Fotografia

Blackmagic Design przedstawia modułową, pełnoklatkową kamerę wideo Pyxis: Digital Photography Review

  • 18 kwietnia, 2024
  • 11 min read
Blackmagic Design przedstawia modułową, pełnoklatkową kamerę wideo Pyxis: Digital Photography Review


Oprócz Ursa Cine, Blackmagic Designs ogłosiło także Pyxis, pełnoklatkową kamerę modułową 6K (36 x 24 mm) za 3000 dolarów. Będzie dostępny z mocowaniami PL, blokowanymi Canon EF lub Leica L.

Podobnie jak większość kamer Blackmagic, Pyxis oferuje szereg współczynników proporcji i przycinania przy różnych częstotliwościach klatek, począwszy od 6048 x 4032 pikseli przy otwartej bramce 3:2 przy maksymalnie 36p, do 17:9 DCI 4K przy aż do 60p pobranych z obszar Super35 (∼APS-C) czujnika. W przeciwieństwie do modeli Ursa Cine, Pyxis wydaje się wykorzystywać konwencjonalny wzór filtra kolorów firmy Bayer.

Pyxis przechwytuje na karty CFexpress lub wysyła dane przez USB-C na zewnętrzny dysk SSD lub przez Ethernet. Wykorzystuje zastrzeżony przez firmę Blackmagic, zdemozaizowany i skompresowany format „Blackmagic RAW” i może generować równolegle pliki proxy H.264. Ma wbudowany 4-calowy panel LCD Full HD, który może działać jako wyświetlacz HDR dzięki szczytowej jasności 1500 nitów. Pomimo tego, że jest opisywany jako aparat pudełkowy, Pyxis zawiera rozbudowane bezpośrednie elementy sterujące, a także ten wyświetlacz.

Kamera posiada szereg punktów mocowania uchwytów, wizjerów i innych akcesoriów oraz wymienną płytkę boczną, którą można wymienić na taką z uchwytem na dysk SSD/telefon lub standardowym złączem rozetowym.

Czujnik ma podwójną konwersję i według Blackmagic oferuje natywną czułość ISO lub 400 i 3200, przy czym te dwa stany służą do zapewniania wszystkich wyższych i niższych wartości ISO (zamiast stosowania zmiennego wzmocnienia, jak to zwykle ma miejsce w aparatach fotograficznych). Blackmagic zajmuje 13 przystanków DR.

Obecność wzmocnienia podwójnej konwersji, maksymalna liczba klatek na sekundę przy otwartej bramce 36p i konieczność znacznego przycięcia, aby osiągnąć 60p (bardzo wąski tryb 2,4:1 6048 x 2520 pikseli to najwyższa rozdzielczość, w jakiej można to zapewnić) mogą wskazywać na użycie czujnika półprzewodnikowego Sony o rozdzielczości 24 MP, który występuje w szerokiej gamie innych aparatów, od S1H firmy Panasonic po fp firmy Sigmy i Zf firmy Nikon. Jeśli tak jest, to będzie znacznie gorsza migawka typu „rolling migawki” niż w przypadku modeli Sony (znacznie droższych) FX6, ale z zaletą przechwytywania w wyższej rozdzielczości i związaną z tym większą elastycznością formatu.

Blackmagic Pyxis będzie dostępny od czerwca 2024 r. w sugerowanej cenie 3000 dolarów.

Blackmagic Design ogłasza nowy Blackmagic PYXIS 6K

NAB 2024, Las Vegas, USA – piątek, 12 kwietnia 2024 r – Firma Blackmagic Design ogłosiła dzisiaj, że Blackmagic PYXIS 6K to cyfrowa kamera filmowa nowej generacji, charakteryzująca się wszechstronną konstrukcją pudełkową lub sześcienną, dzięki czemu możesz przygotować idealną kamerę do swojej produkcji! Ten nowy model jest wyposażony w masywny czujnik 6K o wymiarach 36 x 24 mm z 13 przystankami zakresu dynamiki i dwa rejestratory multimediów CFexpress, a wszystko to w konfigurowalnej obudowie. Blackmagic PYXIS 6K jest dostępny w trzech modelach, a klienci mogą wybierać pomiędzy mocowaniem obiektywu L-Mount, PL lub Locking EF. Blackmagic PYXIS 6K będzie dostępny w czerwcu u sprzedawców Blackmagic Design na całym świecie w cenie od 2995 USD.

Warto przeczytać!  Logitech przejmuje firmę Loupedeck z siedzibą w Finlandii

Blackmagic PYXIS 6K zostanie zaprezentowany na stoisku Blackmagic Design NAB 2024 nr SL5005.

Dzięki wielu punktom montażowym i bocznym płytkom na akcesoria łatwo jest skonfigurować Blackmagic PYXIS tak, aby był dostosowany do potrzeb klientów. Kompaktowy korpus PYXIS wykonany jest z precyzyjnie obrabianego CNC aluminium lotniczego, co oznacza, że ​​jest lekki, a jednocześnie bardzo mocny. Klienci mogą z łatwością zamontować go na różnych platformach kamerowych, takich jak dźwigi, gimbale czy drony. Oprócz wielu mocowań z gwintem 1/4″ i 3/8″ na górze i na dole korpusu, Blackmagic PYXIS posiada szereg płyt bocznych, które jeszcze bardziej rozszerzają możliwości montażu akcesoriów, takich jak uchwyty, mikrofony, a nawet dyski SSD. Wszystko to oznacza, że ​​klienci mogą zbudować idealną kamerę do każdej produkcji, która będzie zarówno wytrzymała, jak i niezawodna.

Blackmagic PYXIS posiada masywny, pełnoklatkowy sensor o natywnej rozdzielczości 6048 x 4032. To prawie trzy razy więcej niż sensor Super 35 i pozwala klientom fotografować z małą głębią ostrości lub używać nieprzyciętych obiektywów anamorficznych, aby uzyskać prawdziwie kinowy wygląd. Niezależnie od tego, czy użytkownicy fotografują w jasnym świetle słonecznym, czy przy prawie całkowitym braku światła, 13 stopni zakresu dynamicznego z podwójną natywną czułością ISO do 25 600 zapewnia wspaniałe obrazy o niskim poziomie szumów w każdych warunkach oświetleniowych.

Wykorzystanie całej powierzchni czujnika zapewnia klientom unikalny obraz 3:2 z otwartą bramką, który umożliwia także zmianę kadru ujęć w postprodukcji. Duży czujnik umożliwia także pracę w trybie anamorficznym 6:5 bez przycinania, dzięki czemu panoramiczne obrazy kinowe są bardziej szczegółowe i mają wyższą rozdzielczość niż było to wcześniej możliwe.

Dzięki 3 modelom klienci mogą wybierać pomiędzy obiektywami z mocowaniem L, EF lub PL, dzięki czemu Blackmagic PYXIS jest kompatybilny z największą gamą obiektywów filmowych i fotograficznych na świecie. Model L-Mount współpracuje z najnowszymi obiektywami pełnoklatkowymi firm Leica, Panasonic i Sigma, ale może również współpracować z adapterami obiektywów, umożliwiając klientom korzystanie z szerokiej gamy nowych i zabytkowych obiektywów. Model EF pozwala klientom korzystać z wysokiej jakości obiektywów fotograficznych, które już posiadają, z lustrzanek cyfrowych, a nawet kamer Blackmagic Pocket Cinema. Model PL umożliwia klientom pracę z profesjonalnymi obiektywami kinowymi firm Zeiss, ARRI, Cooke i innych bez konieczności stosowania adaptera.

Blackmagic PYXIS może nagrywać we wszystkich standardowych rozdzielczościach i liczbach klatek na sekundę od HD do DCI 4K, a nawet 6K. Klienci mogą nawet robić zdjęcia w rozdzielczości 24,6 megapiksela. Blackmagic PYXIS nagrywa z prędkością do 36 kl./s przy 6048 x 4032 3:2 z otwartą bramą lub 60 kl./s przy 6048 x 2520 2,4:1 i 60 kl./s przy 4096 x 2160 4K DCI. W przypadku większej liczby klatek na sekundę klienci mogą ustawić okno czujnika i nagrywać z szybkością do 100 kl./s w rozdzielczości 2112 x 1184 Super 16.

Warto przeczytać!  Gear hack: proste stojaki podłogowe na tło

Wbudowany wyświetlacz LCD Blackmagic PYXIS to coś więcej niż tylko proste wyświetlanie stanu. Jest to 4-calowy ekran dotykowy HDR o wysokiej rozdzielczości, który idealnie nadaje się również do monitorowania i przeglądania ujęć na planie. Rozdzielczość Full HD oznacza, że ​​klienci mogą kadrować i ustawiać ostrość swoich ujęć bez konieczności noszenia ze sobą nieporęcznego monitora zewnętrznego. Klienci mogą nawet używać wyświetlacza jako stanowiska wspomagającego ustawianie ostrości.

Blackmagic PYXIS ma logiczną konstrukcję, która sprawia, że ​​ważne funkcje, takie jak ISO, balans bieli i migawka są w zasięgu ręki, zarówno za pomocą ekranu dotykowego, jak i fizycznych elementów sterujących. Rząd 3 konfigurowalnych przycisków funkcyjnych oznacza, że ​​klienci nie muszą przeglądać menu na małym ekranie, aby znaleźć polecenie. Elementy sterujące można nawet zablokować, aby uniknąć przypadkowej zmiany ustawień podczas robienia zdjęcia lub gdy aparat jest poza zasięgiem na platformie.

Innowacyjne płyty boczne jeszcze bardziej zwiększają możliwości montażu aparatu. Standardowa płytka dołączona do Blackmagic PYXIS jest wykonana z tego samego aluminium lotniczego co korpus kamery i posiada 2 mocowania z gwintem 1/4″ i jedno mocowanie z gwintem 3/8″, dzięki czemu klienci mogą dodawać mikrofony, wsporniki lub inne akcesoria. Klienci mogą też podłączyć dołączoną płytkę SSD, która zapewnia wygodne miejsce do bezpiecznego podłączenia napędu USB-C do nagrywania, a nawet telefonu komórkowego do transmisji na żywo.

Blackmagic PYXIS nagrywa w formacie Blackmagic RAW, aby zachować kontrolę nad szczegółami, ekspozycją i kolorem podczas postprodukcji. Nagrywa także proxy HD H.264 w czasie rzeczywistym, co ułatwia udostępnianie multimediów na całym świecie w ciągu kilku minut. Oznacza to, że obrazy zawsze zachowują niespotykaną rozdzielczość i jakość kolorów, kluczowania, kompozycji, ponownego kadrowania, stabilizacji i śledzenia w rozdzielczości HD, 4K lub 6K.

Blackmagic PYXIS posiada dwa wbudowane rejestratory kart CFexpress oraz port rozszerzeń USB-C do nagrywania bezpośrednio na zewnętrzne dyski flash lub dysk SSD. Nośniki CFexpress są trwalsze i szybsze niż nawet starsze nośniki, dlatego idealnie nadają się do nagrywania 12-bitowych plików Blackmagic RAW w pełnej rozdzielczości. Ponadto dzięki dwóm gniazdom CFexpress klienci mogą nagrywać dalej, ponieważ mogą wymieniać pełne karty bez zatrzymywania się.

Blackmagic PYXIS obsługuje tworzenie małego pliku proxy H.264 oprócz oryginalnego nośnika kamery podczas nagrywania. Oznacza to, że mały plik proxy można przesłać do Blackmagic Cloud w ciągu kilku sekund, dzięki czemu multimedia będą dostępne w studiu w czasie rzeczywistym. Możliwość przesyłania multimediów bezpośrednio do pojemnika multimediów DaVinci Resolve podczas pracy redaktorów jest rewolucyjna i nigdy wcześniej nie była możliwa. Ujęcia otrzyma każdy redaktor pracujący w dowolnym miejscu na świecie.

Podczas przesyłania do Blackmagic Cloud klienci mogą korzystać z telefonu Apple lub Android, aby uzyskać połączenie z Internetem za pośrednictwem komórkowej transmisji danych. Wystarczy podłączyć telefon do portu USB-C, a Blackmagic PYXIS skonfiguruje mobilną transmisję danych. Klienci mogą także łączyć się poprzez przewodową sieć Ethernet, korzystając z portu Ethernet kamery. Dzięki temu klienci mogą udostępniać swoje multimedia w trakcie robienia zdjęć, a zespoły postprodukcyjne w dowolnym miejscu na świecie mogą rozpocząć pracę w czasie rzeczywistym.

Warto przeczytać!  92,5% dzisiejszych zdjęć robi się smartfonami

Blackmagic PYXIS obsługuje opcjonalny wizjer elektroniczny Blackmagic URSA Cine EVF, dzięki któremu fotografowanie w plenerze i z ręki jest dokładne i łatwe. Klienci otrzymują zintegrowany, wysokiej jakości kolorowy wyświetlacz OLED o rozdzielczości 1920 x 1080 z wbudowanym czujnikiem zbliżeniowym i 4-elementową szklaną dioptrią zapewniającą niesamowitą dokładność i szeroką regulację ostrości.

Blackmagic PYXIS oferuje szeroką gamę złączy audio, monitorowania, zasilania i nie tylko. Kamera posiada wyjście 12G-SDI do monitorowania z obsługą wyjścia HDR i Ultra HD. Oznacza to, że klienci mogą podłączyć wyświetlacz SDI do monitorowania obrazów na planie, z nakładkami lub bez, wyświetlającymi najważniejsze informacje i stan kamery. SDI pozwala na znacznie dłuższe przebiegi kabli niż HDMI, co ułatwia dotarcie do monitorów znajdujących się dalej na planie.

Blackmagic PYXIS posiada wbudowany sprzętowy silnik strumieniowy, który obsługuje strumieniowanie RTMP i SRT do serwisów YouTube, Facebook, X i innych. Jeśli chodzi o dostęp do Internetu, klienci mają dwie możliwości – jedną z nich jest połączenie przez Ethernet lub możliwość podłączenia telefonu 4G lub 5G w celu korzystania z mobilnej transmisji danych. Ponieważ transmisja strumieniowa jest wbudowana w kamerę, klienci mogą zobaczyć stan strumienia i szybkość transmisji danych w wizjerze i na wyświetlaczu LCD.

„Od czasu wprowadzenia na rynek oryginalnych kamer Pocket Cinema nasi klienci prosili nas o wykonanie ich w wersji bardziej konfigurowalnej” – powiedział Grant Petty, dyrektor generalny Blackmagic Design. „Chcieliśmy jednak, aby była to znacznie więcej niż tylko kieszonkowa kamera kinowa w innej obudowie. Nowa Blackmagic PYXIS to w pełni profesjonalna kamera kinowa z większą liczbą złączy i płynną integracją z procesami postprodukcji. Uważamy, że klienci pokochają tę kamerę niezwykle elastyczny projekt i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak go wykorzystają!”

Funkcje Blackmagic PYXIS 6K

  • Pełnoklatkowa matryca 36 x 24 mm 6K 6048 x 4032.
  • Otwarta bramka 3:2, pełna wysokość 6:5 anamorficzna i Super 35 do tworzenia treści kinowych.
  • Wybór modeli z mocowaniem L-Mount, PL lub blokowanym mocowaniem EF.
  • Nagrywa w pełnej rozdzielczości do 36 kl./s lub 120 kl./s w oknie.
  • Wbudowany 4-calowy ekran LCD HDR 1500 nitów.
  • Nagrywa proxy Blackmagic RAW i H.264.
  • Niezwykle szybkie nagrywanie na dwóch kartach CFexpress.
  • Ethernet lub mobilna transmisja danych do mobilnego zdalnego przesyłania strumieniowego.
  • Opcjonalny wizjer elektroniczny Blackmagic URSA Cine.
  • Zawiera 12G-SDI do monitorowania z nakładką stanu.
  • Profesjonalne wejście mini XLR z zasilaniem fantomowym 48 V.
  • Kompletne rozwiązanie do przesyłania strumieniowego na YouTube, Facebook, Twitter i nie tylko.
  • Akumulatory serii BP-U o dużej pojemności.

Dostępność i cena

Blackmagic PYXIS 6K będzie dostępny w czerwcu w cenie od 2995 USD (bez cła) u sprzedawców Blackmagic Design na całym świecie.


Źródło