Biznes

BMW X5 i X6 zmodernizowane. To pierwszy większy lifting X5 od pięciu lat!

  • 8 lutego, 2023
  • 3 min read
BMW X5 i X6 zmodernizowane. To pierwszy większy lifting X5 od pięciu lat!


Z reguły pierwsza większa modernizacja nadchodzi trzy lata po rynkowym debiucie, przy czym producenci premium lubią przedłużać ten moment o rok. Zrestylizowaną wersję BMW X5 czwartej generacji (kod fabryczny G05) przedstawiono jednak dopiero teraz, czyli prawie pięć lat po pokazaniu tego samochodu. Niesamowite, ale pięć lat trwał również cały cykl produkcyjny trzeciej generacji BMW X5 (kod F15; 2013-2018).

Przy okazji firma ujawniła pierwsze zdjęcia zmodernizowanego BMW X6. W tym przypadku między debiutem a liftingiem upłynęły „standardowe” cztery lata.

BMW X5 i X6 po liftingu. Co się zmieniło?

Restylizacja nie jest jakaś ewidentna, ale istnieje łatwy sposób na natychmiastowe rozpoznanie zmodernizowanych BMW X5 G05 i BMW X6 G06. Trzeba spojrzeć na dolną krawędź reflektora. Jeśli jest linią prostą, to mamy przed sobą wersję po liftingu. Przedliftingowe BMW X5 i X6 mają bowiem w tym miejscu lekkie „wcięcie”.

Warto przeczytać!  Kto skorzysta na podwyżce emerytur

BMW X5 (czwarta generacja; kod G05; wersja po modernizacji z 2023 r.)

Foto: BMW


BMW X5 (czwarta generacja; kod G05; wersja po modernizacji z 2023 r.)

Poza tym reflektory są teraz cieńsze o 3,5 cm, a moduły świateł do jazdy dziennej (które jednocześnie są kierunkowskazami) mają kształt strzałek. Po raz pierwszy grill BMW X5 może być za dopłatą podświetlany. Zmieniono też przedni zderzak tego samochodu — boczne wloty powietrza są teraz trójkątne. BMW X5 ma ponadto inny układ elementów świetlnych w tylnych lampach.

Przeczytaj także: Największe rynkowe porażki 2022 r. Wśród nich dawne hity

Klient zmodernizowanego BMW X6 dostaje w standardzie pakiet M Sport, na który składają się nie tylko inne progi bądź trapezoidalne końcówki układu wydechowego, ale przede wszystkim 8-kątny wlot powietrza pod grillem z podwójnymi listwami.

Największa zmiana zaszła jednak we wnętrzu. Zmodernizowane BMW X5 i X6 otrzymały nowe ekrany połączone wspólną, szeroką i lekko zakrzywioną taflą. Wyświetlacz zestawu wskaźników jest 12,3-calowy, ekran centralny ma przekątną 14,9 cala. W obu modelach zastosowano najnowszy system operacyjny ósmej generacji.

BMW X5 i X6 po liftingu. Moc i ceny w Polsce

Obie nowości są już dostępne w Polsce. Zmodernizowane BMW X5 i X6 są oferowane z silnikami o mocy od 298 do 530 KM. Topowa odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s, zarówno w przypadku X5, jak i X6. Dodatkowo BMW X5 jest dostępne również w wersji z 489-konnym napędem hybrydowym. Oba samochody są produkowane w Spartanburgu (Stany Zjednoczone).

Ceny zmodernizowanego BMW X5 zaczynają się w Polsce od 385,5 tys. zł. Najtańsze BMW X6 jest o całe 30 tys. zł droższe, kosztuje bowiem 415,5 tys. zł.


Źródło