Podróże

Berlińskie kluby gejowskie, włoskie wędrówki i rave w parkach: jak zaplanowałem 10-dniową podróż pociągiem po Europie

  • 4 czerwca, 2023
  • 8 min read
Berlińskie kluby gejowskie, włoskie wędrówki i rave w parkach: jak zaplanowałem 10-dniową podróż pociągiem po Europie


W ciągu 10 dni przejechałem pociągiem i autobusem trzy kraje, by napawać się pięknem włoskich gór i emocjami ulicznych imprez w Berlinie. Oto jak.

Przez większość mojego życia latanie było jedynym sposobem podróżowania.

Mieszkając w Irlandii, jedynymi innymi opcjami były promy do Liverpoolu, a następnie podróż do Londynu na pociąg Eurostar lub 16-godzinny rejs do północnej Francji.

Zbieranie lotów czasami wydawało się odznaką honoru. Świętowałem zdobycie lotów Ryanaira za 4 euro do Kolonii lub powrót tego samego dnia do Anglii na mecz piłki nożnej.

Ale dowiedzenie się więcej o wpływie emisji z lotów sprawiło, że zapragnąłem spróbować zmienić swoje zachowanie. A przeprowadzka do Lyonu we Francji znacznie ułatwiła unikanie lotniska.

Kiedy więc w maju miałem trochę wolnego od pracy, postanowiłem skorzystać z imponującej, choć niedoskonałej europejskiej sieci kolejowej na 10-dniową wycieczkę po Włoszech, Francji i Niemczech.

Czy powinienem kupić bilet Interrail na krótsze wakacje?

Z setkami tras i miejsc docelowych, planowanie podróży międzynarodowych podróż koleją może być zniechęcający. Transgraniczne systemy biletów kolejowych oznaczają również konieczność zakupu wielu biletów od wielu dostawców.

Chwila działacze domagają się bardziej spójnej platformy rezerwacjina razie musisz poświęcić trochę czasu na wyszukiwanie, jeśli chcesz uzyskać najlepsze oferty.

Jakiś bilet interrail może być również warta rozważenia w zależności od Twojej podróży. Zrezygnowałem z tego, ponieważ faktycznie skończyłoby się to drożej.

Bilet dla młodzieży na cztery dni w ciągu jednego miesiąca kosztowałby mnie 194 euro. W przypadku wielu szybkich pociągów obowiązują opłaty rezerwacyjne, a niektóre, jak pociąg Lyon do Mediolanu Frecciarossa prowadzony przez Trenitalia, którym jechałem, nie są wliczone w karnet.

Po odrobinie poszukiwań udało mi się zarezerwować całą podróż za 245 euro.

Zwiedzanie Południowego Tyrolu poza sezonem jest idealne, aby uniknąć tłumów

Moim pierwszym przystankiem było alpejskie miasteczko Ortisei w Południowym Tyrolu w północnych Włoszech. Trochę trudno się tam dostać, ale widoki na to miejsce wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO są więcej niż tego warte.

Warto przeczytać!  Miesiąc historii kobiet: wybór redaktorów

Z Lyonu do Mediolanu pojechałem super wygodną szybką koleją Trenitalii. Kosztował 75 euro i trwał 4 godziny i 40 minut. Stamtąd musiałem wsiąść w dwa pociągi regionalne, przesiadając się w Weronie, do miasta Bolzano, gdzie odebrał mnie przyjaciel.

Jest też pociąg z Bolzano, ale posiadanie przyjaciół na wysokich stanowiskach pomaga uniknąć tego ostatniego etapu podróży (dosłownie, ponieważ Ortisei znajduje się 1230 mw Dolomitach).

Polecam wyjazd w maju lub wrześniu. Pogoda podczas mojej wizyty wynosiła około 20°C – idealna do wędrówek po wspaniałych szlakach w regionie, ale wciąż wystarczająco ciepła, jeśli chcesz popływać.

Po drodze zatrzymałem się przy Laghetto di Fiè. Może nie jest to najsłynniejsze jezioro w okolicy, ale można do niego dojechać autobusem i jest równie piękne. Istnieje kilka dobrze oznakowanych szlaków turystycznych, dzięki czemu można naprawdę spędzić dzień.

Kolejną zaletą wizyty w Ortisei w maju jest spokój między zakończeniem sezonu narciarskiego a początkiem sezonu letniego.

Władze w Południowym Tyrolu chcą wprowadzić limity na nowe obiekty noclegowe dla turystów, aby walczyć z nadmierną turystyką. Jeden z miejscowych powiedział mi, że w sierpniu, kiedy mieszkańcy miast zalewają miasto, traktują turystów bardziej jako przeszkodę niż ludzi.

Więc jeśli chcesz uniknąć tłumów, maj lub wrzesień to dobry wybór.

Samotna podróż pociągiem do Monachium

Po trzech dniach odświeżania się w rześkim alpejskim powietrzu przyszedł czas na powrót do miasta.

Pojechałem Flixbusem za 19 euro z Bolzano do Monachium. Zajęło to około czterech godzin, ale czas mijał, gdy byłem zahipnotyzowany ogromnymi dolinami i niekończącymi się górami, gdy przejeżdżałem przez Austrię do Niemiec.

Odwiedziłem Monachium na własną rękę i chociaż nie jest możliwe uzyskanie odpowiedniej miary miasta w 48 godzin, odkryłem, że niektóre miejsca nie są szczególnie przyjazne dla podróżujących w pojedynkę.

Warto przeczytać!  Pensjonat B&B w Scarborough PONOWNIE zajmuje czołowe miejsca na świecie w nagrodach Tripadvisor

Wypróbowałem Augustine-Keller, jeden ze słynnych ogródków piwnych w mieście, gdzie skierowano mnie do wewnętrznego baru. Nie było wolnych miejsc i ostatecznie wyszedłem.

Jedną z atrakcji bardziej odpowiednich dla podróżujących w pojedynkę jest NS-Dokumentationszentrum. To muzeum znajduje się na terenie byłej nazistowskiej kwatery głównej i przedstawia historię partii nazistowskiej w Niemczech. Dokumentuje jego wzloty i upadki przed, w trakcie i po drugiej wojnie światowej w żmudnych i przerażających szczegółach. Spędziłem tam dwie potężne godziny.

Przyjrzałem się też ciekawej architekturze Marienplatz, zjadłem pyszny ramen w Slurp Nudelbar i znalazłem dziwaczny bar Café Bar Shakespeare, przyjazny dla podróżujących w pojedynkę, w pobliżu głównego dworca kolejowego.

Niemieckie pociągi dużych prędkości sprawiają, że podróż pociągiem jest przyjemnością

Po mieszanym czasie w Monachium wróciłem do pociągu – tym razem na cztery godziny podróż do Berlina.

Przed wyjazdem powiedziano mi, żebym zapomniał o stereotypach wydajności i spodziewał się opóźnień, ale nie miałem żadnych problemów. W rzeczywistości każdy pociąg i autobus, którym jechałem podczas całej mojej podróży, był punktualny.

W tym momencie naprawdę zaczynało mi się to podobać podróż bez lotów uczucie. Chociaż martwiłem się, że próbuję zmieścić zbyt wiele miejsc docelowych w krótkiej podróży, same podróże były rozkoszą. Mogłem odpoczywać pomiędzy pracowitymi dniami, słuchając muzyki i obserwując mijającą europejską wieś.

Niemieckie pociągi dużych prędkości były szczególnie przyjemnym doświadczeniem. Jest mnóstwo miejsca, darmowe Wi-Fi jest silne, a jeśli zgłodniejesz, mają nawet wagon restauracyjny.

Za bilet z Monachium do Berlina zapłaciłem 35 euro, a system w Niemczech oznacza, że ​​płacisz opcjonalnie 4,50 euro, jeśli chcesz zarezerwować miejsce. Radzę zapłacić dla świętego spokoju. W drodze powrotnej nie zrobiłem tego i musiałem stać godzinami, zanim grupa z wycieczki szkolnej uprzejmie zaoferowała mi wolne miejsce.

Wiosenna wizyta w Berlinie jest koniecznością

Od chwili, gdy wyszedłem z dworca kolejowego do Berlina, bardzo mi się podobało. Miasto zaczynało topnieć po okresie mroźnej, szarej zimy.

Warto przeczytać!  10 miejsc do odwiedzenia w Gwinei Równikowej na idealną tropikalną ucieczkę

Szczęśliwym zbiegiem okoliczności byłem tam na berlińskim Karnawale Kultur, który odbywa się pod koniec maja każdego roku.

Była to pierwsza pełna edycja od czasów przed pandemią, a ulice wypełniły się kolorami i muzyką z całego świata. Kulminacją karnawału była parada i uliczne imprezy na każdym rogu.

Musiałem też spróbować życia nocnego w Berlinie, kiedy tam byłem. Nie jestem wielkim fanem techno, więc pewien berlińczyk polecił mi sprawdzić SchwuZ. To klub dla gejów, w którym jest miejsce na klasykę popu i inne miejsce na muzykę bardziej w stylu techno. Możesz się domyślić, w którym spędziłem czas.

To było idealne miejsce na wielkie wyjście, które nie było tak intensywne jak inne berlińskie kluby.

10-godzinny pociąg z Berlina do Lyonu

Po kilku nieprzespanych nocach nadszedł czas, aby wrócić do Lyonu. Kupiłem super oszczędny bilet europejski od Deutsche Bahn za 90 euro, który okazał się tańszy niż alternatywny lot.

Zajęło to nieco ponad 10 godzin z tylko jedną przesiadką w pobliżu granicy z Francją. Na początku byłem pełen obaw, ponieważ była to najdłuższa podróż pociągiem, jaką kiedykolwiek odbyłem. Ale byłem mile zaskoczony, jak minęła. Dobre Wi-Fi oznaczało, że mogłem trochę popracować i przygotowałem kilka podcastów i innych rozrywek, aby zająć mój czas.

Przed wyjazdem podróż pociągiem przez Francję, Włochy i Niemcy brzmiała bardzo romantycznie. I naprawdę spełnił moje oczekiwania. Mogłem zobaczyć znacznie więcej każdego kraju, niż gdybym leciał samolotem, a unikanie lotów oznaczało, że było to również tańsze.

Jeśli priorytetowo traktujesz prędkość, pociągi dalekobieżne nie są najbardziej wydajne. Ale jeśli bardziej interesuje Cię komfortowa podróż, zwiedzanie zabytków i ograniczenie emisji dwutlenku węglazastanów się dwa razy, zanim zarezerwujesz następny lot i sprawdź, czy możesz zamiast tego pojechać pociągiem.


Źródło