Rozrywka

Bella Hadid odpowiada na kontrowersje związane z kampanią Adidasa

  • 30 lipca, 2024
  • 3 min read
Bella Hadid odpowiada na kontrowersje związane z kampanią Adidasa


Bella Hadid w poniedziałek odniosła się do kontrowersji wokół jej udziału w niedawnej kampanii Adidasa promującej buty inspirowane Igrzyskami Olimpijskimi w Monachium w 1972 roku.

Kampania butów do biegania „SL 72”, która rozpoczęła się na początku tego miesiąca, zbiegła się z 52. rocznicą Igrzysk Olimpijskich w Monachium, podczas których palestyńscy terroryści zamordowali 11 izraelskich trenerów i sportowców. Chociaż buty i kampania nie wspominały o tym tragicznym incydencie, oświadczenie pro-izraelskiego American Jewish Committee potępiło zaangażowanie Hadid w kampanię z powodu wsparcia przez modelkę akcji pomocowych dla Palestyńczyków w Strefie Gazy w trakcie wojny między Hamasem a Siłami Obronnymi Izraela.

„Wybór przez Adidasa modelu antyizraelskiego, który ma odwołać te mroczne igrzyska olimpijskie, jest albo ogromnym niedopatrzeniem, albo celowym podżeganiem. Żadne z nich nie jest akceptowalne” – czytamy w oświadczeniu AJC.

„Nigdy świadomie nie zaangażowałabym się w żadną sztukę ani dzieło, które jest powiązane z jakąkolwiek straszną tragedią” – napisała Hadid w długiej historii na Instagramie w poniedziałek. „Przed premierą kampanii nie miałam pojęcia o historycznym związku z okropnymi wydarzeniami z 1972 roku. Jestem zszokowana, zdenerwowana i rozczarowana brakiem wrażliwości w tej kampanii. Gdybym była świadoma, z głębi serca, nigdy bym nie wzięła udziału”.

Warto przeczytać!  „Jak ukraść księżyc 4” na szczycie box office’u z 4 lipca z przychodami w wysokości 20,4 mln dolarów

Hadid dodała, że ​​ona, jej zespół i zespół Adidasa „powinni byli przeprowadzić więcej badań” i gdyby wiedziała o tragicznej historii, „zabrałaby głos”.

„Jak zawsze, i zawsze będę, mówić o tym, co uważam za złe” – kontynuowała. „Podczas gdy intencją każdego było stworzenie czegoś pozytywnego i zjednoczenie ludzi poprzez sztukę, zbiorowy brak zrozumienia ze strony wszystkich stron podważył ten proces. Nie wierzę w nienawiść w żadnej formie, w tym w antysemityzm. To nigdy nie zachwieje się i podtrzymuję to oświadczenie w pełnym zakresie”.

Hadid potępiła następnie związek między „wyzwoleniem narodu palestyńskiego” a atakiem antysemickim, mówiąc, że „Palestyna nie jest synonimem terroryzmu, a ta kampania nieumyślnie zwróciła uwagę na wydarzenie, które nie odzwierciedla tego, kim jesteśmy”.

„Jestem dumna Palestyńską kobietą i jest o wiele więcej w naszej kulturze niż rzeczy, które były utożsamiane w ciągu ostatniego tygodnia” – napisała. „Zawsze będę stać przy moim narodzie palestyńskim, kontynuując orędowanie za światem wolnym od antysemityzmu. Antysemityzm nie ma miejsca w wyzwoleniu narodu palestyńskiego. Zawsze będę stać na rzecz pokoju ponad przemocą, każdego dnia. Nienawiść nie ma tu miejsca i zawsze będę orędować nie tylko za moim narodem, ale za każdą osobą na świecie”.

Warto przeczytać!  Ben Affleck pomija premierę „Atlasu” Jennifer Lopez

Adidas, w oświadczeniu uzyskanym przez THR po fali krytyki, powiedział, że „zmienia” swoją kampanię retro butów do biegania na Igrzyska w Monachium, aby uwzględnić wrażliwość polityczną i historyczną. „Jesteśmy świadomi, że powiązania zostały nawiązane z tragicznymi wydarzeniami historycznymi — choć były one całkowicie niezamierzone — i przepraszamy za wszelkie spowodowane tym zmartwienia lub przykrości. W związku z tym zmieniamy pozostałą część kampanii. Wierzymy w sport jako siłę jednoczącą na całym świecie i będziemy kontynuować nasze wysiłki, aby promować różnorodność i równość we wszystkim, co robimy”.


Źródło