Marketing

Bęben | Powrót do podstaw: jak marketerzy mogą nadal generować wyniki w czasie recesji?

  • 4 maja, 2023
  • 5 min read
Bęben |  Powrót do podstaw: jak marketerzy mogą nadal generować wyniki w czasie recesji?


W jaki sposób marketerzy płatnych mediów mogą osiągać wyniki w czasach kryzysu gospodarczego? Yasmin Williams z agencji Digital Growth Impression daje kilka wskazówek.

Stoimy w obliczu jednych z najtrudniejszych okoliczności, jakie widzieliśmy w najnowszej historii. Globalne spowolnienie gospodarcze spowodowało recesję, która dotknęła przedsiębiorstwa każdej wielkości i z różnych branż na całym świecie. Istotne jest, abyśmy dostosowywali nasze strategie marketingowe do zmieniających się potrzeb i zachowań konsumentów.

Nasze badania przeprowadzone w Impression zidentyfikowały kryzys związany z kosztami życia być największym wyzwaniem biznesowym, przed którym reklamodawcy staną w tym roku, mimo że 84% firm stawia sobie za cel wzrost przychodów.

Aby osiągnąć ambitne cele podczas ciągłej niepewności gospodarczej strategie marketingowe muszą ewoluować i dostosowywać się. Nasuwa się pytanie: jak musimy dostosować nasze plany, aby lepiej służyły potrzebom naszych konsumentów? Najpierw skupmy się na największych wyzwaniach, przed którymi obecnie stoimy jako branża.

Zrozumienie klienta i jego potrzeb

Zachowania zakupowe konsumentów są teraz znacznie inne niż w 2019 r. i chociaż spojrzenie wstecz na dane z przeszłości jest nadal niezbędne, nie możemy ich używać tak solidnie do przewidywania trendów.

Wybór odpowiednich kanałów

Ponieważ wiele firm odczuwa kryzys, budżety marketingowe są wydawane w bardziej strategiczny sposób. Znajomość swoich odbiorców i tego, gdzie naprawdę spędzają czas, jest najważniejsza.

Warto przeczytać!  ReversingLabs przyspiesza strategię w celu zabezpieczenia globalnego

Efektywne wydawanie budżetu

Ustanowienie odpowiednich kanałów dla Twojego rynku to tylko połowa sukcesu. Raz po raz sprawdzam konta płatnych mediów, które ograniczają rzeczy do tego stopnia, że ​​budżety nie są wydawane w sposób maksymalizujący wydajność.

Benchmarking Twojej wydajności

Punkty odniesienia sukcesu w testach porównawczych nie są już prostą miarą wzrostu „rok do roku”, a krótkoterminowe, szybko przynoszące korzyści opinie zwykle kierują Cię tylko do mniejszych wydatków i oszczędzania groszy, potencjalnie utrudniając dalszy wzrost w przyszłym roku. Oto kilka kluczowych kwestii, które pomogą Twojej firmie się dostosować.

Ustalanie celów i ramy strategiczne

Jeśli jest czas na zresetowanie i zmianę strategii, to jest teraz i wszystko potrzebuje celu. Dla większości celem jest rozwój. Jak więc spojrzeć na ten cel i sprowadzić go do ram?

Jeśli Twoja firma potrzebuje wzrostu przychodów o 15% w ciągu najbliższych 12 miesięcy; Świetnie. Ale w jaki sposób możemy dołączyć do tego mikrocele, aby dać nam coś namacalnego, do czego możemy dążyć?

Zwiększ świadomość marki, aby wygenerować długoterminowy wzrost; zwiększyć efektywność kanałów wykonawczych; i urozmaicaj swój podział aktywności, testując na nowych kanałach. Zapewniają one namacalne metody generowania tego wzrostu, z których każdy może mieć dołączone własne indywidualne wskaźniki i kamienie milowe.

Warto przeczytać!  Alo Yoga wprowadza cyfrowe bliźniaki, które będą towarzyszyć kolekcji nart premium

Zrozum swoich odbiorców i odpowiednio inwestuj

Musisz wybrać odpowiednie kanały i odbiorców dla swoich celów. Aby podjąć decyzję, w trakcie tego procesu należy konsultować się z danymi własnymi i stron trzecich. Skoncentruj się na próbie zrozumienia, co nie działa teraz, a co kiedyś. Obszary te stwarzają możliwości zmiany strategii marketingu mix.

Użyj odpowiedniej taktyki dla swojego kanału

Reklamodawcy regularnie wpadają w pułapkę stosowania nieodpowiednich taktyk w swoich kampaniach związanych z ich celami biznesowymi. Nakreśliłem więc kilka zasad, które należy wziąć pod uwagę we wszystkich dziedzinach.

Testuj, ucz się, powtarzaj

Jeśli chcesz wygrać, musisz być gotowy na przegraną. Zastosuj solidną platformę testowania i uczenia się we wszystkich kanałach, które prowadzisz. Wybierz małe, namacalne obszary, w których możesz stwierdzić, co działa dla Ciebie (lub udowodnić, że nie). Kreatywność, odbiorcy, wydatki itp.

Kreacja dla Twojego klienta

Jest to obszar, w którym reklamodawcy popełniają błędy. Ci, którzy nie chcą dostosowywać taktyki do trendów, odpadają. Skorzystaj z pomocy kreatywnych ekspertów i wypróbuj coś nowego, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Mikromomenty

Musisz zrozumieć, ile jesteś skłonny zapłacić za użytkownika w zależności od tego, na jakim etapie jego podróży się znajduje. Upewnij się, że docierasz do użytkowników z odpowiednim przekazem, zgodnie z etapem podróży, na którym Twoim zdaniem się znajdują. Hasła „jeden rozmiar dla wszystkich” kierowane przez markę nie są dobrym rozwiązaniem.

Warto przeczytać!  Spiżarnia Targowa eksponuje źródła lokalne, regionalne

Wszystkoczas Twojej aktywności do pracy

Musimy namalować holistyczny i dokładny obraz wydajności, zgodnie z naszymi celami, a wprowadzanie rozsądnych i długoterminowych wskaźników KPI zgodnych z celami jest kluczowym wymogiem.

Aby rozwinąć wspomniane wcześniej mikrocele, potrzebujemy długoterminowych wyników, które pociągają za sobą odpowiedzialność:

Zwiększ świadomość marki, aby wygenerować długoterminowy wzrost; badanie poprawy wizerunku marki przeprowadzone w ciągu sześciu miesięcy; inwestycja w „zimną publiczność” po okresie próbnym na YouTube i TikTok; wzrost ruchu w ciągu sześciu miesięcy, przypisany kanałom rozpoznawalności marki; zwiększyć efektywność kanałów wykonawczych; ulepszenia ROAS w kampaniach w płatnych wynikach wyszukiwania; dywersyfikować działalność poprzez testowanie nowych kanałów; test zimnej/ciepłej publiczności na YouTube; i mierzyć ruch w witrynie.

Krótkoterminowe działania marketingowe nie przełamią formy z dnia na dzień. Pozwól sobie na długoterminowe podejście, aby osiągnąć sukces.


Źródło