Marketing

Bęben | Australijscy marketerzy i marki pod lupą, gdy strażnik atakuje influencerów społecznościowych

  • 30 stycznia, 2023
  • 3 min read
Bęben |  Australijscy marketerzy i marki pod lupą, gdy strażnik atakuje influencerów społecznościowych


Reklamodawcy, marketerzy, marki i platformy mediów społecznościowych staną przed kontrolą, gdy australijski organ nadzorujący konkurencję bada niewłaściwe postępowanie reklamowe ze strony osób mających wpływ na media społecznościowe.

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) rozpoczęła przegląd w celu zidentyfikowania wprowadzających w błąd opinii i rekomendacji ponad 100 osób mających wpływ na media społecznościowe.

Strażnik zbada osoby wpływowe, a także przejrzy szereg platform mediów społecznościowych, w tym Instagram, TikTok, Snapchat, YouTube, Facebook i Twitch.

ACCC rozważa również rolę innych stron, takich jak reklamodawcy, marketerzy, marki i platformy mediów społecznościowych, w ułatwianiu niewłaściwego postępowania.

Akcja obejmie sektory, w których szeroko rozpowszechniony jest influencer marketing, w tym moda, uroda i kosmetyki, żywność i napoje, podróże, zdrowie, fitness i dobre samopoczucie, rodzicielstwo, gry i technologia.

Przewodnicząca ACCC Gina Cass-Gottlieb powiedziała: „Ponieważ coraz więcej Australijczyków decyduje się na zakupy online, konsumenci często polegają na recenzjach i referencjach przy dokonywaniu zakupów, ale wprowadzające w błąd rekomendacje mogą być bardzo szkodliwe.

„Ważne jest, aby osoby mające wpływ na media społecznościowe wiedziały, czy za ich postami stoją jakiekolwiek motywy komercyjne. Obejmuje to te posty, które są motywowane i przedstawiane jako bezstronne, ale takie nie są. ACCC nie zawaha się przed podjęciem działań w przypadku, gdy stwierdzimy, że konsumenci są narażeni na ryzyko wprowadzenia w błąd lub oszukania przez referencje i istnieje możliwość wyrządzenia znacznej szkody.

Warto przeczytać!  DB Groupe: Etykiety w służbie strategii marek premium

„To działanie może obejmować działania następcze w związku z niewłaściwym postępowaniem w zakresie zgodności, edukacji i potencjalnych działań egzekucyjnych”.

ACCC stwierdziło, że chociaż wielu konsumentów wie, że influencerzy otrzymują płatności finansowe i zachęty za promowanie produktów i usług, ujawnienie tych relacji nie zawsze jest oczywiste.

„ACCC pozostaje zaniepokojony tym, że influencerzy, reklamodawcy i marki próbują ukryć ten fakt przed konsumentami, co uniemożliwia im dokonywanie świadomych wyborów. Może to w szczególności dotyczyć mikroinfluencerów z mniejszą liczbą obserwujących, ponieważ mogą budować i utrzymywać bardziej pozornie autentyczne relacje z obserwatorami, aby dodać legitymacji do ukrytych postów reklamowych”, zgodnie z oświadczeniem organizacji.

Przegląd ACCC będzie monitorował mieszankę dużych i małych wpływowych osób i otrzymał ponad 150 wskazówek od opinii publicznej.

„Liczba ostrzeżeń odzwierciedla zaniepokojenie społeczności stale rosnącą liczbą manipulacyjnych technik marketingowych w mediach społecznościowych, zaprojektowanych w celu wykorzystywania konsumentów lub wywierania na nich presji, aby kupowali towary lub usługi.

„Już teraz słyszymy, że niektóre kancelarie prawne i organy branżowe poinformowały swoich klientów o przeglądzie ACCC i przypomniały im o swoich wymaganiach dotyczących ujawniania reklam” — powiedział Cass-Gottlieb.

Warto przeczytać!  Treści wideo twórców przyspieszają sprzedaż marki

Rozprawa jest częścią działań organu nadzorującego konkurencję w celu zidentyfikowania oszukańczych praktyk marketingowych w całej gospodarce cyfrowej. Wyprzedza swój raport okresowy dotyczący australijskich usług platformy cyfrowej, który ma zostać opublikowany w marcu.

Raport będzie zawierał ustalenia i zalecenia organu nadzorczego dotyczące usług mediów społecznościowych, w tym praktyk reklamowych influencerów i postów sponsorowanych.

Wynika z działań organów reklamowych na całym świecie w celu promowania większej przejrzystości na platformach mediów społecznościowych.


Źródło