Technologia

BMW 740i M Sport siódmej generacji | Skandaliczne na zewnątrz, niesamowite w środku

  • 23 marca, 2024
  • 5 min read
BMW 740i M Sport siódmej generacji |  Skandaliczne na zewnątrz, niesamowite w środku


Flub siódmej generacji, wydaje się, że BMW rozerwało podręcznik serii 7 na strzępy i wrzuciło go do ognia, aby całkowicie na nowo wymyślić swojego flagowego sedana. I dobrze, biorąc pod uwagę, że pomimo największych wysiłków BMW, seria 7 nie była w stanie dorównać światowemu sukcesowi swojego rodaka, Mercedes-Benz Klasy S. Rezultatem jest radykalne odejście od wszystkich swoich poprzedników – sedan, który od debiutu spotyka się z niekończącą się krytyką za styl.

Nietrudno zrozumieć, dlaczego nowa 7 spotkała się z tak mocno podzielonymi opiniami. Sedan przyciąga wzrok na drodze, ale nie jest to zbyt przyjemne dla oczu. Preferencje stylistyczne są zawsze dość subiektywne, a podejście BMW do wyglądu zewnętrznego, które szokuje i budzi podziw, nie spodobało się niektórym. Według nas profil w stylu Rolls-Royce’a pomaga nowej serii 7 wyróżnić się i przyciągnąć uwagę jak żadna inna w tym segmencie, co w pewnym sensie jest dużą wygraną, biorąc pod uwagę, że wielu nabywców takich samochodów doceni całą uwagę, jaką poświęci samochód dostaje. Ponadto kontrowersyjny wygląd zewnętrzny wywołał wiele dyskusji w Internecie, pozytywnych i negatywnych, ale to tylko pomogło dotrzeć do większej liczby ekranów, a jak mówią, każda reklama jest dobrą reklamą. Ciemniejsze odcienie, takie jak pokazany tutaj odcień Tanzanite Blue, bardziej pasują do kontrowersyjnej stylizacji 7 niż z pewnością jaśniejsze odcienie. Pakiet sportowy M ogranicza użycie chromu do osłony chłodnicy i tylnego zderzaka, przynajmniej w przypadku samochodu przesłanego do nas do przeglądu, a tylko jedną opcję 20-calowych felg aluminiowych oferuje BMW dla 740i. Częścią pakietu standardowego jest także podświetlana atrapa chłodnicy z funkcją Iconic Glow i diodowe światła do jazdy dziennej z kryształami Swarovskiego.

Warto przeczytać!  Brak premiery iPhone'a 15 mini na horyzoncie, pomimo problemów ze sprzedażą w rozmiarze Plus z serią Apple iPhone 14

Po wejściu do środka wszelkie wątpliwości dotyczące wyglądu zewnętrznego stają się nieistotne. Kabina łączy współczesny luksus z odpowiednią dozą ostentacji. Obszyta skórą kabina i wykończenia z drewna pięknie komponują się z elementami ze szkła kryształowego, w tym z tarczą iDrive, dźwignią zmiany biegów, elementami sterującymi regulacją siedzeń i, co najważniejsze, listwą świetlną ze szkła krystalicznego, która biegnie przez całą szerokość deski rozdzielczej aż do drzwi. Zawiera oszałamiające efekty świetlne, które zapewniają wyjątkowe wrażenia w kabinie. Jednak zgodnie z naturą Serii 7, to tylna połowa kabiny robi największe wrażenie i prawdopodobnie sprawi, że potencjalny nabywca spojrzy poza swoich rywali. Nie zdziwimy się, jeśli tryb „Boss” z pełnym odchyleniem lewego tylnego siedzenia pasażera i tryb kinowy będą dla niektórych wystarczającym powodem, aby zainwestować w nową serię 7; to takie imponujące. Elektrycznie regulowane fotele, funkcje masażu oraz ogrzewanie/chłodzenie foteli są typowe dla tego segmentu, ale sposób interakcji z samochodem i korzystanie z nich za pośrednictwem ekranów dotykowych wbudowanych w drzwi sprawia, że ​​wydaje się on o wiele bardziej wyjątkowy.

Warto przeczytać!  Apple iPhone 15 Pro i 15 Pro Max mogą pominąć projekt bez guzików z TEGO powodu

Zawieszenie pneumatyczne zapewnia doskonały komfort jazdy, podobnie jak izolacja akustyczna, co sprawia, że ​​jest to tak wspaniały samochód. Jednak to, co naprawdę wyróżnia serię 7 na tle konkurencji, to sytuacja, gdy zasiądziesz za kierownicą. Pomimo swojej wielkości i wagi, prowadzenie tego samochodu jest naprawdę przyjemne. Oczywiście 381 KM pomaga, podobnie jak włączenie trybu Sport/Sport Plus, ale co więcej, jest to wyjątkowa dla BMW zdolność do kurczenia się wokół kierowcy, dzięki czemu nigdy tak naprawdę nie zdajesz sobie sprawy z ogromu tego samochodu, gdy poruszasz się po pasach, próbując wyminąć go powoli -ruch ruchowy. Szczerze mówiąc, jeśli kupujesz flagowego, luksusowego sedana i zamierzasz nim jeździć, nawet okazjonalnie, nie ma nic lepszego niż seria 7. Całość radzi sobie „zrelaksowany, gdy siedzisz na tylnym siedzeniu, sportowy, gdy siedzisz za kierownicą”, zdecydowanie lepiej niż jego konkurenci. Ten, którym jeździliśmy, był wyposażony w 3,0-litrowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, o mocy 381 KM i 520 Nm, który umożliwiał przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Dostępny jest również model 740d, wariant z silnikiem wysokoprężnym, z 3,0-litrowym silnikiem o mocy 286 KM i momencie obrotowym 650 Nm, umożliwiającym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,0 sekundy. Obydwa są wspomagane przez silnik elektryczny 48 V, który generuje 18 KM i 200 Nm, a 8-biegowy przemiennik momentu obrotowego jest standardem. Nowa Seria 7 nie oferuje trybów jazdy w tradycyjnym znaczeniu. Dostępna jest funkcja zwana „Moimi trybami”, która wykracza poza samą zmianę charakterystyki układu kierowniczego, zawieszenia i układu napędowego i wpływa na takie czynniki, jak kolory wyświetlacza, oświetlenie otoczenia, a nawet działanie masażu foteli. Oczywiście ustawienia można dostosować, a znane opcje Eco i Sport są nadal dostępne. Wspomaganie kierowcy obejmuje takie funkcje, jak asystent utrzymania pasa ruchu, asystent martwego pola i ostrzeganie przed kolizją z przodu, ale samochód nie zahamuje sam, co, biorąc pod uwagę chaotyczny charakter ruchu na naszych drogach, jest dobrą rzeczą. pozwala uniknąć czasami niepotrzebnego hamowania awaryjnego, ponieważ te systemy po prostu nie są zbyt dobrze skalibrowane dla naszego rynku.


Źródło