Fotografia

Blackmagic Design ogłasza URSA Cine 12K i zapowiada wersję 17K: Przegląd fotografii cyfrowej

  • 15 kwietnia, 2024
  • 12 min read
Blackmagic Design ogłasza URSA Cine 12K i zapowiada wersję 17K: Przegląd fotografii cyfrowej


Obraz: Projekt czarnej magii

Firma Blackmagic Design zaprezentowała najnowszą kamerę URSA Cine, kamerę 12K obsługującą wymienne mocowania obiektywów Arri PL, Arri LPL, Canon EF i Hasselblad. Posiada duży czujnik, zastrzeżoną pamięć i mnóstwo złącz zgodnych ze standardami branżowymi.

Sercem URSA Cine 12K jest czujnik RGBW 36x24mm 12K, który według Blackmagic Design może obsługiwać rozdzielczości od 4K do 12K. Twierdzi również, że czujnik może przechwycić 16 stopni zakresu dynamiki, najwięcej w historii aparatu Blackmagic Design. Może nagrywać w rozdzielczości 12K przy otwartej bramie z pełnego regionu 3:2 z szybkością do 80p lub z regionu o pełnej szerokości 16:9 z szybkością do 100p.

Ursa Cine 12K wykorzystuje ten sam układ pikseli RGBW, co istniejący, mniejszy czujnik URSA Mini Pro 12K. Poświęca połowę swojej rozdzielczości na przechwytywanie danych dotyczących luminancji (szczegółów), a następnie dzieli pozostałe piksele równo pomiędzy czerwony, zielony i niebieski. Matryca została specjalnie zaprojektowana tak, aby można było ją podpróbkować w celu uzyskania materiału filmowego 8K lub 4K z przechwytywania w rozdzielczości 12K, bez konieczności przycinania.

Kolejną istotną zmianą jest sposób przechowywania danych przez aparat. Aparat jest wyposażony w opatentowany „moduł szybkiej pamięci”, zgodnie z decyzją Blackmagic Design podjęto tę decyzję, aby „wyeliminować wszystkie problemy związane z kartami multimedialnymi”, aby zapewnić bardziej niezawodny i szybszy przepływ danych. Jest wyposażony w moduł 8 TB i może przechwycić 4 godziny Blackmagic RAW w rozdzielczości 12K lub 20 godzin w rozdzielczości 4K. Dodatkowe moduły o pojemności 8 TB będą kosztować 1695 dolarów, trwają także prace nad wersją 16 TB. Do dodania dwóch gniazd CFexpress można także użyć opcjonalnego modułu Blackmagic Media Module CF.

Obraz: Projekt czarnej magii

Aby przesłać materiał z modułu, dostępne są stacje dokujące do bezpośredniego pobierania, można też skorzystać z portu Ethernet 10G kamery, Wi-Fi z transmisją strumieniową SRT (Secure Reliable Transport) lub standardowych w branży połączeń Lemo i Fischer. Korzystając z tej drugiej opcji, Blackmagic Design twierdzi, że szybkości transferu są zbliżone do rzeczywistych, co powinno ułatwić zdalne przeglądanie i rejestrowanie materiału filmowego.

Jeśli chodzi o przechwytywanie, aparat wykorzystuje 12K Blackmagic RAW i jednocześnie przechwytuje proxy Full HD H.264, umożliwiając szybszą synchronizację z chmurą i przebieg postprodukcji. Obsługiwane są różne ustawienia, od otwartej bramy 12K/80p po 8K/224p (2,4:1) i 4K/240p. Oprócz trybu otwartej bramki 3:2, może nagrywać w formacie anamorficznym 16:9, 17:9, 2,4:1 i 6:5. Obsługiwana jest także rozdzielczość Super35 9K w tych samych proporcjach, co zapewnia kompatybilność ze starszymi obiektywami kinowymi.

Firma Blackmagic, o której nie wspomniano w komunikacie prasowym, ale zapowiedziano ją w demonstracji wideo, poinformowała, że ​​pracuje nad URSA Cine 17K. Nowy aparat będzie dostępny dopiero pod koniec 2024 roku, a cena nie została jeszcze ustalona. Wersja 17K będzie korzystać z czujnika 50,8 x 23,3 mm (zasadniczo szersza wersja czujnika w modelu 12K), co sprawia, że ​​jej rozmiar jest zbliżony do 65 mm 5-perf filmowej (23 mm). Większy sensor wyklucza zastosowanie mocowania Canon EF, dlatego w aparacie najprawdopodobniej zastosowane zostaną mocowania Arri PL i Hasselblad.

Wszystkie obecne funkcje URSA Cine 12K zostaną przeniesione do wersji 17K, z wyjątkiem wbudowanych filtrów ND 2/4/6 stopnia. Blackmagic twierdzi, że czujnik 17K jest za duży, aby zmieściły się w nim filtry ND.

Warto przeczytać!  Nie należy się spodziewać, że pełnoklatkowy aparat Foveon Sigmy będzie dostępny jeszcze przez „kilka lat”.

Cena i dostępność

Blackmagic URSA Cine 12K jest teraz dostępny w cenie 14 995 dolarów. Akcesoria, takie jak wizjer, mocowania obiektywu, uchwyty i szyny, można dodać jako dodatki, aby dostosować swój komputer. Blackmagic twierdzi, że początkowe dostawy będą ograniczone do „klientów z najwyższej półki”.

Komunikat prasowy

Blackmagic Design ogłasza nowy Blackmagic URSA Cine 12K

Las Vegas, Nevada, 12 kwietnia 2024 r. — Blackmagic Design ogłosił dziś Blackmagic URSA Cine 12K, nowy, rewolucyjny cyfrowy aparat filmowy, który wprowadza nowe, zaawansowane technologie z całkowitą integracją z przepływem pracy w postprodukcji. Ten nowy model zawiera nowy wielkoformatowy czujnik RGBW 36 x 24 mm z większymi obszarami fotograficznymi dla 16 stopni zakresu dynamicznego, wymiennymi mocowaniami obiektywów PL, LPL i EF oraz standardowymi złączami Lemo i Fischer. Blackmagic URSA Cine 12K ma wbudowaną pamięć masową o pojemności 8 TB, a także szybką łączność sieciową do przesyłania multimediów i synchronizacji z chmurą Blackmagic. Blackmagic URSA Cine 12K jest już dostępny u sprzedawców Blackmagic Design na całym świecie w cenie od 14 995 USD.

Blackmagic URSA Cine 12K zostanie zaprezentowany na stoisku Blackmagic Design NAB 2024 nr SL5005.

URSA Cine posiada nowy, rewolucyjny czujnik zaprojektowany z myślą o niesamowitej jakości obrazu we wszystkich rozdzielczościach od 4K do ogromnego 12K. Większy czujnik opiera się na technologii URSA Mini Pro 12K z większymi witrynami fotograficznymi, co zapewnia zdumiewające 16 stopni zakresu dynamiki. Unikalna architektura RGBW zapewnia równą ilość czerwonych, zielonych i niebieskich pikseli. Oznacza to, że jest zoptymalizowany pod kątem dostarczania niezwykle bogatych kolorów we wszystkich rozdzielczościach oraz zapewnia najwyższą jakość obrazu i elastyczność.

URSA Cine została zaprojektowana tak, aby sprostać wymaganiom każdej wysokiej klasy produkcji. Równomiernie wyważony korpus aparatu jest zbudowany z wytrzymałej obudowy ze stopu magnezu i lekkiej obudowy z kompozytu poliwęglanu z włókna węglowego, aby pomóc klientom szybko poruszać się po planie. Standardowe złącza Lemo i Fischer umożliwiają klientom zdalne sterowanie kamerą, zapewniając jednocześnie zasilanie silników obiektywu i innych akcesoriów. Klienci otrzymują także wyjście 12G-SDI, 10G Ethernet, USB-C, dźwięk XLR i wiele więcej.

Pełny obszar czujnika zapewnia klientom oszałamiający obraz 3:2 przy otwartej bramce, co pozwala klientom zmienić kadrowanie ujęć w postprodukcji. Klienci mogą też wykorzystać duży obszar czujnika do nagrywania filmów anamorficznych i dostarczania obrazu w różnych proporcjach ze współczynnikami usuwania ścisku 1,3, 1,5, 1,6, 1,66, 1,8 i 2x. Ponadto klienci mogą nagrywać w rozdzielczości 4K, 8K lub 12K przy użyciu całej matrycy bez przycinania, zachowując pełne pole widzenia obiektywu. Dostępne są nawet tryby 9K Super 35 4-perf, 3-perf i 2-perf zapewniające pełną kompatybilność z klasycznymi obiektywami kinowymi.

Różne projekty wymagają różnych obiektywów, dlatego URSA Cine posiada wymienne mocowanie obiektywu. Klienci mogą szybko przełączać się między mocowaniami PL, LPL, EF i Hasselblad. Ponadto każde mocowanie ma styki umożliwiające odczyt metadanych obiektywu w celu monitorowania i wykorzystania w postprodukcji.

Warto przeczytać!  Apple jest najpopularniejszą na świecie marką „aparatów”, wynika z badania Flickr

URSA Cine umożliwia ekipom szybszą pracę na planie dzięki wielu opcjom monitorowania. Rozkładany monitor ma duży 5-calowy ekran dotykowy HDR po jednej stronie i zewnętrzny kolorowy wyświetlacz LCD stanu po drugiej. Po prawej stronie kamery znajduje się dedykowane stanowisko pomocy z drugim 5-calowym ekranem dotykowym HDR, który umożliwia załodze pracę wokół kamery bez konieczności korzystania z zewnętrznych monitorów. Dostępny jest nawet dedykowany tryb ściągacza ostrości, który pomaga klientom uzyskać idealną ostrość.

Szeroka gama standardowych złączy w URSA Cine sprawia, że ​​jest on idealny do wysokiej klasy produkcji kinowej. 7-pinowe złącza Lemo i 3-pinowe złącza Fischer z przodu zapewniają rekordowy start/stop i zasilanie 24 V, dzięki czemu idealnie nadają się do akcesoriów pokładowych, takich jak silniki ostrości. Zasilanie kamery zapewnia standardowe 8-pinowe złącze Lemo 24 V, a z tyłu znajduje się dodatkowe 2-pinowe złącze Lemo 12 V dla akcesoriów o niższym napięciu.

Pliki Blackmagic RAW przechowują metadane aparatu, dane obiektywu, balans bieli, informacje o tablicach cyfrowych i niestandardowe tabele LUT, aby zapewnić spójność obrazu na planie i podczas postprodukcji. URSA Cine nagrywa na dołączony moduł Blackmagic Media 8 TB, umożliwiając klientom przechwycenie ponad 4 godzin Blackmagic RAW w rozdzielczości 12K lub aż 20 godzin w rozdzielczości 4K.

URSA Cine zawiera wysokowydajny optyczny filtr dolnoprzepustowy, który jest precyzyjnie dopasowany do czujnika. OLPF zawiera również zaktualizowane filtrowanie podczerwieni, które poprawia reakcję kolorów dalekiej czerwieni, co w połączeniu z przetwarzaniem Blackmagic RAW dla URSA Cine pozwala zachować kolory i krytyczne szczegóły obrazu, zapewniając nowy poziom wierności obrazu.

URSA Cine to pierwsza cyfrowa kamera filmowa z wbudowaną ultraszybką technologią Cloud Store o dużych możliwościach. Moduł Blackmagic Media jest szybki, wytrzymały i zawiera ogromną pamięć masową o pojemności 8 TB. Szybka pamięć masowa umożliwia klientom nagrywanie z najwyższą rozdzielczością i liczbą klatek na sekundę przez wiele godzin oraz dostęp do plików bezpośrednio przez szybką sieć Ethernet 10G. Klienci mogą też korzystać z posiadanych już multimediów dzięki opcjonalnemu modułowi Blackmagic Media Module CF, który ma dwa gniazda CFexpress.

Blackmagic Media Dock przyspiesza przebieg postprodukcji, przyspieszając i ułatwiając rozpoczęcie edycji i korekcji kolorów. Zamontuj maksymalnie trzy moduły multimedialne Blackmagic, aby uzyskać szybki dostęp do multimediów z wielu kamer URSA Cine jednocześnie. Cztery szybkie porty Ethernet 10G umożliwiają bezpośrednie połączenie maksymalnie czterech oddzielnych stacji roboczych do edycji i jest to niezwykle szybkie, nawet jeśli wielu użytkowników jest podłączonych jednocześnie.

URSA Cine obsługuje tworzenie małego pliku proxy H.264 oprócz oryginalnego nośnika kamery podczas nagrywania. Oznacza to, że mały plik proxy można przesłać do Blackmagic Cloud w ciągu kilku sekund, dzięki czemu multimedia będą dostępne w studiu w czasie rzeczywistym. Możliwość przesyłania multimediów bezpośrednio do pojemnika multimediów DaVinci Resolve podczas pracy redaktorów jest rewolucyjna i nigdy wcześniej nie była możliwa.

Teraz klienci mogą transmitować na żywo z planów filmowych. URSA Cine posiada wbudowany sprzętowy silnik przesyłania strumieniowego, który obsługuje przesyłanie strumieniowe RTMP i SRT do głównych platform lub bezpośrednio do klientów. Wystarczy połączyć się z Internetem za pośrednictwem sieci Ethernet, szybkiego Wi-Fi lub nawet podłączyć telefon 4G lub 5G, aby korzystać z mobilnej transmisji danych.

Warto przeczytać!  Dające do myślenia zdjęcie owadów jako pożywienia zdobywa tytuł Fotografa Ekologicznego Roku 2023

URSA Cine obsługuje opcjonalny wizjer Blackmagic URSA Cine EVF, dzięki czemu fotografowanie w plenerze i z ręki jest dokładne i łatwe. Klienci otrzymują zintegrowany, wysokiej jakości kolorowy wyświetlacz OLED o rozdzielczości 1920 x 1080 z wbudowanym czujnikiem zbliżeniowym i 4-elementową szklaną dioptrią zapewniającą niesamowitą dokładność i szeroką regulację ostrości. Wbudowany cyfrowy wykres ostrości zapewnia klientom idealną konfigurację ostrości w wizjerze.

URSA Cine posiada 8-pinowe złącze zasilania Lemo z tyłu kamery, które współpracuje z zasilaczami 24V i 12V. Oznacza to, że korzystanie z aparatu przy użyciu istniejących zasilaczy, akumulatorów i akcesoriów jest łatwe. URSA Cine jest wyposażona w potężny zasilacz o mocy 250 W i płytkę akumulatorową z mocowaniem B, dzięki czemu klienci mogą korzystać z szerokiej gamy akumulatorów wysokonapięciowych takich producentów jak IDX, Blueshape, Core SWX, BEBOB i innych.

URSA Cine zawiera wszystko, czego potrzebują klienci, aby rozpocząć pracę na planie. Każdy aparat jest dostarczany w wytrzymałej obudowie Pelican z niestandardowymi wycięciami z pianki, które precyzyjnie i bezpiecznie pasują do aparatu i jego akcesoriów. Mocowanie obiektywu PL jest fabrycznie zainstalowane na korpusie aparatu, a klienci otrzymują wymienne mocowanie EF z blokadą, zapewniające mocne i bezpieczne mocowanie podczas korzystania z cięższych obiektywów filmowych. Klienci otrzymują nawet preinstalowany, sformatowany i gotowy do nagrywania ogromny moduł multimedialny o pojemności 8 TB. Klienci otrzymują również górny uchwyt, anteny do szybkiego Wi-Fi, płytę bazową, zasilacz 24 V i płytkę akumulatora wysokiego napięcia z mocowaniem B do szybkiej konfiguracji.

„Chcieliśmy zbudować nasz wymarzony, wysokiej klasy aparat, który miałby wszystko, czego kiedykolwiek chcieliśmy” – powiedział Grant Petty, dyrektor generalny Blackmagic Design. „Blackmagic URSA Cine jest realizacją tego marzenia dzięki całkowicie nowej generacji przetwornika obrazu, obudowie z przemysłem standardowe funkcje i połączenia oraz płynna integracja z zaawansowanymi procesami pracy. Przy projektowaniu tego aparatu nie szczędzono żadnych wydatków i uważamy, że naprawdę zrewolucjonizuje on wszystkie etapy produkcji, od wykonania zdjęcia po publikację”.

Funkcje Blackmagic URSA Cine 12K

  • Kinowy wielkoformatowy czujnik z ogromnym 16-stopniowym zakresem dynamiki.
  • Lekki, solidny korpus aparatu ze standardowymi złączami branżowymi.
  • Dostępne mocowania PL i blokowane EF w zestawie z opcjonalnym mocowaniem LPL.
  • Blackmagic RAW do edycji 12K w czasie rzeczywistym.
  • Nauka o kolorze generacji 5 z nową krzywą folii.
  • Wysokowydajny OLPF redukujący efekt mory i aliasingu.
  • Wbudowane filtry ND do fotografowania w różnych warunkach.
  • Nagrywaj z prędkością do 80 kl./s w 12K, 144 kl./s w 8K i 240 kl./s w 4K.
  • W zestawie wysokowydajny moduł Blackmagic Media 8 TB do nagrywania.
  • Nośniki do nagrywania kompatybilne ze stacją dokującą Blackmagic Media Dock.
  • Szybkie Wi-Fi, 10G Ethernet lub mobilna transmisja danych dla połączeń sieciowych.
  • Wbudowane przesyłanie strumieniowe na żywo RTMP i SRT.
  • Opcjonalny wizjer elektroniczny Blackmagic URSA Cine.
  • Zawiera DaVinci Resolve Studio do postprodukcji.

Dostępność i cena

Blackmagic URSA Cine 12K jest już dostępny w cenie od 14 995 USD (bez lokalnych ceł i podatków) u sprzedawców Blackmagic Design na całym świecie.


Źródło