Bęben | Making It Matter: Dlaczego cel będzie napędzał tegoroczny program empiryczny
Po kilku trudnych latach marketing doświadczeń powrócił w zeszłym roku. Jak podwoi się w 2023 roku? Dzięki solidnym doświadczeniom ukierunkowanym na cel, mówi Bertie Ager z agencji 2Heads.
W tym roku marketing doświadczeń ma być jednym z głównych sposobów, w jaki marki mogą łączyć się z konsumentami w naprawdę znaczący sposób. Gdy zagrożenie ze strony Covid-19 nieco się zmniejsza, konsumenci ponownie angażują się w wydarzenia na żywo: festiwale, koncerty, wydarzenia sportowe i szerszą kulturę. Proszą o chwile, którymi mogą się dzielić z przyjaciółmi i które dają im możliwość przechwytywania treści, których używają jako formy waluty w mediach społecznościowych.
Jeśli chodzi o doświadczenia związane z marką, odbiorcy stają się coraz bardziej selektywni w sposobie interakcji z markami, które śledzą, od których kupują i które szanują. Najbardziej istotnym zagadnieniem staje się szybko sposób, w jaki marki demonstrują swoje poparcie dla spraw, które mają dla nich największe znaczenie jako konsumentów.
Ale co to oznacza dla agencji i firm, które chcą aktywować się w oparciu o doświadczenie?
Jaki jest twój cel?
Mówiąc najprościej, musimy działać celowo. Aby przyciągnąć konsumentów, doświadczenia muszą być nasycone znaczeniem; muszą mieć znaczenie i muszą być użyteczne.
Siła doświadczenia marki polega na jej zdolności do namacalnego wpływania na zachowania konsumentów. W dzisiejszym świecie, w którym zasięg uwagi się zmniejsza, żaden inny kanał nie jest w stanie zaangażować konsumentów w tak wyjątkowy sposób.
Większość konsumentów coraz częściej odwraca się plecami do marek, które nie odzwierciedlają ich wartości. Są wymagający, ciekawi i rozważni. Oczekują, że marki będą działać odpowiedzialnie; zintensyfikować działania i zająć stanowisko w kwestiach, które są dla nich najważniejsze. Chętnie spędzają czas z markami – o ile jakakolwiek interakcja pomaga im w dalszym życiu, zarówno w pracy, jak iw czasie wolnym. Chcą, aby marki pomagały im w dostępie do usług, technologii, innowacji, rozwiązań i wiedzy, które będą napędzać postęp ludzkości i powodować pozytywne zmiany społeczne.
To żądanie działania (a nie słów) oznacza, że wygrają te marki, które stawiają cel w centrum swojego marketingu.
Celowe doświadczenia
Jeśli więc klienci muszą działać uczciwie, co to oznacza dla agencji, które chcą wykorzystać doświadczenie? Chodzi o to, aby pomóc naszym klientom mówić autentycznie. Musimy pomóc im poruszać się po środowisku na żywo, doradzić, kiedy i jak powinni działać. My, agencje, jako strażnicy doświadczenia marki, musimy tworzyć i dostarczać doświadczenia, które łączą na poziomie emocjonalnym i funkcjonalnym.
Osiągnięcie delikatnej równowagi jest trudne. Jako kreatywny planista jestem umownie zobowiązany do rozważenia zasad każdego doświadczenia marki; oto kilka kluczowych zasad, które mają największe znaczenie przy projektowaniu naprawdę niezapomnianych i znaczących doświadczeń.
1. Miej użyteczność
Prezentuj pomysły, produkty i rozwiązania, które mogą namacalnie pomóc konsumentom prowadzić bardziej odpowiedzialne społecznie i przemyślane życie. Pomyśl: czy to, co tworzysz, ma użyteczność w życiu odbiorców poza samym doświadczeniem marki? Co konsumenci mogą zabrać i zastosować na co dzień?
2. Urzeczywistnij to
Autentyczność przebija wszystko. Opowiadaj prawdziwe historie o swoim produkcie w akcji, o swoich ludziach i klientach, aby pomóc w budowaniu emocjonalnych więzi z konsumentami.
3. Zielony to nowa czerń
Bądźmy szczerzy, doświadczenie nie jest najbardziej zrównoważoną częścią marketingu mix; wszyscy jesteśmy winni sugerowania wyskakujących okienek, ulotnych instalacji marki lub kampanii objazdowych. Wszystko to wiąże się z niezdrowym śladem węglowym. Dlatego ważne jest, aby zająć się sprawami z góry.
Experiential nigdy nie może twierdzić, że ma najbardziej ekologiczne referencje, ale nie powinno to powstrzymywać agencji przed przyjmowaniem nowych sposobów pracy i badaniem wykorzystania nowych materiałów i technologii w celu zmniejszenia wpływu, jaki wywieramy na planetę.
4. Wysoka wierność
Pasek jakości treści i opowiadania historii nigdy nie był wyższy. W świecie, w którym ultra-wysoka rozdzielczość jest na wyciągnięcie ręki, a sama ilość treści jest przytłaczająca, nasze doświadczenia związane z marką muszą odpowiadać (jeśli nie przekraczać) wierności treści oglądanej przez odbiorców w domu, w pracy i podczas zabawy . Eksperymentalność musi być porywająca, w przeciwnym razie będzie tylko więcej hałasu.
Doświadczenie ma znaczenie. Stwórzmy więc doświadczenia, które mają znaczenie.