Barbiecore wkracza do wystroju wnętrz i wystroju wnętrz
![Barbiecore wkracza do wystroju wnętrz i wystroju wnętrz](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/25Barbiecore-facebookJumbo-770x470.jpg)
Amanda Hansen uwielbia gorącą różową chwilę. „Myślę, że po prostu naturalnie jestem taką różową froufrou girl. Wszystkie moje rzeczy. Wszystko, co kupuję, jest zawsze trochę w stylu Barbie” – powiedziała. „Więc to przejęło”.
Pani Hansen, grafik z Tacoma w stanie Waszyngton, nasyciła swój dom kolorami pasującymi do Barbie’s Dreamhouse, od różowych urządzeń Smeg w kuchni po fioletowe i różowe tapety w kwiaty w jadalni i mnóstwo kolorowych akcentów pomiędzy nimi. Pièce de résistance to jednak podwórkowa oaza Barbie. Tam 31-letnia Hansen zainstalowała gorący różowy basen naziemny, który kupiła na Amazonie za około 150 dolarów, i ocieniła go parasolem z nadrukiem liści bananowca. Na betonowym patio pomalowała podłogę w różowo-białą szachownicę, a wkrótce różowa kabina z pasiastą zasłoną dopełni przestrzeń.
„Chciałam sprawić, by Palm Springs było całe różowe, tak jak Barbie, na ile to możliwe, jakby to nie było małe podwórko tutaj w Tacoma” — powiedziała pani Hansen. Barbiecore, paleta składająca się głównie z gorącego różu i podobnie odważnych odcieni różu, takich jak fuksja i magenta, wkracza do wystroju wnętrz wraz ze zbliżającą się premierą filmu „Barbie” służącą jako katalizator.
Z informacji udostępnionych przez Pinterest, serwis internetowy, w którym ludzie mogą zapisywać obrazy na wirtualnych tablicach korkowych, wynika, że od maja 2022 do maja 2023 nastąpił wzrost wyszukiwań hasła „estetyczna sypialnia Barbie” o 1135 procent. Serwis internetowy odnotował również wzrost innych wyszukiwań gorących różowych dekoracji, w tym dekoracji łazienkowych i szafek kuchennych, powiedział Swasti Sarna, globalny dyrektor Pinterest ds. analiz danych.
Samo noszenie jaskrawego różu nie wystarczy, ludzie chcą być nim otoczeni także w domu.
Gorący róż idealnie pasuje do maksymalizmu, który odrodził się w ostatnich latach jako odpowiedź na chłodną minimalistyczną estetykę, która tak długo dominowała na Instagramie. Podczas pandemii ludzie skupili się na swoich osobistych stylach w domu, od kul dyskotekowych po ręcznie robione kafelki.
Kiedy sześć lat temu pani Hansen wyszła za mąż za swojego męża, wypróbowała wystrój wiejskiego domu. „To nie było w moim stylu i zdałam sobie z tego sprawę, ale starałam się być dojrzała” – powiedziała. „Więc zaczęło się to dziać pewnego dnia i myślę, że było to prawdopodobnie trzy lub cztery lata temu, kiedy zacząłem malować ściany i po prostu się nasiliło”.
W Nashville Beverly Griffith zawsze uwielbiała ten kolor i włączyła go do wystroju swojego domu, kiedy kupiła dom w 2017 roku. „Millennial pink nie jest dla mnie wystarczająco różowy” – powiedziała 42-letnia Griffith. Jej łazienka, na przykład, ma jaskraworóżową zasłonę prysznicową i różową wannę, a niedawno odnowiona kuchnia wyposażona jest w jaskraworóżowe sprzęty, które pani Griffith własnoręcznie pomalowała.
Na początku pandemii, kiedy odeszła z pracy jako barmanka, pani Griffith wprowadziła to zamiłowanie do gorącego różu również na zewnątrz swojego domu, malując go na trzy różne żywe odcienie. Dom stał się sensacją w mediach społecznościowych, a teraz wynajmuje go muzykom i twórcom treści, którzy korzystają z przestrzeni na co dzień. „Odkąd pomalowałam swój dom na różowo, spotykałam ludzi lub czytałam komentarze w mediach społecznościowych, mówiących, że w przeszłości wstydzili się powiedzieć, że lubią róż” – powiedziała pani Griffith. „Podziękowali mi za to, że jestem tak na zewnątrz i pewnie różowa”.
Różowy jest często uważany za kolor kobiecy, ale nie zawsze tak było. Według Color Psychology różowy był pierwotnie noszony przez chłopców, ponieważ był jaśniejszą wersją czerwieni używanej w mundurach wojskowych. Ostatecznie różowy został przemianowany na kolor dziewczęcy. Gorący róż zrobił furorę, gdy włoska projektantka Elsa Schiaparelli wypuściła w połowie lat 30. własną iterację, zatytułowaną „Shocking pink”.
Oryginalna lalka Barbie nie była nawet ubrana na różowo, kiedy zadebiutowała w 1959 roku, zamiast tego miała na sobie czarno-biały kostium kąpielowy w jodełkę. „Świat naprawdę nawiązał różowe połączenie z Barbie w latach 70., kiedy zaczęliśmy konsekwentnie wykorzystywać głównie różowe opakowania jako główny identyfikator marki” — powiedział Kim Culmone, starszy wiceprezes i szef działu projektowania Barbie i modowych lalek w firmie Mattel. Różowe odcienie Barbie ewoluowały przez lata, aw 2008 roku żywy „Barbie Pink” stał się oficjalnym kolorem Pantone.
Z Barbie w powietrzu marki wykorzystują ten moment. Po ubiegłorocznej współpracy z firmą Mattel w celu upamiętnienia 60. rocznicy powstania Barbie Dreamhouse, firma meblarska Joybird współpracuje z producentem zabawek nad kolejną kolekcją obejmującą sofy i krzesła z akcentami w głębokim różowym odcieniu, której premiera planowana jest na lipiec.
Gifty Walker, dyrektor ds. merchandisingu i zaopatrzenia Joybird w Los Angeles, zauważył, że Joybird miał sofę w kolorze gorącego różu, która była popularna w 2016 roku. Teraz gorący róż powraca i klienci używają go, aby unikać tradycyjnych neutralnych kolorów, takich jak szarości, brązy i opalenizny. „Kiedyś te odważniejsze kolory były zarezerwowane dla poduszek i dywaników oraz tylko akcentów dekoracyjnych, a teraz widzimy, że ludzie naprawdę robią z nich kotwicę w pokoju” — powiedziała pani Walker.
Dla Jasmine Mitchell, 30-letniej modelki, dekorowanie gorącym różem pozwoliło jej połączyć się ze swoim wewnętrznym dzieckiem. Kiedy w 2021 roku przeprowadziła się z Dallas do Los Angeles, zaprojektowała swój salon wokół koloru. Pierwszą rzeczą, którą kupiła do salonu w swoim mieszkaniu, było aksamitne krzesło z różowym akcentem ze złotymi nogami. Światła LED otaczające okna rzucają wieczorem różową poświatę.
„Lubię inne róże, ale gorący róż po prostu coś robi. To elektryzuje. To mnie uszczęśliwia i sprawia, że czuję, że żyję” – powiedziała pani Mitchell. „Więc pozwoliłem, by moje młodsze ja mnie poprowadziło”.