korzyści premium
35+ Premium artykuły każdego dnia
Specjalnie wyselekcjonowane Biuletyny codziennie
Dostęp do 15+ Wydanie drukowane artykuły każdego dnia
Webinarium tylko dla subskrybentów przez dziennikarzy specjalistycznych
E Papier, Archiwa, wybierz Artykuły w The Wall Street Journal i The Economist
Dostęp do ofert specjalnych tylko dla subskrybentów: Infografiki I Podcasty
Odblokuj 35+ dobrze zbadanych
artykuły premium każdego dnia
Dostęp do globalnych spostrzeżeń za pomocą
Ponad 100 ekskluzywnych artykułów z
publikacje międzynarodowe
Biuletyny tylko dla subskrybentów 5+
specjalnie opracowane przez ekspertów
Bezpłatny dostęp do e-papieru i
Aktualizacje WhatsAppa
Posunięcie to ma na celu ochronę małych i średnich przedsiębiorstw, które są mniejszymi graczami w całej branży infrastrukturalnej, a mimo to są liczni. W związku z wysiłkiem rządu mającym na celu poprawę infrastruktury coraz więcej małych firm rozważa wejście do tego sektora.
Zasady zaproponowane przez RBI mają na celu ochronę pożyczkodawców przed ryzykiem, takim jak przekroczenie kosztów – które jest częstym skutkiem na przykład opóźnień w projektach budowlanych.
Jednak banki twierdzą, że małe i średnie przedsiębiorstwa są znaczącymi kredytobiorcami projektów infrastrukturalnych i potrzebują tańszego kredytu, stwierdziły dwie osoby zaznajomione z tą sprawą.
RBI dąży do zmiany przepisów regulujących udzielanie pożyczek na projekty, aby umożliwić nieograniczony przepływ środków do sektora infrastruktury i zapewnić niższe ryzyko.
Komunikaty banków prawdopodobnie będą pochodzić od Indyjskiego Stowarzyszenia Banków, organu reprezentującego indyjskie banki i instytucje finansowe z siedzibą w Bombaju, jak stwierdziły wyżej wymienione osoby. Oczekuje się także, że część banków udzieli indywidualnych odpowiedzi na temat projektów rozporządzeń RBI.
„Banki zaproponowały napisanie pisma do organu regulacyjnego i ministerstwa finansów w celu wprowadzenia specjalnych przepisów dla małych przedsiębiorstw i małych i średnich przedsiębiorstw w kontekście propozycji RBI dotyczącej zmiany zasad regulujących finansowanie projektów w sektorze infrastruktury” – jedna z wymienionych powyżej osób powiedział prosząc o anonimowość.
Za terminową realizację
„Idea projektu propozycji RBI jest taka, aby projekty były realizowane terminowo. Chcielibyśmy uzyskać wyjaśnienie, czy zmienione przepisy będą miały zastosowanie do wszystkich kategorii finansowania projektów infrastrukturalnych dla małych przedsiębiorstw i małych i średnich przedsiębiorstw. Te ostatnie nie powinny być uwzględniane w proponowanych zmiany w zaopatrzeniu” – dodała osoba.
Szef znanego banku sektora publicznego (PSB), który wypowiadał się pod warunkiem zachowania anonimowości, powiedział, że jeśli RBI chce zmian w finansowaniu wszystkich projektów infrastrukturalnych, w tym struktur takich jak fundusze inwestycyjne Infrastructure (InvIT), trzeba będzie omówić kilka kwestii.
„Wymagane byłoby również wyjaśnienie, czy zmienione normy dotyczące rezerw są odpowiednie dla wszystkich projektów lub mają zastosowanie do inwestycji powyżej określonej kwoty” – stwierdziła osoba, sugerując, że banki nie przedstawiły jeszcze swoich sugestii.
RBI poprosił o uwagi na temat swoich propozycji do 15 czerwca.
Starszy urzędnik ministerstwa finansów powiedział, że rząd analizuje propozycje RBI i jeśli zajdzie taka potrzeba, udzieli odpowiedzi organowi regulacyjnemu.
Rzecznicy ministerstwa finansów, RBI i Stowarzyszenia Banków Indyjskich nie odpowiedzieli na zapytania przesłane pocztą elektroniczną.
Ramy dla pożyczkodawców
W dniu 3 maja RBI opublikował projekt ram ostrożnościowych dla kredytodawców podejmujących finansowanie projektów, w którym zaproponowano zwiększenie standardowego poziomu rezerw na aktywa do 1–5% pożyczek z obecnych 0,4%.
Zgodnie z projektem ram ostrożnościowych, gdy projekt jest na etapie budowy, kredytodawcy muszą utworzyć rezerwę w wysokości 5% kwoty kredytu na zabezpieczenie przed niewykonaniem zobowiązania. Kwota ta spadnie do 2,5% po uruchomieniu projektu i 1%, gdy zapewniony zostanie odpowiedni przepływ środków pieniężnych na spłatę zobowiązań.
RBI dał pożyczkodawcom trzy lata na osiągnięcie 5% rezerw – 2% w roku finansowym 25, 3,5% w roku finansowym 26 i 5% w roku finansowym 27.
Projekt przepisów stanowi również, że banki powinny mieć jasną informację o przewidywanej dacie rozpoczęcia działalności komercyjnej projektu i zwiększyć rezerwy w przypadku opóźnień w realizacji projektu.
Wszelkie opóźnienia w rozpoczęciu projektu infrastrukturalnego przekraczające trzy lata powinny spowodować zmianę klasyfikacji kredytu ze standardowego na kredyt obciążony.
W niedawnym raporcie badawczym CareEdge Ratings (dawniej Care Ratings) stwierdziła, że projekt przepisów dotyczących RBI może w średnim okresie zmniejszyć apetyt na składanie ofert wśród deweloperów infrastruktury.
„Projekty, w których przekroczenie kosztów (ze względu na zmianę zakresu) wynosi mniej niż 25%, staną przed wyzwaniami związanymi z klasyfikacją aktywów i zwiększonym obciążeniem finansowym sponsora projektu. Przesunięcie warunku minimalnej dostępności gruntów nieobciążonych z istniejącego warunku przed wydatkowaniem środków do etapu poprzedzającego nałożenie sankcji doprowadzi do nieuzasadnionego opóźnienia w osiągnięciu zamknięcia finansowego” – dodał.