Technologia

BMW X5M (E70) | Odważna pigułka

  • 25 marca, 2023
  • 6 min read
BMW X5M (E70) |  Odważna pigułka


W ostatnią sobotę opublikowaliśmy dwa artykuły na PH. Brave Pill startował z repliką Mirage Lamborghini Countach, z odważną ceną 69 995 funtów, która spotkała się z tak entuzjastycznym przyjęciem w komentarzach, jak niezidentyfikowany brązowy przedmiot pływający w basenie.

Ale to był delikatny aplauz w porównaniu z reakcją na naszą recenzję nowego BMW XM, która spotkała się z krytyczną reakcją podobną do tej, jaką można by dać szybko rozprzestrzeniającej się brązowej plamie w basenie niosącej falę wściekłych szczurów . W momencie przejścia do piksela jest 387 komentarzy i blisko rekordowo niskiego wskaźnika PH 1,4 w naszej internetowej wersji Opportunity Knocks Clap-O-Meter. I chociaż kilka odważnych dusz wyraziło entuzjazm dla projektu i misji XM, uczciwym podsumowaniem byłoby stwierdzenie, że około 98,5 procent tych, którzy wyrazili opinie, nie.

Dlatego zdecydowaliśmy się rozpocząć ten weekend od udowodnienia, że ​​można kupić SUV-a BMW marki M, który nie spadł przez cały las brzydkich drzew. A także, aby zaoszczędzić na drobnej sprawie nieco ponad 130 000 funtów. I chociaż ten X5M pierwszej generacji może nadal nie być przykładem cech, które uczyniły M świetnym, z pewnością obiecuje, że będzie lżejszy zarówno dla oka, jak i portfela niż XM. Jest też szybszy – przynajmniej dla każdego nabywcy XM, który nie jest przygotowany na dodatkowe wydatki na pakiet M Driver’s Package, który podnosi swoją maksymalną prędkość z niskich 125 mil na godzinę. Nawet starszy X5M powinien być w stanie osiągnąć ogranicznik 155 mil na godzinę bez zbytniego wysiłku.

Warto przeczytać!  Samsung wypuszcza na rynki światowe Galaxy Book4 Edge, swój pierwszy komputer PC Copilot+ – Samsung Global Newsroom

Szczerze mówiąc, prędkość była czymś, czego X5M generacji E70 nigdy nie brakowało. Pierwsza dekada tysiąclecia była świadkiem tego, co historia już uważa za moralnie naganny wyścig o władzę między producentami dużych i drogich SUV-ów. Porsche Cayenne Turbo rozpoczęło swoją działalność w 2002 roku, kiedy trafiło na nieco zszokowany rynek z mocą 450 KM i możliwością szybszego zjeżdżania z linii produkcyjnej niż większość prawdziwych samochodów sportowych. Szybko rozwinął się wyścig zbrojeń, a w 2008 r. rywalami o tę nieprawdopodobną koronę byli ulepszony 520-konny Cayenne Turbo S, 510-konny Mercedes-Benz ML63 AMG – pierwsza generacja ML55 nie była tak szybka – oraz 420-konny Jeep Grand Cherokee i , wyraźny zwycięzca jawnego szaleństwa, Audi Q7 V12 TDI, które połączyło swoje szczytowe 500 KM z momentem obrotowym 738 funtów na stopę i sześciocyfrową ceną.

Widząc to wszystko, ktoś starszy w BMW M Division powiedział: „halte mein Bier!”

W rezultacie powstał E70 X5M, pierwszy SUV ze znaczkiem M – to było w czasach, zanim zostały zdewaluowane przez zestawy stylizacyjne 218i i tym podobne. X5M i jego siostra X6M, oba wprowadzone na rynek w 2009 roku, nie były jak na tamte czasy tradycyjnymi samochodami M; były to pierwsze samochody M do jazdy po drogach, wyposażone w silniki z turbodoładowaniem, napęd na wszystkie koła i skrzynie biegów z przemiennikiem momentu obrotowego. Masa X5M wynosząca 2380 kg również znacznie wykraczała poza poprzednią ramę odniesienia M, ale 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem i mocą 560 KM oznaczał, że było więcej niż wystarczająco dużo mięśni, aby poruszyć masę. BMW osiągnęło czas 0-62 mil na godzinę w 4,4 sekundy, ale jednemu z amerykańskich magazynów udało się rozpędzić go od 0 do 60 mil na godzinę w czterech mieszkaniach i ćwierć mili w 12,2 sekundy, co czyni go najszybszym w swoim segmencie.

Warto przeczytać!  Praktyczna recenzja iQOO Z7 - wiadomości GSMArena.com

Krytyczna miłość do reszty była wyciszona, delikatnie mówiąc. M-ification dał X5 twarde jak skała ustawienia podwozia dalekie od zgodności zwykłego X5 z tamtego okresu, a – po naciśnięciu – równowaga prowadzenia była tak ciężka z przodu, jak umowa PCP Ferrari. Był postrzępiony i nieprzyjemny podczas jazdy po wyboistej drodze, a prędkość tylko pogarszała sytuację. Dodatkowymi zaletami, poza prawami do przechwałek, były imponująca zdolność do szybkiego podróżowania, z możliwością zmniejszania kontynentów, którą ograniczała jedynie konieczność częstego zatrzymywania się w celu napełnienia 85-litrowego zbiornika, który opróżniał się w przerażającym tempie przez szybszy postęp.

Podczas gdy 14 lat z perspektywy czasu nie poprawiło jazdy ani pragnienia, nasza pigułka wygląda teraz zarówno smukłą, jak i filigranową w porównaniu do XM, jeśli może nic więcej. Jest to samochód z 2009 roku, który przejechał 125 000 mil pod opieką zaledwie dwóch właścicieli. Dealer, który go sprzedaje, obiecuje zarówno to, co wydaje się być pełną kuchnią tonącą na froncie specyfikacji, ale także historię serwisową, w tym niedawną przebudowę silnika za 10 000 funtów. Można to potraktować jako mile widziane zapewnienie, że taka radykalna operacja raczej nie powtórzy się w najbliższym czasie, lub ostrzeżenie, jak kosztowny może być nawet pozornie dobrze utrzymany X5M.

Warto przeczytać!  Opcja koloru lodowatej bieli OnePlus 12 wprowadzona na rynek w Indiach: cena, dane techniczne

Chomik Enzo wykopał tablicę rejestracyjną, żeby przywołać historię przeglądu technicznego. To pokazuje przewidywalny apetyt na opony, z wieloma poradami i kilkoma awariami zużycia. Zawiera również ulubiony przez Pill „wyciek oleju, ale nie nadmierny” z 2018 r. Między lipcem 2019 r. a marcem 2022 r. nie było żadnych przeglądów technicznych, prawdopodobnie w czasie, gdy ostatni właściciel oszczędzał na niezbędne naprawy silnika.

Jeśli chodzi o wydajność, cena wywoławcza 17 985 funtów nie wydaje się oburzająca, biorąc pod uwagę, że była na północ od 80 000 funtów nowych – zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że V8 X5 faktycznie wyrzuca nieco więcej mocy niż ten w XM, który służy obok elektrycznego stronie zespołu napędowego. Możesz wydać ponad połowę kosztów naszej pigułki, dodając 23-calowe koła, szarą metaliczną farbę, skórę Merino i pakiet kierowcy M do XM.

Znam już odpowiedź, ale którą wolałbyś mieć?


Źródło