Rozrywka

„Bob Marley” najlepiej radzi sobie z „Madame Web”, „Pogromcą demonów” i Ethanem Coenem

  • 24 lutego, 2024
  • 5 min read
„Bob Marley” najlepiej radzi sobie z „Madame Web”, „Pogromcą demonów” i Ethanem Coenem


Wytwórnia wytwórni Paramount „Bob Marley: One Love” w najbliższy weekend utrzyma się na szczycie krajowych list przebojów, pokonując trzy nowe wydawnictwa będące adaptacją mangi „Demon Slayer Kimetsu no Yaiba — To the Hashira Training” – opartej na wierze Hilary Elegancki dramat „Ordinary Angels” i lesbijski kryminał Ethana Coena „Drive-Away Dolls”.

„One Love” dodał w piątek 3,7 miliona dolarów do swojego krajowego przewozu, co oznacza skromny spadek o 51% w porównaniu z wynikami brutto sprzed siedmiu dni. Po premierze w Walentynki film biograficzny o Bobie Marleyu zarobił już solidne 61 milionów dolarów przez pierwsze 10 dni w kinach w Ameryce Północnej. Dla porównania, tempo produkcji jest nieco wyższe niż 50 milionów dolarów, które „Rocketman” zarobił w 2019 r. w tym samym okresie, i trochę w tyle za „Elvisem” z 2022 r., który zarobił 66 milionów dolarów w 10 dni. Na całym świecie „One Love” przekroczyło już 100 milionów dolarów.

Wygląda na to, że wydanie przez Crunchyroll i Sony nowego wpisu „Demon Slayer” zdobędzie srebro. Grając w 1949 lokalizacjach, „To the Hashira Training” zarobiło 5,5 miliona dolarów przez cały piątek oraz pokazy przedpremierowe. Film anime, który w rzeczywistości jest fabularną prezentacją dwóch odcinków serialu telewizyjnego „Demon Slayer”, ma teraz zadebiutować za kwotę 10 milionów dolarów.

Warto przeczytać!  Podsumowanie Zimowego Domu: Wyjaśnienie dramatu Kory'ego, Sama i Malii

Jest mało prawdopodobne, że „Pogromca demonów” kiedykolwiek osiągnie taki sam poziom, jak wtedy, gdy jego pierwsza adaptacja fabularna zaskoczyła premierą krajową w wysokości 21 milionów dolarów w 2021 r. i pojawiła się w kilka tygodni po pierwszej publicznej dostępności szczepionki przeciwko Covid-19. Kolejna odsłona serii, „To the Swordsmith Village”, w marcu zeszłego roku zarobiła wciąż solidne 10,1 miliona dolarów. Pełnometrażowe adaptacje mang o długiej tradycji cieszą się w ostatnich latach stałym powodzeniem pod względem sprzedaży biletów, a ta nowa część nie jest wyjątkiem.

Kolejnym stałym remisem ostatnich lat są filmy o tematyce wiary. W piątek i przed premierą film „Ordinary Angels” Lionsgate i Kingdom Story Company zarobił 2,3 miliona dolarów w 3020 lokalizacjach. Recenzje są pozytywne, a kupujący uwielbiają tę funkcję, o czym świadczy ocena A+ przyznana przez firmę Cinema Score, zajmującą się wczesnym badaniem oglądalności. Film ma nadzieję spełnić swoje skromne prognozy i zadebiutować w wysokości od 5 do 7 milionów dolarów.

Oparta na faktach historia „Ordinary Angels” przedstawia Swanka jako fryzjera, który postanawia pomóc ojcu i jego dwóm córkom, z których jedna wymaga przeszczepu wątroby. Reżyseruje Jon Gunn, a scenariusz napisali Meg Tilly i Kelly Fremon Craig, którzy wyreżyserowali zeszłoroczny film „Are You There God? To ja, Małgorzata.

Warto przeczytać!  Pierwsza seria modernizacji Black Doctor

Jeszcze gorzej wypada premiera „Drive-Away Dolls” wydana przez Focus Features, która nawet nie zadała sobie trudu opublikowania wyników z czwartkowej premiery i jak dotąd zarobiła jedynie 1,01 miliona dolarów. Ta komedia drogowa w reżyserii Ethana Coena nie zarobi nawet 3 milionów dolarów w weekend otwarcia – to punkt wyjścia nawet dla skromnej, specjalistycznej wytwórni. W 2016 roku film braci Coen „Ave, Caesar!” osiągnął 11 milionów dolarów w ciągu trzech dni – co wówczas było postrzegane jako rozczarowujące. Recenzje na temat „Lalek Drive-Away Dolls” są raczej pozytywne, ale nie są olśniewające; filmowi fabularnemu kierowanemu przez reżysera może być trudno przebić się przez publiczność bez tej krytycznej akceptacji. Ocena C w Cinema Score również nie pomaga.

Margaret Qualley i Geraldine Viswanathan wcielają się w rolę pary lesbijek uwikłanych w spisek obejmujący wibratory, morderstwa i najwyższe urzędy w rządzie Florydy. W obsadzie występują także nazwiska takie jak Pedro Pascal, Beanie Feldstein, Colman Domingo i Matt Damon. Ethan Coen reżyseruje scenariusz, który napisał wspólnie z Tricią Cooke, swoją żoną.

„Madame Web” firmy Sony nie ratuje zbyt wielu spektakli kinowych po rozczarowującym sześciodniowym pokazie krajowym, który zarobił 26,2 miliona dolarów. Adaptacja Marvel Comics zarobiła w piątek zaledwie 1,57 miliona dolarów, co oznacza spadek o 63% z zaciągu siedem dni wcześniej. Ponure recenzje i zły szum okazują się nie do pokonania. Film będzie miał szczęście, jeśli w weekend przekroczy 35 milionów dolarów krajowego dochodu brutto, co nie jest do końca liczbą jak na początek franczyzy, biorąc pod uwagę budżet produkcji wynoszący 80 milionów dolarów oraz dodatkowe koszty marketingu i dystrybucji.

Warto przeczytać!  Oppenheimer Christophera Nolana zachwyca na CinemaCon – The Hollywood Reporter

Hit Universalu „Migration” i niewypał Apple „Argylle” walczą o ostatnie miejsce w pierwszej piątce, a każdy z nich może zarobić około 3 miliony dolarów. Dla kin premiera epickiego science-fiction Warner Bros. „Dune: Część druga” w przyszły weekend nie może nastąpić wystarczająco szybko.


Źródło