Technologia

Blockbuster Square Enix zachwala fałszywe pochwały w zwiastunie premierowym

  • 23 stycznia, 2023
  • 5 min read
Blockbuster Square Enix zachwala fałszywe pochwały w zwiastunie premierowym


Zwiastun premierowy Forspoken pokazuje wprowadzający w błąd cytat z Game Informer

Zrzut ekranu: Square Enixa

Wszystko o przygotowaniach do wydania Zapomnianenowa, duża gra akcji RPG firmy Square Enix z otwartym światem, był niski klucz bałagan. Ale nie wiedziałbyś tego ze zwiastuna premierowego, który pozostaje optymistyczny w stosunku do współczesnej magicznej przygody, wyjmując kilka słów z kontekstu i zamieniając je w oszukańcze pochwały.

„Ten Zapomniane zwiastun premierowy mówi nam, że gra może nie być tak dobra, a oto skąd to wiem” — powiedział Derek Lieu, miłośnik edycji zwiastunów w filmie na TikToku które wybuchło w weekend. „Największą czerwoną flagą są te cytaty, które mają długość jednego lub dwóch słów”.

Kontynuował przeglądanie każdej frazy wyświetlanej na ekranie, znalazł oryginalne źródło, z którego pochodziła, i przeczytał na głos szerszy kontekst. W prawie każdym przypadku znaczenie było bardzo różne od sposobu, w jaki słowa zostały przedstawione w zwiastunie i nie miało być traktowane jako jednoznaczna pochwała.

W jednym przykładzie Square Enix usunął słowo „Beautiful” z a Zapowiedź grudnia opublikowany w godz Odwrócić uwagę. Jednak w kontekście cytat tego nie mówił Zapomniane była piękna, ale miała „potencjał”, by stać się „piękną grą opartą na fabule, która z każdym nowym rozdziałem poruszy twoje serce”. W końcu była to zapowiedź, a nie recenzja ostatecznej wersji gry, chociaż redaktorka serwisu powiedziała, że ​​nie kwestionuje sposobu użycia tego słowa.

„Square Enix poprosił o pozwolenie na użycie cytatu, a my się zgodziliśmy” Odwrócić uwagę powiedziała redaktorka gier, Sara Belcher Kotaku w e-mailu. „W naszym aktualnym recenzja, określam grę jako „piękną” (taka była moja opinia o świecie gry od czasu zapowiedzi, dlatego osobiście nie czułem, że cytat jest wyrwany z kontekstu). Nie pobieramy opłat za wykorzystanie cytatów w materiałach promocyjnych.”

W innym przykładzie, Final Fantasy twórca cytuje słowo „imponujące” z Informator gier. Jedynym problemem jest to, że słowo, o którym mowa, nie pochodzi nawet z praktycznego podglądu, ale z spis aktualności zwiastuna gry z Sony State of Play. „Możliwości przemieszczania się Freya są imponujące, pozwalając na szybkie poruszanie się w walce i poza nią, zarówno w sytuacjach powietrznych, jak i wodnych” — czytamy.

Reasumując wtedy, ZapomnianeNajnowszy zwiastun zawierał skrócony cytat kogoś opisującego jeden ze starszych zwiastunów. Informator gier’s rzeczywista recenzja dał grze 7,5 na 10. Nie zawierało słowa imponujące, zamiast tego opisywało ogólną przygodę głównego bohatera Freya jako „[not] bez jego atrakcji”.

Informator gier nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

Lieu powiedział Kotaku że intencją tego filmu nie było twierdzenie, że uważa, że ​​gra jest lub będzie zła, ale raczej, że wprowadzające w błąd kadrowanie mocno sugeruje, że Square Enix nie był wystarczająco pewny siebie w grze, aby pozwolić jej stać samodzielnie bez fałszywe wyróżnienia.

„Mogą całkowicie się mylić, przyjmując to podejście, a gra jest naprawdę dobra lub ma zalety, na których mogliby się skupić zamiast szukać cytatów” – powiedział. „Myślę więc, że mówi to więcej o ludziach odpowiedzialnych za marketing gry niż o samej grze”.

Firmy polegające na wprowadzających w błąd cytatach krytyków i recenzentów nie jest niczym nowym. Czasami usuwają oryginalny kontekst. Czasami po prostu szukają dowolnego źródła, niezależnie od tego, czy jest ono renomowane, czy nie, które mówi, że Twoja gra jest niesamowita. Prawie zawsze same pochwały są pisane gigantycznymi czcionkami, podczas gdy publikacje, z których pochodzą, są zbyt małe, aby je przeczytać, chyba że poświęcisz czas na ich analizę w filmie TikTok, takim jak Lieu.

Dla porównania podzielił się także dwoma Zagubiony zwiastuny, które sprawiają, że gra wygląda atrakcyjnie bez uciekania się do kłamstw. Pierwszym był A zwiastun do dema wydany w zeszłym miesiącu. Drugi był przeróbką an istniejący zwiastun mediów społecznościowych który był wielokrotnie pieczony w Internecie ze względu na przełamujący czwartą ścianę dialog w stylu Jossa Whedona.

„Prawdziwym problemem wcale nie jest narracja, ale to, że nie pochylają się wystarczająco mocno nad tonem, który powinna sprzedawać narracja, i wiem o tym, ponieważ udowodniłem to właśnie teraz” – napisał Zaklęcie użytkownika Twittera który wziął te same składniki, ale zremiksował je w sposób, który wyglądał znacznie fajniej, zachowując jednocześnie wrażliwość oryginału.

Pomijając kunszt tworzenia dobrego zwiastuna gry wideo, kłamstwo jest złe, a firmy nie powinny tego robić. Wystarczająco źle jest, gdy przyczepa pełna gotowych masek filmowych, powiedzmy, jak słabo działa gra. Jeszcze gorzej jest jednak, gdy firmy robią wszystko, co w ich mocy, aby wciągnąć niezależne media w swoje oszustwo. Wydawcy powinni uzyskać pozwolenie przed wykorzystaniem cytatów innych osób w swoich działaniach marketingowych i powinni zachować przejrzystość co do sposobu ich wykorzystania.

Square Enixa nie odpowiedział natychmiast na prośby o komentarz.




Źródło

Warto przeczytać!  Co to jest i jak działa?