Marketing

Bęben | TikTok dla firm B2B: jak zrobić to dobrze

  • 3 kwietnia, 2023
  • 5 min read
Bęben |  TikTok dla firm B2B: jak zrobić to dobrze


Błyskawicznemu wzrostowi TikTok jako sieci społecznościowej towarzyszy jego reputacja jako kanału marketingowego B2C. Ale firmy B2B również dokonują wielkich rzeczy na platformie, mówi Chantelle Riley z Vertical Leap.

Jak zobaczymy z nadchodzących przykładów, TikTok jest bardzo skuteczny w marketingu B2B – jeśli zrobisz to dobrze. Jest to idealne miejsce do budowania świadomości marki wśród młodszych odbiorców – ale jego baza użytkowników z każdym rokiem się starzeje, a 84% użytkowników twierdzi, że TikTok jest źródłem odkrywania lub uczenia się czegoś nowego, pomoże Ci dotrzeć do szerszej publiczności.

Dzięki hashtagom takim jak #corporate możesz zobaczyć, na co narzekają Twoi docelowi odbiorcy. Świetnie nadaje się również do promowania produktów, usług i funkcji, jeśli znajdziesz odpowiedni ton i połączysz go z treściami niepromocyjnymi. Nieformalny ton TikToka to doskonały sposób na pokazanie cech ludzkich stojących za marką B2B.

Nawet jeśli twoja główna grupa docelowa nie jest na TikTok, wkrótce będzie – lub na podobnych platformach. TikTok już pełni rolę wyszukiwarek dla większości pokolenia Z i ten trend będzie się utrzymywał.

Warto przeczytać!  Przewiduje się, że rynek urządzeń Internetu rzeczy w Ameryce Północnej osiągnie 88,07 miliardów dolarów do 2030 r. | Sojusznicze badania rynku

Nie wpadnij jednak w pułapkę myślenia, że ​​TikTok jest dla dzieci. Tak, 25% jego bazy użytkowników jest w wieku 10-19 lat, ale 64,4% jest w wieku 20-49 lat.

Jak najlepsze marki B2B wygrywają na TikToku

Firmy B2B wygrywające na TikToku rozumieją, że muszą przyjąć inne podejście do platformy. To nie jest miejsce na korporacyjne rozmowy. Musisz wypracować nieformalny głos, który łączy się z użytkownikami TikTok jako ludźmi, a nie klientami.

Zachowaj światło

Ma to kluczowe znaczenie dla maksymalizacji zasięgu i świadomości marki na TikTok. Ludzie chcą się bawić, inspirować lub otrzymywać informacje na tej platformie, a badania Semrush pokazują, że zabawne TikToki najprawdopodobniej staną się wirusowe.

Strategia Semrush TikTok jest dobrym przykładem tego wglądu w działaniu.

Firma ma lekki ton do wszystkiego, co publikuje. Niektóre z jego najpopularniejszych postów wyśmiewają marketingowców cyfrowych i klisz marketingowych.

@semrush Witamy w agencji marketingu literalnego #digitalmarketing #skit #semrush #literalmarketing #marketing #humor ♬ oryginalny dźwięk – Semrush

Możesz się wiele nauczyć ze strategii TikTok Semrusha. Przede wszystkim bądź zabawny. Nie bój się wyśmiewać siebie lub problemów, z którymi borykają się Twoi widzowie – zwłaszcza tych, w których jesteś dobry.

Warto przeczytać!  Mr DIY (MDIYF): wiodący malezyjski specjalista ds. tanich remontów domów (MDIYF)

Pokaż ludzką stronę swojego biznesu

Twoi klienci to ludzie, a Twoje produkty/usługi również rozwiązują problemy ludzi. Humanizacja marki to jedna z największych zalet marketingu TikTok, szczególnie dla firm B2B. Zaczyna się od osób stojących za Twoją marką, rozmawiających bezpośrednio z kamerą.

Canva wie, że nic nie jest obecnie bardziej dostępne niż członkowie personelu pracujący z domu. Jego strategia TikTok polega na tym, że pracownicy przesyłają treści z biura i z domów.

Dodaj blasku swoim klientom

Umieść swoich klientów w kadrze tak bardzo, jak to możliwe. Świętuj ich sukcesy, pokazuj im przezwyciężanie problemów i, w stosownych przypadkach, pokaż im korzystanie z twoich produktów/usług. Strategia TikTok firmy Adobe koncentruje się na pokazywaniu kreacji korzystających z jej oprogramowania – i tego, jak z niego korzystają.

Dostarczaj krótkie fragmenty wartości

Widzieliśmy, jak Canva pokazuje ludzką stronę swojej działalności, ale firma przoduje również w dostarczaniu szybkich fragmentów wartości.

@canva Donut martwić — Magic Write pomoże Ci napisać wszystkie podpisy w mediach społecznościowych w ciągu kilku minut #socialmediagenerator #canvahack #aitextgenerator ♬ oryginalny dźwięk – Canva

Filmy z krótkimi wskazówkami przedstawiają możliwości oprogramowania potencjalnym klientom i pomagają obecnym w pełni z niego korzystać. I nie martw się o zwierzęta domowe wchodzące w kadr – co jest bardziej relatywne niż przeszkadzanie psa?

Warto przeczytać!  Biuletyn Rynku Pierwotnego FCA nr 44

Wymieszaj to

Połącz to z zabawnymi faktami, dowcipami i wskazówkami z dobrą równowagą między subtelną promocją a postami niepromocyjnymi. Microsoft jest tak korporacyjny, jak tylko firma, ale wie, jak mieszać rzeczy na swoim profilu TikTok. Eksperymentuj z różnymi typami postów i wynikami testów i znajdź to, co działa. Zawsze możesz z czasem udoskonalić wyniki i opracować bardziej ukierunkowaną strategię.

To jest większe niż TikTok

Wciągające, krótkie filmy są podstawą doświadczenia TikTok, a każda większa sieć wdraża swoją wersję krótkich filmów. To przyszłość marketingu społecznościowego i content marketingu, więc firmy muszą dostosować swoje podejście.

Strategia TikTok, którą teraz opracujesz, zostanie przeniesiona na Instagram, YouTube i większość innych głównych sieci. Co ważniejsze, przygotuje Cię do formatu treści, na którym najbardziej zależy użytkownikom społecznościowym – i który najbardziej angażuje.


Źródło