Rozrywka

Bez gwiazd, bez prezesów, dużo niepewności – The Hollywood Reporter

  • 18 maja, 2023
  • 8 min read
Bez gwiazd, bez prezesów, dużo niepewności – The Hollywood Reporter


Gdyby pierwszy tydzień telewizji był definiowany przez spektakl – paradę gwiazd i występy muzyczne, których kulminacją były wspaniałe imprezy z otwartymi barami i kanapkami z homarem – stwierdzenie, że część z 2023 roku została wyciszona, byłoby niedopowiedzeniem.

Nadal odbywały się występy muzyczne i były gwiazdy (przynajmniej ze świata sportu, wiadomości i reality TV), ale odczuwalny był trwający strajk scenarzystów.

„To, co zaraz zobaczycie, nie jest dokładnie tym, co spodziewaliśmy się dzisiaj zrobić” – powiedział szef sprzedaży reklam Warner Bros. Discovery, Jon Steinlauf, tłumowi nabywców mediów w Theatre at Madison Square Garden w środę rano, dodając, że firma poprosił tylko dyrektorów o pojawienie się „z szacunku dla naszego talentu i WGA”.

„Nie jest dokładnie tak, jak pierwotnie planowaliśmy, ale żyjemy w dynamicznym świecie i zdecydowanie stwierdziliśmy, że umiejętność dostosowania się do nowej rzeczywistości jest bardzo przydatna” — dodał współzarządzający Netflix, Greg Peters, we wstępie do swojej firmy inauguracyjny upfront, który stał się wirtualny w ostatniej chwili z powodu obaw związanych z linią pikiety WGA.

Rzeczywiście, pod wieloma względami linie pikiet definiowały ten tydzień, poczynając od frontu NBCUniversal w Radio City Music Hall, gdzie ponad 200 pikiet maszerowało przed drzwiami lokalu.

W ciągu tygodnia, który miał pokazać świat rozrywki, jedynymi aktorami, którzy pojawili się na jednym z uderzonych wydarzeń, był Rafael Amaya z Telemundo’s El Señor de los Cielos i William Levy z Telemundo’s Vuelve a Mia wszyscy inni zwracają się do swojej stajni prezenterów wiadomości oraz gospodarzy sportu i rzeczywistości, aby wypełnić pustkę.

Pomimo zaciekłości między studiami a scenarzystami, były też oznaki szacunku. Tak, WBD zdecydowało się nie brać udziału talentów, ale było też potwierdzenie, że dopóki nie dojdzie do porozumienia, nic nie będzie takie samo.

„Po pierwsze, pozwólcie, że zacznę od stwierdzenia, że ​​mam nadzieję, że scenarzyści wkrótce znajdą sprawiedliwe rozwiązanie, które oczywiście przywróci talent na ten etap i bądźmy szczerzy, dzięki czemu będzie to o wiele bardziej zabawny serial” – HBO i Max — powiedział tłumowi szef Casey Bloys. „Do tego czasu utkniesz ze mną i moimi klipami”.

Warto przeczytać!  Obsada filmów „Wicked”, data premiery, zwiastun: co wiemy

„Jesteśmy wdzięczni za wkład scenarzystów w naszą firmę i szanujemy ich prawo do demonstracji” – powiedział Mark Lazarus, szef telewizji NBCUniversal i transmisji strumieniowej na imprezie swojej firmy. „Może to zająć trochę czasu, ale wiem, że w końcu przez to przejdziemy, a rezultatem będzie silniejszy fundament, na którym wszyscy będziemy mogli razem iść naprzód”.

NBCUniversal dodało również zastrzeżenie do skwierczącej rolki, która zawierała wywiady z twórcami takimi jak Dick Wolf i Amy Poehler, aby zauważyć, że wywiady zostały przeprowadzone przed strajkiem.

I chociaż było kilka żartów („Mam nocny program numer jeden. Mam też teraz jedyny nocny program. Więc nie masz wyboru”, powiedział Greg Gutfeld, gospodarz Fox News, tłumowi przed Fox’s w poniedziałek wieczorem), nastrój kierownictwa był taki, który sugerował, że mają nadzieję na osiągnięcie porozumienia.

Ale na początkowych scenach brakowało nie tylko aktorów, ale także dyrektorów generalnych. Tylko dyrektor generalny YouTube, Neal Mohan, pojawił się na scenie podczas wydarzenia Brandcast platformy streamingowej w środę wieczorem (także Netflix, jeśli weźmiesz pod uwagę format wirtualny). W NBCUniversal, Fox, Warner Bros. Discovery, TelevisaUnivision i Disney dyrektorzy generalni albo obserwowali z tłumu, albo byli w ogóle nieobecni (NBCU oczywiście obecnie nie ma dyrektora generalnego, podczas gdy dyrektor generalny Disneya Bob Iger przebywał we Francji na spotkaniu z prezydentem Macronem ).

Ale tydzień był, jak powiedział jeden z nabywców mediów, przepytany przez Reporter z Hollywood na afterparty dla YouTube’s Brandcast, „low key”. I chociaż chwalili „krótsze, bardziej zwarte” prezentacje (tylko Disney osiągnął dwie godziny), mieli nadzieję, że w przyszłym roku, zakładając, że dojdzie do porozumienia, będzie więcej pizzy.

Warto przeczytać!  Madame Web: Krytycy ostro krytykują spin-off Dakoty Johnson o Spider-Manie

Nadal odbywały się występy muzyczne (tylko NBCU miało trzy) i wciąż było trochę spektakli (Disney dostarczający Buffalo Bills bezpieczeństwa Damar Hamlin, YouTube rozdający ciastka w kształcie pizzy, Fox kazał Derekowi Jeterowi i Robowi Gronkowskiemu rzucać w tłum podpisanymi piłkami baseballowymi i futbolowymi ), ale według wstępnych standardów było oswojone.

Na froncie programowym dni, w których sieci nadawcze ujawniały swoje jesienne harmonogramy, minęły. Przez cały tydzień na żadnym z ekranów nie wyświetlały się żadne kalendarze, aw rzeczywistości wiele sieci miało niewiele zobowiązań. ABC i NBC ogłosiły jesienne harmonogramy, które były w większości odporne na uderzenia, a każda stacja była przygotowana do smalcu w reality TV, aby doprowadzić je do 2024 roku, gdyby zaszła taka potrzeba. Tylko Netflix, ze swoją obfitością treści w puszce lub na ukończeniu, zadebiutował zwiastunami lub skwierczącymi bębnami ze znaczącą liczbą programów skryptowych.

Trzech różnych kierowników sieci, z którymi rozmawiałem THR mimo to w ciągu tygodnia byli optymistami, że kiedy strajk zostanie rozwiązany, upfronts powrócą, podobnie jak ich największe gwiazdy (szczególnie brakowało monologów Jimmy’ego Kimmela i Setha Meyersa). Ale mieli też nadzieję, że niektóre zmiany wywołane strajkiem, takie jak krótsze czasy trwania, mogą się utrzymać.

W końcu umowy reklamowe warte miliardy dolarów są negocjowane przy stołach w salach konferencyjnych, a nie w tanich miejscach w Radio City czy MSG.

Superlatywy z góry

Najlepszy występ muzyczny: Doja Cat, YouTube

Ubrany w kostium czarnego kota i otoczony przez tuzin zamaskowanych tancerzy w garniturach, Doja Cat z hukiem zamknął Brandcast na YouTube.

Wyróżnienia: Luis Fonsi, TelevisaUnivision; Reba McEntire z NBCUniversal.

Najlepszy fragment o NFL: Troy Aikman, Joe Buck i Damar Hamlin, The Walt Disney Co.

Pięć miesięcy temu Damar Hamlin upadł na boisku podczas krytycznego ataku Piłka nożna w poniedziałek wieczorem gra. Na początku Disneya wszedł na scenę, aby udzielić wywiadu parze, której zadaniem było relacjonowanie trudnego wydarzenia z kabiny.

Wyróżnienia: Roger Goodell z YouTube, niespodzianka Super Bowl TelevisaUnivision.

Warto przeczytać!  Adam Scott opowiada o „niezręcznych interakcjach” na planie „Boy Meets World”.

Największa linia pikiet/protest: NBCUniversal

Ponad 200 pisarzy (i członków SAG-AFTRA) tłoczyło się przy wejściach do Radio City Music Hall, aby rozpocząć pierwszy tydzień w pokazie siły większym niż wiele innych, które nastąpią później.

Wyróżnienie: Fox, częściowo dzięki dużemu tłumowi protestujących przeciwko Fox News, którzy krzyczeli takie rzeczy jak „powstaniec!” na uczestników, gdy wchodzili, podczas gdy pisarze cicho pikietowali w pobliżu.

Najlepsza imprezowa atmosfera: Disney/YouTube (remis)

Impreza Disneya obejmowała kostiumy i rekwizyty z filmów i programów telewizyjnych Disneya, lodowe rzeźby Disneya, fotobudki, liczną publiczność (Pat McAfee godzinami siedział w jednym rogu) oraz widok zachodzącego słońca nad rzeką Hudson . Impreza YouTube po wydaniu Brandcasta przejęła Lincoln Center, a kultowa fontanna na placu połączona z ogromnym przyciskiem odtwarzania YouTube, podczas gdy uczestnicy mieszali się z najlepszymi twórcami.

Wyróżnienie: Lis.

Najlepsze jedzenie na imprezy: TelevisaUnivision

Kubańskie kanapki, quesadillas, empanadas i inne potrawy z Ameryki Łacińskiej od lokalnych dostawców zadowoliły kupujących, a biorąc pod uwagę odległą lokalizację wydarzenia (Pier 36 na Lower East Side), dobrze, że jedzenia było pod dostatkiem.

Wyróżnienie: Disneya.

Najlepszy niezamierzony żart: Ted, NBCUniversal

Otwieracz programu z udziałem pluszowego misia CGI, nagłośnionego przez Setha MacFarlane’a, był wyraźnie w puszce od tygodni, biorąc pod uwagę publiczne poparcie MacFarlane’a dla strajku WGA, ale wers o Twitterze Elona Muska „pozwoleniu wszystkim szaleńcom” nabrał zupełnie nowego znaczenia po tym, jak szefowa sprzedaży reklam NBCU, Linda Yaccarino, opuściła firmę na kilka dni przed otwarciem, aby zostać dyrektorem generalnym platformy.

Najlepsze zwiastuny/sizzle reels: Disney/Netflix (remis)

Disney zadebiutował nowymi zwiastunami niektórych swoich nadchodzących Marvel i Gwiezdne Wojny programów (i miał ochronę, która chodziła między alejkami, aby upewnić się, że żaden łobuz nie nagrywa ani nie robi zdjęć), podczas gdy Netflix ładował swoją wirtualną prezentację nowymi materiałami z nadchodzących projektów, takich jak Problem trzech ciał i Gra w kalmary seria konkursowa.

Wyróżnienie: Odkrycie Warner Bros.


Źródło