Marketing

Bęben | Najtrudniejsze lekcje, których nauczyli się 2 marketerzy marki, uruchamiając firmę konsultingową ds. zrównoważonego rozwoju

  • 20 marca, 2023
  • 4 min read
Bęben |  Najtrudniejsze lekcje, których nauczyli się 2 marketerzy marki, uruchamiając firmę konsultingową ds. zrównoważonego rozwoju


Sarah Booth i Hannah Craik poznały się w Asos, ale aby naprawdę postawić zrównoważony rozwój w centrum swojej pracy, musiały działać samodzielnie.

Firma Pivotal, zajmująca się doradztwem w zakresie zrównoważonego marketingu, została współzałożona przez Sarah Booth i Hannah Craik w październiku 2022 r. Po sześciu miesiącach nauki prowadzi teraz szeroką gamę klientów, od Ocean Laundry, start-upu zajmującego się modą z recyklingu, po głównych sprzedawców detalicznych, takich jak Dunelm na jak zintegrować zrównoważony rozwój we wszystkim, co robią. Duet marketingowy zastanawia się nad nagłym skokiem w świat zrównoważonego rozwoju.

„Gdybyśmy byli jedną osobą, bylibyśmy całkiem przyzwoitym dyrektorem ds. marketingu” — żartuje Booth na temat tego, jak ta para pochodzi z bardzo różnych środowisk w ramach marketingu mix. „Moje doświadczenie to klasyczny strateg marki. Zacząłem w McCann Manchester, potem VCCP i BBH przez krótki czas pracowałem w AMV, pracując ze wszystkimi typowymi podejrzanymi, takimi jak O2 i Virgin Media.

„Nabrałam przekonania, że ​​dość trudno jest zapewnić prawdziwe myślenie o marce w agencji, w której nie ma się dostępu do wszystkich dźwigni”. Wierzy, że rozwiązaniem jest Pivotal.

Warto przeczytać!  Przekazanie ręki, a nie jałmużna od lokalnej organizacji non-profit, pomaga w rozwoju firmy | Aktualności

W Asos Booth założył zespół ds. strategii marki i nadzorował rozwój kierunku przeznaczenia marki. W tym czasie odkryła swoją prawdziwą pasję do osadzania zrównoważonego rozwoju w podstawowej tożsamości marki.

Spotkała tu także Craika, który awansował w szeregach Asos, by zostać szefem marketingu marki. „Gdybyś rozmawiał z moimi byłymi pracodawcami, powiedzieliby, że zawsze byłem trochę aktywistą” – mówi Craik.

„Pod wieloma względami stąd wziął się pomysł na Pivotal. Był to dla mnie i Hannah sposób na połączenie celów zrównoważonego rozwoju z produktami i usługami, które tworzymy i które ludzie cenią” — dodaje Booth.

Po tym, jak opuściła Asos, Booth został CMO w Ovo. „Pozycjonowała się jako pierwsza firma energetyczna (w Wielkiej Brytanii), która miała oparty na nauce plan zero netto. To było naprawdę miejsce, w którym po raz pierwszy miałam okazję zastanowić się, jak przyjąć założone cele i uczynić z nich część produktów i usług. I zapytaj, jak zarządzasz marką podczas tej zmiany”.

Wyjaśnia jednak, że pandemia Covid-19 i następujący po niej kryzys kosztów utrzymania sprawiły, że zrównoważony rozwój nie mógł już być podstawą przekazu marki – musiała podwoić obawy klientów dotyczące ceny. „To była naprawdę ważna praca, ale wiedziałam, że chcę budować swoją karierę wokół zrównoważonych rozwiązań i nie będę mogła skupić się wyłącznie na tym w tej roli”.

Warto przeczytać!  Kura Sushi USA, Inc. (NASDAQ:KRUS) I kwartał 2023 Transkrypcja rozmów o zyskach

Podobnie Craik mówi, że chociaż była w stanie wywierać presję wewnętrzną w Asos, a także w Reiss, gdzie była współprzewodniczącą komitetu ds. zrównoważonego rozwoju – chęć skupienia się na zrównoważonym rozwoju oznaczała konieczność rozstania. moja praca, ale to nie była cała moja praca”.

Trudne pytania

Duet wyciągnął wnioski z tych doświadczeń, mówiąc, że założenie Pivotal ostatecznie zmusiło ich do zmagania się z niektórymi trudnymi pytaniami, wokół których klientów pracować, a z którymi się uwolnić.

„Dużo o tym dyskutujemy, chociaż mamy bardzo podobne perspektywy, ponieważ jest to trudny obszar, ale jesteśmy przekonani, że nie możemy pracować tylko dla firm, które już są zrównoważone”, mówi Craik.

„Nie chcesz rezygnować z własnych wartości” — dodaje Booth — „ale jeśli nie możesz przekonać firmy do dostrzeżenia wartości w bardziej odpowiedzialnych produktach i usługach, w przejściu na gospodarkę o obiegu zamkniętym, to CSR zawsze będzie być dla nich projektem pobocznym”.

Para mówi, że ostatecznie najbardziej ekscytuje ich rozwój części gospodarki, które nie są jeszcze w pełni zrealizowane – jak praca w ruchu okrężnym i odpady konsumpcyjne. „Istnieją ogromne luki, szczególnie w świecie mody”.

Warto przeczytać!  Badanie: Wielu marketerów odczuwa „lukę w możliwościach”, jeśli chodzi o komunikację dotyczącą zrównoważonego rozwoju

Mówią, że najważniejszą wiadomością, jaką chcą wysłać wraz z wystrzeleniem, jest to, że istnieje ogromna wartość ekonomiczna, jaką można znaleźć „w kierunku systemu o obiegu zamkniętym, który jest lepiej dostrojony do naszego świata i szanuje nasze planetarne granice. Możemy pomóc ludziom dostrzec te możliwości”.

W szczególności Booth mówi, że pomaga markom masowym „zmienić ich asortyment produktów, co ma ogromny wpływ”.


Źródło