Marketing

Bęben | Levi Strauss & Co CMO o tym, dlaczego TikTok jest kluczem do sukcesu marketingowego marki

  • 30 stycznia, 2023
  • 7 min read
Bęben |  Levi Strauss & Co CMO o tym, dlaczego TikTok jest kluczem do sukcesu marketingowego marki


Karen Riley-Grant została nominowana do nagrody The Drum i World Federation of Advertisers (WFA) Global Marketer of the Year. Dogadujemy się z nią w sprawie strategii marketingowej marki „social, social, social”.

Riley-Grant została dyrektorem ds. marketingu Levi Strauss & Co w 2021 roku i od tego czasu kieruje programem zrównoważonego rozwoju, w ramach którego marka zachęca konsumentów do rzadszych zakupów – odważne posunięcie jak na modowego giganta.

Mówi, że marka jest „najsilniejsza od dziesięcioleci”, po części dzięki strategii marketingowej zorientowanej na społeczność, dzięki której jej zespoły spędzają więcej czasu i budżetu na takich serwisach jak TikTok.

Tutaj możesz głosować na Riley-Grant jako Global Marketer of the Year.

Firma Levi’s niedawno umieściła zrównoważony rozwój w centrum swoich działań marketingowych. Jak to rezonuje z konsumentami?

Bardzo dobrze współgra z naszymi konsumentami. Niedawno rozpoczęliśmy drugi sezon naszej kampanii „Kup lepiej, noś dłużej”, która pierwotnie zadebiutowała w 2021 roku. W jej ramach prosimy konsumentów o świadome podejmowanie decyzji zakupowych i poszukiwanie odzieży, którą mogą nosić i kochać przez lata, jeśli nie dziesięciolecia, aby zmniejszyć liczbę zasobów naturalnych potrzebnych do stylizacji ich szaf. Z niewiarygodną dumą informujemy, że ta kampania była najlepiej ocenianą reklamą w ostatniej dekadzie wśród naszych docelowych konsumentów i pomogła zwiększyć wartość naszej marki wśród nich.

Ponieważ uznajemy zarówno rolę, jaką odegraliśmy jako twórca kategorii dżinsów, jak i odpowiedzialność, jaką ponosimy jako lider w tej dziedzinie, stawiamy również wymagania wobec siebie. Dążymy do bardziej zrównoważonych praktyk i produktów o obiegu zamkniętym we wszystkich naszych operacjach, aby zmniejszyć nasz wpływ na środowisko. Skoncentrowaliśmy nasze wysiłki na wprowadzaniu innowacyjnych programów, które mogą przedłużyć żywotność odzieży i zapobiec nadmiernemu zużyciu zasobów naturalnych. Obejmuje to priorytetowe traktowanie jakości i trwałości w projektowaniu; zmniejszenie śladu środowiskowego uprawy bawełny; zwiększenie wykorzystania alternatywnych włókien, takich jak konopie żywione deszczem; zmniejszanie ilości odpadów; próbki fizyczne; i ogólny inwentarz, wśród innych inicjatyw. I codzienne budowanie świadomości świadomej konsumpcji wśród naszych konsumentów.

Warto przeczytać!  Bęben | Zaskakująca rola kreatywności w mierzeniu skuteczności marketingu

Czy możesz podzielić się tym, w jaki sposób odzwierciedlasz to w swojej strategii medialnej, gdy widzimy, że bardziej zrównoważone media stają się dostępne dla reklamodawców?

Jesteśmy zaangażowani w bardziej zrównoważoną przyszłość i stale szukamy sposobów na zmniejszenie naszego wpływu na planetę. Lepsze zrozumienie i ilościowe określenie wpływu naszych działań marketingowych i płatnych mediów na emisję dwutlenku węgla jest czymś, do czego aktywnie dążymy, a technologia cyfrowa będzie w tym odgrywać dużą część, w tym centra danych, w których nasi partnerzy prowadzą swoją działalność. Zastanawiamy się również, jak aktywniej współpracować z partnerami, którzy podzielają nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i zapewniają zaufane środowiska oraz zwalczają dezinformację.

Jakie kanały medialne traktujecie priorytetowo w nadchodzącym roku?

Społeczny, społeczny i społeczny. W szczególności TikTok był bardzo ważny dla marki, pomagając nam nawiązać kontakt z pokoleniem Z. Zdobyliśmy duże uznanie w branży za kreatywność, którą dostarczyliśmy za pośrednictwem tego kanału. Tylko w tym roku mieliśmy niesamowitą liczbę polubień i obserwujących. Kluczem do skutecznego przekazu jest upewnienie się, że tworzymy treści dla tego kanału, a nie wdrażanie zestawu narzędzi do kampanii, który został rozpowszechniony we wszystkich kanałach. Musisz naprawdę pomyśleć o platformie, jaki rodzaj opowiadania historii działa na tej platformie i zrozumieć konsumenta/użytkownika oraz wiedzieć, jak współpracować z ich influencerami. Ponieważ krajobraz społecznościowy wciąż ewoluuje, skupimy się na dywersyfikacji platform, aby zawsze zapewnić bogate połączenia z naszymi konsumentami.

Warto przeczytać!  Być stolarzem słów...

Jakie największe wyzwania stoją dziś przed liderami marketingu detalicznego?

Naszym największym wyzwaniem jest obecnie dostarczanie dostosowanych wiadomości do naszych konsumentów 24 godziny na dobę, 365 dni w roku w coraz bardziej złożonym środowisku komunikacyjnym. Jest to warunek zachowania konkurencyjności i zdobycia serc i umysłów naszych konsumentów. Ale wiemy, że marki, które „zwyciężą”, to te, które pozostają 100 kroków konsumentów – przewidując ich potrzeby i łącząc się z nimi poprzez odpowiedni przekaz we właściwych kanałach we właściwym czasie.

Nie żyjemy już w czasach pojedynczej kampanii reklamowej w dużym stopniu uzależnionej od tradycyjnych formatów – byliśmy świadkami mnożenia się kanałów i platform o różnym znaczeniu w różnych segmentach konsumentów i regionach geograficznych. Nasze komunikaty muszą być skuteczne we wszystkich kanałach – własnych, zarobionych i płatnych – jednocześnie wykorzystując dane do stworzenia spersonalizowanego podejścia w celu bogatszego doświadczenia konsumenta.

Levi’s to 170-letnia marka, której konsumenci reprezentują wszystkie pokolenia i regiony geograficzne. Nie tylko musimy pogłębić naszą bazę konsumentów o kolejne pokolenie kupujących, ale nie możemy zrazić naszych obecnych fanów. Nasza komunikacja ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że ​​rekrutujemy nowych fanów i zatrzymujemy obecnych. Ta równowaga zmusiła nas do skupienia się na naszym przesłaniu i podejściu – zapewniając, że przetrwamy kolejne 170 lat.

Warto przeczytać!  Bańka brontozaura: czy dno może wypaść z rynku skamielin dinozaurów?

Jak planujesz efektywniej współpracować z partnerami agencyjnymi w 2023 roku?

Niedawno nawiązaliśmy współpracę z firmą Droga5, aby pomóc w stworzeniu nowej, wyrazistej kampanii reklamowej z okazji 150. rocznicy powstania Levi’s 501 fit. To powiedziawszy, współpracujemy z bogatą siecią agencji obejmującą aktywacje, media, partnerstwo z markami itd., Aby pomóc w realizacji naszej strategii komunikacji 360 stopni na całym świecie.

Co najbardziej ekscytuje Cię w nadchodzącym roku?

Mamy tak wiele do świętowania. Marka Levi’s jest najsilniejsza od dziesięcioleci i jestem bardzo dumny z pracy, jaką wykonały nasze zespoły, aby osiągnąć te wyniki. Wartość marki Levi’s jest najwyższa w historii – #1 Globalna Marka Jeans, #1 Niewspomagana Świadomość Marki i #1 pod względem podstawowych wskaźników, takich jak autorytet i jakość dżinsów. Ponadto nasz zwrot z inwestycji w marketing jest rekordowo wysoki na wszystkich mierzonych przez nas rynkach, a my rozwinęliśmy nowe kategorie, w tym topy i odzież sportową. Nasz sukces jest kulminacją ciężkiej pracy i koncentracji przez ostatnią dekadę.

Nasza młodzieżowa baza fanów jest aktywna i rośnie w różnych regionach geograficznych, co ma kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu marki. Trakcja, jaką osiągnęliśmy dzięki młodości, pokazuje, że marka jest nadal aktualna, co jest nie lada osiągnięciem dla 170-letniej marki. Nasze działania w tym roku nadają nam rozpędu, ponieważ rozpoczynamy jeden z najbardziej ekscytujących lat w naszej historii, jakim jest świętowanie 150. rocznicy Levi’s 501. Osiągnięcie tych kamieni milowych nie byłoby możliwe bez naszych utalentowanych, ciężko pracujących zespołów w całej firmie, które zbudował i wzmocnił markę do tego, czym jest dzisiaj.


Źródło