Marketing

Biden popiera ustawę Senatu, która może oznaczać zagładę TikToka

  • 17 marca, 2023
  • 10 min read
Biden popiera ustawę Senatu, która może oznaczać zagładę TikToka


Istota

  • Stany Zjednoczone chcą sprzedaży TikToka? Podobno administracja Bidena żąda od chińskich właścicieli TikTok, Bytedance, sprzedaży swoich udziałów w firmie lub w obliczu możliwego zakazu aplikacji w USA ze względu na obawy związane z bezpieczeństwem narodowym.
  • Potencjalny zakaz TikTok wspierany przez Kongres. Prezydent Biden niedawno ogłosił poparcie dla ustawy senackiej, która może doprowadzić do całkowitego zakazu TikTok w USA, a grupa ponadpartyjnych senatorów wprowadziła ustawę RESTRICT Act, która dałaby administracji nowe uprawnienia do regulowania i blokowania zagranicznych aplikacji, które uznają za ryzyko bezpieczeństwa narodowego, w tym TikTok.
  • Marketerzy: Jaki masz plan?W związku z niepewnością co do przyszłości TikTok, niektóre marki wycofały się ze swoich działań marketingowych na platformie i badają alternatywne platformy. Różne rządowe i organizacyjne zakazy nałożone na TikTok miały znaczący wpływ na ekosystem marketingowy platformy, prowadząc niektórych marketerów do trudności w znalezieniu alternatywnych kanałów, które oferują ten sam poziom zasięgu i zaangażowania.

Marketerzy, którzy myślą o rozszerzeniu swojej obecności na TikTok, zwracają uwagę: czas dla TikTok może się kończyć, ponieważ prezydent USA Joseph Biden grozi całkowitym zakazem popularnej aplikacji społecznościowej w USA.

Według NBC News, źródło zbliżone do Tiktok potwierdziło, że administracja Bidena żąda od chińskich właścicieli firmy, Bytedance, sprzedaży swoich udziałów w gigantze mediów społecznościowych lub w obliczu możliwego zakazu aplikacji tutaj w USA. Istnieje obawa, że ​​Chiny mogą używać aplikacji do uzyskiwania dostępu do danych obywateli amerykańskich, szczególnie ze względu na tamtejsze przepisy dotyczące bezpieczeństwa narodowego, które wymagają od firm przekazywania danych klientów na żądanie.

Ze swojej strony TikTok zaprzecza zarzutom, mówiąc, że „jeśli celem jest ochrona bezpieczeństwa narodowego, zbycie nie rozwiązuje problemu, ponieważ zmiana własności nie nałożyłaby żadnych nowych ograniczeń na przepływ danych lub dostęp”.

USA już nie sprzedane na TikTok

Wiadomość pojawia się tuż po niedawno ogłoszonym poparciu prezydenta Bidena dla ustawy Senatu, która może również potencjalnie doprowadzić do całkowitego zakazu TikTok w USA. I dobrze wiemy, że stosunki między USA a Chinami, jeśli chodzi o dane i nadzór, nie były ostatnio ciepłe i przytulne.

7 marca amerykański senator Mark R. Warner z Wirginii i senator John Thune z Południowej Dakoty przewodzili grupie 12 ponadpartyjnych senatorów, aby wprowadzić ustawę RESTRICT (Restricting the Emergence of Security Threats that Risk Information and Communications Technology – RESTRICT), która, jeśli zostanie przyjęta , dałoby administracji nowe uprawnienia do regulowania i blokowania zagranicznych aplikacji, które uznają za zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego, w tym TikTok.

Warto przeczytać!  Rynek rurociągów podmorskich 2022: kompleksowe badanie przeprowadzone przez czołowych kluczowych graczy Saipem, Subsea 7, McDermott, Sapura

„Dzisiaj zagrożeniem, o którym wszyscy mówią, jest TikTok i sposób, w jaki może on umożliwić inwigilację Komunistycznej Partii Chin lub ułatwić rozprzestrzenianie się złośliwych kampanii wpływów w USA” – powiedział Warner w oświadczeniu. „Potrzebujemy kompleksowego, opartego na ryzyku podejścia, które proaktywnie zajmuje się źródłami potencjalnie niebezpiecznych technologii, zanim zdobędą przyczółek w Ameryce, więc nie gramy w Whac-A-Mole i nie próbujemy nadrobić zaległości, gdy staną się już wszechobecne”.

TikTok: Kalendarium amerykańskich interwencji

Najnowsze posunięcie Bidena jest mile widziane przez wielu polityków w Waszyngtonie, którzy wyrazili zaniepokojenie tym, co postrzegają jako powolność Bidena w rozwiązywaniu sprawy TikTok.

Na początku lutego Biden powiedział, że nie jest pewien, czy Waszyngton zablokuje TikTok. „Nie jestem pewien. Wiem, że nie mam go w telefonie” – powiedział Biden, odpowiadając na pytanie reportera.

Mając uprawnienia do blokowania inwestycji zagranicznych w firmy amerykańskie, Komitet ds. Inwestycji Zagranicznych w Stanach Zjednoczonych (CFIUS) rozpoczął dochodzenie w sprawie Tik Tok w 2019 r., powołując się na obawy dotyczące bezpieczeństwa narodowego. Biorąc pod uwagę stale rosnące inwestycje Chin w przemysł amerykański, CFIUS odrzucił kilka głośnych transakcji na przestrzeni lat.

Ale wielu jest sfrustrowanych, że ich dochodzenie w sprawie TikTok wciąż trwa.

Według organizacji non-profit Public Citizen, chińskie podmioty finansowe posiadają aktywa warte ponad 120 miliardów dolarów w amerykańskiej gospodarce.

W sierpniu 2020 roku prezydent Trump wydał zarządzenia wykonawcze zakazujące transakcji z ByteDance, chińską spółką macierzystą TikTok — i zażądał od firmy zrzeczenia się własności operacji TikTok w USA na rzecz amerykańskiego podmiotu. Jednak Trump opuścił urząd, zanim umowa mogła zostać sfinalizowana.

W grudniu 2022 r. Prezydent Biden podpisał ustawę „No TikTok on Government Devices Act” do prawa federalnego, zakazującą używania TikTok na wszystkich urządzeniach rządu federalnego. Inne kraje, które wprowadziły częściowe lub całkowite zakazy TikTok, to Indie, Tajwan, Kanada, Belgia, Unia Europejska, Pakistan i Afganistan. A w Alabamie, Arkansas, Mississippi, Montano, Oklahomie i Teksasie 26 uczelni już zakazało TikTok.

To najnowsza z wieloletnich zmagań o uregulowanie (lub zniszczenie) aplikacji społecznościowej. Ale przy ponad miliardie aktywnych użytkowników dodanie nowych, surowych przepisów – lub wprowadzenie całkowitego zakazu TikTok, może mieć znaczący wpływ na marketerów, którzy polegają na platformie w celu dotarcia do odbiorców i budowania świadomości marki.

Powiązany artykuł: Co musisz wiedzieć o marketingu na TikTok

Warto przeczytać!  Edelman mianuje Eda Williamsa International President i AJ Hesselink CEO EMEA

Marki oceniają działania marketingowe TikTok w obliczu niepewności

Co to wszystko oznacza dla działań marketingowych i obsługi klienta? Niepewność skłoniła niektóre marki do wycofania się z działań marketingowych TikTok i zbadania alternatywnych platform. Różne rządowe i organizacyjne zakazy nałożone na TikTok miały duży wpływ na marketingowy ekosystem platformy. Marki, które polegają na TikTok, aby dotrzeć do odbiorców w tych krajach, musiały szybko przenieść się na inne platformy, a niektórzy marketerzy mają trudności ze znalezieniem alternatywnych kanałów, które oferują ten sam poziom zasięgu i zaangażowania.

Chociaż TikTok pozostaje dostępny w wielu krajach, niepewność i zakłócenia spowodowane zakazami mogą skłonić niektóre marki do zastanowienia się, czy ryzyko związane z inwestowaniem w platformę było tego warte.

„Myślę, że TikTok zostanie całkowicie zbanowany gdzieś w 2023 roku i przestanie istnieć jako platforma, a przynajmniej TikTok może być mocno regulowany” – powiedział John Frigo, kierownik ds. handlu w Bestpricenutrition.com.

Logan Mallory, wiceprezes ds. marketingu w Motivosity, przyjmuje podejście „poczekaj i zobacz”, ale także planuje możliwości.

„Na razie najlepiej jest, aby firmy kontynuowały realizację swoich strategii marketingowych TikTok zgodnie z planem, jednocześnie szukając alternatyw, aby mogły być przygotowane, jeśli zakaz TikTok stanie się bardziej powszechny. Daje to firmom czas na sformułowanie nowego planu marketingowego, przy jednoczesnym pełnym wykorzystaniu ich strategii TikTok, podczas gdy jest to nadal realna opcja” – powiedział Mallory. „Zawsze dużo mówiło się o ograniczeniu dostępu do TikTok lub całkowitym jego zakazie w Stanach Zjednoczonych, ale dopóki to się nie stanie, pozostaje on bardzo przydatnym kanałem dla firm do inwestowania”.

Berry Moise, założyciel BerryMo.com, powiedział, że nowe przepisy dotyczące TikTok stworzyły wiele niepewności dla marketerów, co sprawia, że ​​konieczne jest opracowanie strategii uwzględniającej potencjalne zmiany. W przypadku Moise’a jego strategia obejmuje bycie na bieżąco z najnowszymi wiadomościami i zmianami dotyczącymi ustawodawstwa oraz identyfikowanie alternatywnych platform.

„Treść jest nadal niezbędna, więc upewnij się, że tworzysz treści, które zaangażują docelowych odbiorców niezależnie od platformy” – powiedział Moise. „W miarę rozwoju sytuacji ważne jest testowanie różnych metod, aby dowiedzieć się, która działa najlepiej. Twoja strategia powinna być na tyle elastyczna, aby można ją było dostosowywać do zmieniającej się sytuacji”.

Zróżnicuj swoją obecność w marketingu online

Sarah Walsh jest strategiem w agencji marketingu cyfrowego Branch & Bramble, która specjalizuje się w strategiach mediów społecznościowych ukierunkowanych na odbiorców, z naciskiem na TikTok i Instagram. Mówi, że proponowane przepisy tylko dodatkowo dowodzą zmienności mediów społecznościowych i konieczności posiadania własnego śladu online.

Warto przeczytać!  Rynek mrożonych gofrów (rodzaj, kategoria)

„Zalecamy naszym klientom, aby priorytetowo potraktowali dywersyfikację swojej obecności w Internecie. Nadszedł czas, aby upewnić się, że Twoja witryna działa jak najlepiej, a lista subskrybentów poczty e-mail stale rośnie” – powiedział Walsh. „Nasi klienci odnoszą większe sukcesy podczas trudnych bieżących wydarzeń lub pogorszenia koniunktury gospodarczej, gdy mają płynnie działające wiele kanałów marketingowych”.

Jeśli chodzi o Douga Campbella, prezesa Colling Media, nie planuje on obecnie zaprzestać swojej strategii TikTok.

„Dopóki konsumenci będą nadal korzystać z TikTok, pozostanie on ważną częścią naszej ogólnej mieszanki marketingowej, szczególnie gdy próbujemy dotrzeć do młodszej grupy demograficznej” – powiedział Campbell. „Ponieważ większość odbiorców na TikTok jest młodsza, jest mało prawdopodobne, aby zakaz używania urządzeń rządowych spowodował znaczący spadek liczby osób w wieku 18-24 lat korzystających z platformy. Oczywiście nadal będziemy monitorować wyniki kampanii na TikTok, a jeśli jakiekolwiek dalsze działania rządu doprowadzą do spadku wydajności, zalecamy przejście na inne platformy społecznościowe, które zajmują podobne miejsce w stylu życia konsumentów, takie jak Instagram Reels lub wschodzące YouTube Shorts”.

Powiązany artykuł: Jak TikTok zmienia cyfrową grę marketingową

Co dalej: dyrektor generalny TikTok staje przed Kongresem wśród zarzutów

Dyrektor generalny TikTok, Shou Zi Chew, ma stawić się przed Kongresem 23 marca, gdzie z pewnością zmierzy się z trudnymi pytaniami związanymi z zarzutami o udostępnianie danych użytkowników z USA Chinom i wykorzystywanie aplikacji do propagandy lub manipulacji. Bytedance, firma zajmująca się mediami społecznościowymi, która jest właścicielem TikTok, konsekwentnie odmawia udostępniania danych użytkowników chińskiemu rządowi lub przechowywania danych w Chinach. Firma odrzuca też twierdzenia, że ​​gromadzi więcej danych użytkowników niż inne platformy, podkreślając, że działa niezależnie z własnym zespołem zarządzającym.

Rzecznik MSZ Mao Ning odniósł się do kontrowersji podczas konferencji prasowej w zeszłym miesiącu.

„Jak bardzo niepewne siebie może być największe supermocarstwo na świecie, obawiając się takiej ulubionej aplikacji młodych ludzi? Stany Zjednoczone nadmiernie rozciągają koncepcję bezpieczeństwa narodowego i nadużywają władzy państwowej w celu tłumienia zagranicznych firm” – powiedział Ning. „Zdecydowanie sprzeciwiamy się tym niewłaściwym działaniom. Rząd USA powinien szanować zasady gospodarki rynkowej i uczciwej konkurencji, zaprzestać tłumienia firm i zapewnić otwarte, sprawiedliwe i niedyskryminujące środowisko dla zagranicznych firm w USA”.


Źródło