Świat

Biuro Netanjahu otwiera przetarg, ponieważ piloci El Al odmawiają przewiezienia go do Rzymu

  • 5 marca, 2023
  • 6 min read
Biuro Netanjahu otwiera przetarg, ponieważ piloci El Al odmawiają przewiezienia go do Rzymu


Biuro premiera Benjamina Netanjahu poinformowało w niedzielę, że otwiera przetarg dla innych izraelskich linii lotniczych na latanie z nim podczas jego oficjalnych wizyt w związku z wyraźną odmową podjęcia pracy przez pilotów El Al.

Od niedzieli żaden z pilotów El Al nie zapisał się na lot Netanjahu i jego żony Sary do Włoch na wizytę zaplanowaną na czwartek.

Możliwość zarejestrowania się do pracy została zamknięta o godz.

Plan wywołał powszechny sprzeciw, setki tysięcy ludzi demonstrowało przeciwko niemu w całym kraju, a krytycy ostrzegali, że podważy on demokrację, gospodarkę i bezpieczeństwo.

El Al zaprzeczył, że powód był polityczny, dodając, że trudności wynikały z braku pilotów wykwalifikowanych do latania Boeingiem 777, stosunkowo dużym samolotem, na który podobno nalegają Netanjahu, mówiąc, że dotyczy to również kilku innych lotów 777.

Flota samolotów 777 należących do El Al nadal nie wróciła w pełni do służby po uziemieniu podczas pandemii COVID-19.

Nie było od razu jasne, w jaki sposób otwarcie przetargu na inne firmy rozwiązałoby problem, ponieważ żadna z dwóch pozostałych izraelskich linii lotniczych, Arkia i Israir, nie obsługuje 777.

Warto przeczytać!  Napastnicy atakują indonezyjskie oddziały wysłane w celu ratowania pilota z Nowej Zelandii

Netanjahu mają wylecieć w czwartek do Rzymu, gdzie premier spotka się ze swoim włoskim odpowiednikiem Giorgią Meloni i wróci w sobotę wieczorem.

Samoloty izraelskich linii lotniczych El Al zaparkowane na lotnisku Ben Gurion w Lod, Izrael, 16 marca 2018 r. (Moshe Shai/Flash90)

Ostatnia podróż premiera odbyła się w lutym, kiedy również wyleciał w czwartek i tego samego dnia spotkał się w Paryżu z prezydentem Francji Emmanuelem Macronem. Netanjahus pozostał w Paryżu przez cały weekend w luksusowym Hotelu du Collectionneur, spotykając się z szefami biznesu i liderami społeczności żydowskiej.

Pełny harmonogram wycieczki do Rzymu nie został jeszcze opublikowany.

Netanjahu planuje również polecieć do Niemiec na dwudniową wizytę w następnym tygodniu, podał serwis informacyjny Ynet.

Prawdopodobnym rozwiązaniem problemu jest to, że jeden z kierowników floty El Al, który ma kwalifikacje do latania, ostatecznie pilotuje samolot, powiedzieli hebrajskim mediom byli piloci.

„Będzie latał. Również podczas jego poprzedniego lotu, ostatecznie latali nim menedżerowie floty i tak też będzie tym razem. Ale jest wielu, którzy się temu sprzeciwiają i nie chcą tego” – powiedział Walla były pilot El Al, odnosząc się do podróży pary do Paryża.

Warto przeczytać!  Król Karol na koniu na swoje pierwsze urodziny Trooping the Color

Innym możliwym scenariuszem zgłoszonym przez Channel 12 jest to, że Kancelaria Premiera zgodzi się na użycie Boeinga 737 El Al.

Israir ma w swojej flocie sześć Airbusów 320, a Arkia tylko pięć, w tym dwa Airbusy 321L i dwa Embraery 195.

W reakcji na tę wiadomość minister transportu Miri Regev, zagorzała lojalistka Netanjahu, powiedziała, że ​​otworzy przetarg na przelot premiera do innych izraelskich linii lotniczych.

Źródła w biurze Regeva powiedziały publicznemu nadawcy Kan, że El Al może spotkać się z sankcjami ze strony rządu, zauważając, że linia lotnicza jest zależna od pożyczek i gwarancji od rządu.

W odpowiedzi rzecznik El Al powiedział Kanowi, że linie lotnicze „latały i będą latać wszystkimi premierami, w tym Benjaminem Netanjahu, w dowolne miejsce na świecie. Pracownicy El Al są dumni i szczęśliwi, że mogą to robić zawsze, gdy są potrzebni”.

Netanjahu jest zmuszony wynajmować samoloty na wizyty krajowe, ponieważ długo oczekiwana izraelska wersja Air Force One jeszcze nie weszła do służby.

Samolot, również 777, znany jako „Skrzydło Syjonu”, był wyposażany przez lata i miał być używany przez izraelskie głowy państw do celów służbowych.

„Skrzydło Syjonu”, izraelska wersja Air Force One, widziana nad lotniskiem Ben Guriona podczas pierwszego lotu testowego, 3 listopada 2019 r. (Yoav Weiss/Israel Aerospace Industries)

Jednak poprzedni rząd wstrzymał go i planował go sprzedać, mówiąc, że to strata pieniędzy podatników.

Warto przeczytać!  12 zgłoszonych zabitych w ostatnich izraelskich atakach powietrznych na Strefę Gazy | Wiadomości o konflikcie izraelsko-palestyńskim

Netanjahu sprowadził go z powrotem, ale wciąż przechodzi próby, zanim zostanie uznany za nadający się do służby.

Jesteś oddanym czytelnikiem

Dlatego dziesięć lat temu założyliśmy Times of Israel – aby zapewnić wymagającym czytelnikom, takim jak Ty, lekturę obowiązkową o Izraelu i świecie żydowskim.

Więc teraz mamy prośbę. W przeciwieństwie do innych serwisów informacyjnych, nie postawiliśmy paywalla. Ponieważ jednak dziennikarstwo, które wykonujemy, jest kosztowne, zapraszamy czytelników, dla których The Times of Israel stał się ważny, do wsparcia naszej pracy poprzez dołączenie do The Times of Israel Community.

Już za 6 USD miesięcznie możesz wesprzeć nasze wysokiej jakości dziennikarstwo, jednocześnie ciesząc się The Times of Israel BEZ REKLAMa także dostęp ekskluzywna zawartość dostępne tylko dla członków społeczności Times of Israel.

Dziękuję,
David Horovitz, założyciel i redaktor The Times of Israel

Dołącz do naszej społeczności Dołącz do naszej społeczności Jesteś już członkiem? Zaloguj się, aby przestać to widzieć




Źródło