Battlegrounds Mobile India BGMI Myślisz o profesjonalnej grze w BGMI Dowiedz się, dlaczego Fierce twierdzi, że iPhone jest koniecznością ABPP

Scenariusz e-sportu w Indiach rośnie wraz z organizacją turniejów krajowych i międzynarodowych. Kilku indyjskich graczy e-sportowych stało się pierwszym pokoleniem, które umieszcza nazwę tego narodu na mapie przed światem. Jednak nie jest to dla nich łatwe. Strzelanie w szeregach nie jest tak proste, jak się wydaje, gdy to robisz. Powszechnym błędnym przekonaniem jest, że granie w gry jest bardzo łatwe. Problemy, z którymi na co dzień borykają się sportowcy e-sportu, są dość często pomijane.
w ekskluzywny wywiad z ABP Live, Znany gracz BGMI Ritesh Nawandar znany również jako „Fierce” opowiadał o trudnościach, z jakimi borykają się sportowcy e-sportowi, nie tylko jeśli chodzi o wspinanie się w rankingach, ale także o problemach, z którymi muszą się zmierzyć, gdy nie korzystają z urządzenia.
Fierce ma ponad 65 000 fanów na YouTube i obecnie gra w e-sporcie Revenant. Jego umiejętność fragowania jest dość znana, ponieważ dwukrotnie zdobył tytuł najlepszego fraggera w bitwie LOCO Diwali: Grand Finals. Został także nagrodzony w Battlegrounds Mobile India Showdown 2022 za umiejętności fragowania. Niedawno został MVP zawodów Skyesports Championship 5.0.
P: Jak ci idą turnieje e-sportowe? Jak tam udaje ci się odnieść zwycięstwo? Jakaś konkretna strategia lub rutyna, którą stosujesz?
Zaciekły: Turnieje przebiegają dobrze, zdobywamy punkty w Chicken Dinners, jednak nie jesteśmy w stanie wygrać turnieju, ponieważ nasza drużyna znajduje się obecnie w fazie przestoju. Przygotowujemy się do tego strategicznie.
P: Jak dbasz o swoje zdrowie fizyczne, szczególnie biorąc pod uwagę liczbę godzin, które musisz spędzić w grze i czas przed ekranem, który musisz wytrzymać, aby przygotować się na turniej?
Zaciekły: Nie skupiam się zbytnio na zdrowiu fizycznym, jednak jeden z członków mojego zespołu jest dość skupiony na tym aspekcie i regularnie ćwiczy na siłowni. Skupiam się głównie na swojej grze.
P: Jeśli chodzi o równoważenie stylu życia, czy uważasz, że gry – szczególnie gry konkurencyjne – oferują jakąś emocjonalną przewagę lub wadę w Twoim stylu życia jako sportowca? Powiedzmy, że odniosłeś dużą wygraną lub porażkę albo ciężki dzień treningowy. Czy ma to jakiś wpływ na resztę dnia lub na ludzi wokół ciebie?
Zaciekły: Nie pozwalam, aby moje życie związane z grami wpływało głównie na moje życie osobiste. Trzymam je oddzielnie, ale tak, jeśli w mojej sferze gier wydarzy się coś naprawdę złego, moje życie osobiste ucierpi. Poza tym dokładam wszelkich starań, aby tak się nie stało i poświęcam jak najwięcej czasu mojej rodzinie. Akceptuję swoją porażkę, jeśli ją napotkam i nie okazuję tej frustracji przez cały dzień ani nie atakuję innych ludzi.
P: Czy frustracja związana z przegraną w meczu lub turnieju również trwa długo w Twojej głowie?
Zaciekły: Tak, czasami się to zdarza. Poprzednio w serii Master zostaliśmy wyeliminowani, znaleźliśmy się w pierwszej czwórce drużyn, co było dla nas bardzo smutne. Nie możemy jednak na tym poprzestać i pogrążać się w smutku. Musimy się skupić na naszej grze i nad nią popracować. Jeśli pozwolimy, żeby to wpływało na nasze głowy przez długi czas, wpłynie to na naszą rozgrywkę, co nie jest dobre. W końcu jesteśmy sportowcami i musimy zaakceptować także nasze porażki.
P: Jaką umiejętność w grze uważasz za najtrudniejszą do opanowania?
Zaciekły: Uważam, że najtrudniejszą do opanowania umiejętnością w grze jest „zmysł gry”. Wierzę, że trudno to opanować. Nawet ja poświęciłem dużo czasu, aby opanować to poprawnie. Wierzę też, że jest to jedna rzecz, która przychodzi tylko z doświadczeniem. Nieważne, jak długo będziesz trenował, przyniesie to tylko prawdziwe wrażenia z meczów.
P. Czy mógłbyś nieco wyjaśnić, co dokładnie masz na myśli, mówiąc „zmysł gry”?
Zaciekły: Jeśli opiszę sens gry, to w skrócie jest to zrozumienie, jaką taktykę zastosować w konkretnym scenariuszu podczas gry. Na przykład: zrozumienie, kiedy uciekać z miejsca, kiedy wycofać się do bezpiecznej strefy, kiedy należy podjąć walkę lub kiedy zawołać członków drużyny, to, powiem, jest posiadanie wyczucia gry. Nawet niewielki błąd w którymkolwiek z nich może spowodować, że cała drużyna trafi do pudełka. Uważam, że to jest najtrudniejsze, ponieważ na swoich barkach spoczywa również odpowiedzialność za cały zespół.
P: Jaki jest według Ciebie najlepszy sposób na poprawę współpracy z kimś, kto ma pro-potencjał? Powiedzmy, że mają już podstawy, są już solidni w mechanice, ale nie są jeszcze na poziomie profesjonalnym. Czy istnieje trend, coś, co zwykle widzisz lub coś, co zwykle polecasz tym osobom, aby osiągnęły poziom profesjonalny?
Zaciekły: Jedyna rada dla takiego gracza to założyć drużynę i zacząć grać w Scrimy, a potem skupić się przede wszystkim na turniejach, które Krafton organizuje dla BGMI. Kolejną kluczową sugestią z mojej strony byłoby poinformowanie rodziny, że zajmujesz się tym zawodowo, aby w dalszej części gry nie nałożyli na Ciebie żadnych ograniczeń, z powodu których być może będziesz musiał zrezygnować. Jeśli mówię o moich osobistych doświadczeniach, śledziłem je, a poza tym bardzo uważnie śledziłem także innych czołowych graczy, obserwowałem ich rozgrywkę i wyciągałem z niej wnioski.
P: Jak zareagowała twoja rodzina, kiedy powiedziałeś im, że będziesz teraz grać w to profesjonalnie?
Zaciekły: Po raz pierwszy zetknąłem się z problemem urządzenia, miałem telefon z Androidem i jeśli chcesz profesjonalnie zajmować się BGMI, potrzebujesz iPhone’a. Więc najpierw przekonałem ich, żeby kupili mi iPhone’a i zacząłem grać. Tymczasem poprosiłam już rodziców, żeby dali mi rok i coś zrobię. W ciągu 4-5 miesięcy od zdobycia iPhone’a podpisałem umowę z moją pierwszą organizacją w ramach wynagrodzenia.
P: Dlaczego mówisz, że jeśli ktoś chce zajmować się grą zawodowo, musi kupić iPhone’a?
Zaciekły: Widzisz, gdy grasz na iPhonie, po pierwsze masz lepszą grafikę, po drugie, liczba klatek na sekundę jest na nim stała, co daje ci przewagę komparatywną nad odtwarzaczami z Androidem, gdzie liczba klatek na sekundę często spada. Rozgrywka jest płynna także na iPhonie. Niezależnie od tego, czy Android jest w klasie premium przekraczającej 1 lakh Rs, liczba klatek na sekundę nadal będzie spadać, a także będą pojawiać się problemy z nagrzewaniem.
P. Obecnie podstawy e-sportu nie są jeszcze wystarczająco stabilne. Wiele osób uważa, że mobilny e-sport nie zyskał jeszcze uznania głównego nurtu. BGMI ma jednak solidną pozycję. Jak myślisz, jak to utorowało lub utoruje drogę do ustanowienia e-sportu w Indiach?
Zaciekły: Wierzę, że jesteśmy pierwszą generacją e-sportu w Indiach, ale myślę, że za 10 lat może on nawet dorównać poziomowi fanów krykieta w naszym kraju. Uważam, że BGMI znacząco się do tego przyczyniło. Wierzę jednak, że jeśli chcemy, aby e-sport rozwijał się w Indiach, potrzebujemy do tego oficjalnego organu regulacyjnego.
P: Jakie jest według ciebie największe błędne przekonanie na temat bycia e-sportem?
Zaciekły: Największym błędnym przekonaniem, jakie ludzie krążą, jest to, że to bardzo proste, po prostu gramy i dostajemy za to pieniądze. To jest źle. To zupełnie jak praca. Jeśli mówię tylko o moich doświadczeniach, związanych z trwającymi turniejami, rzadko mam szansę spotkać się z rodziną raz lub dwa razy w roku. Ludzie myślą, że to bardzo łatwe, ale nad tym też musimy dużo pracować, a czasem nawet cały dzień bez przerw. Powiem, że naprawdę zrozumiecie tę walkę, kiedy postawicie stopę na tym terytorium.
Subskrybuj i śledź ABP Live na telegramie: t.me/officialabplive