BMW prezentuje sedana serii 3 2025 z technologią miękkiej hybrydy
Przełom BMW: BMW wypuściło wersję 2025 siódmej generacji sedana serii 3. Cała gama silników benzynowych jest teraz wyposażona w 48-woltowe wspomaganie miękkiej hybrydy. Technologia ta jest zintegrowana zarówno z 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym w modelu 330i, jak i 3,0-litrowym 6-cylindrowym rzędowym silnikiem w M340i.
Zalety układu napędowego: Moc wyjściowa modelu 330i pozostaje niezmieniona, natomiast moc wyjściowa modelu M340i nieznacznie wzrosła z 382 KM / 500 Nm do 386 KM / 540 Nm. Oprócz technologii miękkiej hybrydy BMW zainstalowało sztywniejsze mocowania tylnego amortyzatora i lżejszy układ kierowniczy w trybie „Komfort”.
Dodatki zewnętrzne: W ramach aktualizacji roku modelowego BMW oferuje nowe opcje kół i kolorów. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym są minimalne, ale skuteczne, obejmują czystszy, bardziej aerodynamiczny przedni zderzak, bardziej kanciaste progi i nowe 19-calowe felgi aluminiowe. Dostępnych jest także dziewięć nowych odcieni lakieru.
Innowacje wewnętrzne: Wewnątrz modelu 330i w standardzie dostępna jest teraz nowa dwuramienna kierownica. Trójramienna kierownica z płaskim dołem jest oferowana zarówno w modelach M340i, jak i 330i w ramach pakietu sportowego M BMW. Inne aktualizacje obejmują nowe oświetlenie otoczenia i zaktualizowany system informacyjno-rozrywkowy.
Punkty cenowe: Ceny zmodernizowanego BMW serii 3 na rynku amerykańskim zaczynają się od nieco ponad 46 000 dolarów. Jednak wersja z silnikiem wysokoprężnym nie będzie dostępna na niektórych rynkach, takich jak Wielka Brytania. Mówi się, że oprócz technologii miękkiej hybrydy BMW zainstalowało także sztywniejsze mocowania tylnego amortyzatora i lżejszą regulację układu kierowniczego w trybie „Komfort” samochodu.
Zegarek wagi: Aby zmniejszyć masę, maskę, nadkola przednich kół, ramę pomocniczą silnika i przednie amortyzatory serii 3 wykonano z aluminium. Wszystkie modele Serii 3 są standardowo wyposażone w 17-calowe felgi aluminiowe. Podwozie Serii 3 zostało ulepszone w celu zwiększenia komfortu i zaangażowania w jazdę.
Dotknięcia techniczne: We wnętrzu BMW skupiło się na „czystym, oszczędnym wyglądzie”. Przyciski zastępuje 14,9-calowy ekran dotykowy obsługujący system iDrive najnowszej generacji. System wprowadza pasek widżetów, na którym można dostosować ulubione funkcje kierowcy, rzeczywistość rozszerzoną dla nawigacji satelitarnej, łączność 5G oraz usprawniony system łączenia samochodu z aplikacją MyBMW.
Spostrzeżenie Indii: Seria 3 jest w sprzedaży w Indiach w wersji z długim rozstawem osi – 330Li i 330Ld, w cenie od ₹60,60 lakh – i przy standardowym rozstawie osi – M340i, którego cena wynosi ₹72,90 tys. Firma nie ujawniła jednak żadnych informacji na temat tego, kiedy nowa Seria 3 będzie dostępna w Indiach.