Blu-ray będzie wyświetlany obok siebie
![Blu-ray będzie wyświetlany obok siebie](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/Kingdom-of-the-Planet-of-the-Apes.jpg)
Reżyser „Królestwa planety małp”, Wes Ball, uważa, że już najwyższy czas, aby Wētā FX zasłużył na należność za innowacyjną animację przedstawiającą występy małp. Zamierza więc po raz pierwszy odsłonić kurtynę w związku z nadchodzącą premierą Blu-ray. Jak po raz pierwszy doniesiono w podkaście „Ape Nation”, Ball zaoferuje cały film, którego akcja rozgrywa się 300 lat po panowaniu Cezara Andy’ego Serkisa, jako dodatkowy dodatek w postaci porównania surowych dzienników przed i po oraz ukończonych efektów wizualnych .
„Uważam, że efekty wizualne są zbyt oczerniane… skoro są narzędziem jak wszystko inne” – Ball powiedział IndieWire. „Myślę więc, że pokazanie absolutnego szczytu artyzmu i tego, co faktycznie robią ci artyści, nie polega na kliknięciu przycisku z napisem „Utwórz małpy”. Pracują tu prawdziwi gawędziarze. Chcę to pokazać i uczcić to.”
Może to również pomóc w naprawieniu lekceważenia Wētā przez Oscara za efekty wizualne w przypadku serii „Małpy”, pomimo faktu, że nowozelandzkie studio Petera Jacksona zdobyło dwa Oscary za filmy „Avatar” (którego motywem przewodnim są zmieniające zasady gry postacie Pandory uchwycone na scenie). .
Reżyser zaprosił Erika Winquista, kierownika ds. efektów wizualnych Wētā, aby przyłączył się do niego przy tej rzadkiej okazji i pomógł w wyjaśnieniu procesu rejestrowania wydajności, a także być może dodał do dyskusji redaktora Dana Zimmermana. „Ponieważ proces końcowy w przypadku tego filmu jest naprawdę wyjątkowy” – dodał. „To trudne, frustrujące i szalenie skomplikowane”.
Dziennikarze mieli przedsmak tego, co przygotował Ball podczas niedawnego pokazu medialnego, który rozpoczął się od porównania przed i po aktorów z „Królestwa” Owena Teague’a, Travisa Jeffery’ego i Lydii Peckham wcielających się w główną bohaterkę Noę, łowcę szympansów, i jego dwaj przyjaciele, Anaya i Soona. Aktorzy założyli kamery na głowie, znaczniki twarzy i makiety, aby widzowie mogli lepiej przyjrzeć się ich występom i temu, jak animatorzy rzeźbili swoje małpie odpowiedniki za pomocą cyfrowego makijażu.
Ball nazywa to wspaniałą współpracą aktora i animatora, ale jest to proces „tak tajemniczy, że niezrozumiały”. W rzeczywistości zaprosił Serkisa, aby pełnił funkcję konsultanta kreatywnego i pokazywał nowicjuszom w rejestrowaniu występów, jak grać komfortowo i odnajdywać swój głos. „Jest wiele interpretacji i naprawdę dokładnych przemyśleń” – dodał Ball.
W ciągu siedmiu lat od „Wojny o planetę małp”, ostatniej części trylogii Cezara, Wētā wprowadził kilka ulepszeń w procesie rejestrowania wydajności, w szczególności pojawił się nowy system twarzy oparty na mięśniach, opracowany na potrzeby „Awatara: Droga wody” zaadaptowanej na potrzeby „Królestwa”. Dzięki zestawom do twarzy z dwoma kamerami Wētā była w stanie uchwycić więcej szczegółów, emocji i artykulacji głosu.
Jednak zaczyna się od aktora. „Na tym polega piękno tego procesu, jest jego autor” – powiedział Ball. „Ale aby ta iluzja zadziałała, potrzeba ogromnego wsparcia, talentu i kunsztu. Chcę się upewnić, że ludzie to zobaczą. Tak naprawdę, myślę, że pokazanie tego w sposób, w jaki to zrobimy, magia nadal istnieje, ponieważ nadal wygląda na niemożliwą. Widzisz przed i po, oglądasz w ten sposób cały film. Zawsze nazywam to układanką. Każdy element budujesz osobno i musisz go odpowiednio wyrzeźbić. I nie spotykają się aż do samego końca. Dokonujesz tych wszystkich wyborów jako niedokończonych, a potem po prostu masz nadzieję i modlisz się, kiedy w końcu nadejdzie, że będzie pasować.