Motoryzacja

Bezpieczny i połączony, ale czy też zabezpieczony?, Auto News, ET Auto

  • 28 lutego, 2024
  • 6 min read
Bezpieczny i połączony, ale czy też zabezpieczony?, Auto News, ET Auto


Samochody, zwłaszcza osobowe, stają się coraz bezpieczniejsze (w Indiach rośnie liczba samochodów, które uzyskały 5 gwiazdek w testach zderzeniowych), a także są coraz bardziej połączone z siecią. (Na przykład nowa Kia Sonet może pochwalić się ponad 70 funkcjami online.) Wysokie wyniki w zakresie bezpieczeństwa i połączone technologie zdecydowanie zwiększają atrakcyjność pojazdu, ale wszystko to niewiele by znaczyło, gdyby nie był on w stanie uchronić się przed cyberatakiem.

Zaawansowane ryzyko związane z zaawansowanymi samochodami

Czy wiesz, że w 2022 r. Indie odnotowały drugą co do wielkości liczbę skarg dotyczących cyberprzestępczości na świecie? Od pakietu ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), przez aplikacje mobilne, karty SIM, po nie tylko swoje samochody, producenci OEM muszą również chronić swoje centra danych. Wszystkie szczegóły w raporcie poniżej.

Przeczytaj więcej: Coraz częstsze zagrożenia bezpieczeństwa cybernetycznego w samochodach podłączonych do Internetu

Każdy problem ma rozwiązanie

ciąg dalszy poniżej

Niektóre zaawansowane technologie sprawiają, że samochód jest również bardziej podatny na zagrożenia bezpieczeństwa. Nie jest tak, że wszystkie zagrożenia prowadzą do problemów. Rosnące możliwości można wykorzystać, stawiając czoła wyzwaniom. Oto jak.

Przeczytaj więcej: Współpraca, innowacje i cyberbezpieczeństwo w celu zapewnienia bezpiecznej przyszłości pojazdów połączonych z siecią: EY-Parthenon

Nowy ruch Suzuki

Jak podkreślono w poprzedniej historii, współpraca odgrywa kluczową rolę w torowaniu drogi dla udanej podróży w ramach megatrendu pojazdów połączonych. Aby móc pomyślnie działać w obecnej, coraz bardziej zaawansowanej technologicznie i przełomowej erze, coraz częściej wybiera się podejście oparte na współpracy. Nowym przykładem jest współpraca Suzuki z dostawcą technologii IoT, firmą Soracom, która przyniesie rezultaty w pojazdach na rynkach światowych, w tym być może także w Indiach. Szczegóły dotyczące tego partnerstwa technologicznego w poniższym raporcie.

Warto przeczytać!  Wybór SAIC przez Audi jako partnera EV ma duże znaczenie dla chińskiego przemysłu samochodowego

Przeczytaj więcej: Soracom i Suzuki zgadzają się na współpracę IoT w zakresie usług mobilnych

.

Współpraca dwóch kierunków inżynierskich

W szybko rozwijającej się branży motoryzacyjnej, gdzie cykl życia produktów ulega skróceniu, może rosnąć presja kosztowa i nasilają się zakłócenia technologiczne, potrzeba współpracy staje się jeszcze silniejsza. W ramach najnowszego posunięcia w globalnej branży dwie główne firmy, Bosch i EDAG, połączyły siły, aby pomóc producentom samochodów w zrównoważonym rozwoju w nowej erze, oferując szereg usług inżynieryjnych. Szczegóły na ich temat oraz strategia leżąca u podstaw partnerstwa w poniższej historii.

Czytaj więcej:
EDAG i Bosch Engineering zgadzają się na współpracę projektową w zakresie inżynierii pojazdów

.

Czekać, aż autonomiczny samochód będzie dłuższy?

Nadal oczekuje się, że przyszłość motoryzacji, przynajmniej osobowej, będzie stanowić samochód bez kierowcy, czyli pojazd autonomiczny (AV). Jednak jego podróż postępuje wolniej, niż wielu się spodziewało, a ostatnio niektórzy również się temu sprzeciwiają. Technologia bez wątpienia przeszła długą drogę, ale czy środowisko jeszcze jej nie sprzyja i/lub czy samochód autonomiczny musi rozwinąć możliwości bardziej zbliżone do ludzkich? Cokolwiek to jest, władze Kalifornii, gdzie Waymo należące do Alphabet wdrożyło usługę robotaxi, szukają więcej czasu na zatwierdzenie wniosku o rozszerzenie usług na kolejne części miasta. Szczegóły w raporcie poniżej.

Warto przeczytać!  Stanowisko kierownicze Tesli za Elonem Muskiem

Przeczytaj więcej: Kalifornia wstrzymuje aplikację rozszerzającą Waymo robotaxi do 19 czerwca

.

Odpalanie ładunku EV

Megatrend AV może rozwijać się wolniej niż oczekiwano, ale megatrend EV postępuje. Postęp może być szybszy dzięki lepszemu współczynnikowi ekologiczności pojazdów elektrycznych od „od źródła do koła”. Największą rolę w tym zakresie może odegrać energia odnawialna. W tym ekskluzywnym wywiadzie z Deepanshu Taumarem z ETAuto, dr Shailesh Chandra, lekarz medycyny, Tata Motors Passenger Vehicles i Tata Passenger Electric Mobility, opowiada o tym, jak przejście na energię odnawialną może zdziałać znacznie więcej niż tylko torowanie drogi do szybszego wprowadzenia pojazdów elektrycznych w Indiach.

Przeczytaj więcej: Obecnie 25% nabywców pojazdów elektrycznych ma w domu systemy fotowoltaiczne na dachu: Shailesh Chandra

Przepisy dotyczące cyberbezpieczeństwa motoryzacyjnego w Indiach

Wraz z megatrendem Connected Vehicle rośnie ogromny bank danych generowanych przez pojazdy. Aby zapewnić ich prawidłowe wykorzystanie, wymagane będą regulacje. W Indiach znowelizowana ustawa o ochronie danych osobowych, która oczekuje na zatwierdzenie przez Parlament, odegra główną rolę w tworzeniu dalszych wytycznych dotyczących danych dla różnych sektorów, w tym sektora motoryzacyjnego. Saurabh Dalela, dyrektor iCAT IMiędzynarodowe Centrum Technologii Motoryzacyjnej) opowiada o cyberbezpieczeństwie i powiązanych przepisach w Indiach.

Przeczytaj więcej : Dyrektor ICAT Saurabh Dalela o stanowisku Indii w zakresie przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej

.

Wykorzystaj technologię pojazdów podłączonych do sieci, aby zapewnić sobie lepszą jazdę

Można powiedzieć, że technologie pojazdów połączonych mają silniejszy związek z pojazdami elektrycznymi niż pojazdy ICE. Greaves Electric Mobility, jeden z 5 największych producentów elektrycznych pojazdów dwukołowych, przygotowuje się do wprowadzenia na rynek w kwietniu swojego najwyższej klasy skutera elektrycznego. Z poniższej historii dowiesz się o strategii producenta pojazdów elektrycznych mającej na celu „demokratyzację” mobilności elektrycznej w Indiach oraz o tym, jak technologia sieciowa stanowi kluczowy filar tej strategii. Możesz także obejrzeć dyskusję na ten temat z Ramem Rajappą, dyrektorem technicznym w Greaves Electric Mobility.

Warto przeczytać!  Panasonic interesuje się trzecią fabryką akumulatorów NA EV

Przeczytaj więcej: Greaves wprowadzi na rynek topowy model w dążeniu do „demokratyzacji” mobilności elektrycznej; wykorzystuje technologię połączoną w celu zwiększenia konkurencyjności

.

Według raportu EY-Partheron rynek cyberbezpieczeństwa samochodów w 2019 r. wyniósł 186,63 mln dolarów i przewiduje się, że do 2025 r. będzie rósł w tempie CAGR wynoszącym 52,15% do 2,46 mld dolarów. To duża szansa, którą należy wykorzystać. Bezpieczeństwo i łączność są najlepsze tylko wtedy, gdy są również bezpieczne.

Życzę wszystkim bezpiecznej podróży, zawsze! Podziel się swoją opinią i sugestiami pod adresem sumantra.barooah@timesinternet.in.

  • Opublikowano 28 lutego 2024 o 12:40 czasu wschodniego

Najczęściej czytane w biuletynach

Dołącz do społeczności ponad 2M profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze spostrzeżenia i analizy.

Pobierz aplikację ETAuto

  • Otrzymuj aktualizacje w czasie rzeczywistym
  • Zapisz swoje ulubione artykuły


Źródło