Rozrywka

Bob Marley ponownie wygrywa, Madame Web upadnie w drugim tygodniu

  • 25 lutego, 2024
  • 5 min read
Bob Marley ponownie wygrywa, Madame Web upadnie w drugim tygodniu


Muzyczny film biograficzny wytwórni Paramount „Bob Marley: One Love” ponownie zawładnął jałowym krajobrazem kasowym.

Film zarobił 13,5 miliona dolarów z 3925 kin w Ameryce Północnej w drugi weekend premiery, co oznacza spadek o 53% w porównaniu z debiutem. „One Love” odniosło niespodziewany sukces kasowy, przynosząc 71,1 miliona dolarów w kraju i 120 milionów dolarów na całym świecie. Kosztował 70 milionów dolarów, a studiu udaje się zatrzymać tylko mniej więcej połowę sprzedaży biletów, więc będzie musiało nadal śpiewać w kinach, aby uzasadnić swój koszt.

„Bob Marley” drugi weekend z rzędu znajdował się na szczycie list przebojów pomimo trzech nowych wydawnictw. Kontynuacja anime Sony i Crunchyrolla „Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba — To the Hashira Training” wypadła najlepiej wśród nowicjuszy, uzyskując 11,5 miliona dolarów z 1949 kin, co wystarczyło na drugie miejsce.

Inspirujący dramat Hilary Swank „Ordinary Angels” otworzył się na trzecim miejscu z niezbyt inspirującym wynikiem 6,2 miliona dolarów w 3020 lokalizacjach, a komediowy thriller reżysera Ethana Coena „Drive-Away Dolls” wylądował na ósmym miejscu z ponurymi 2,5 miliona dolarów z 2280 lokalizacji.

W przypadku „Demon Slayer” początkowa sprzedaż biletów jest nieco lepsza niż w przypadku poprzednika, przygodowego anime „Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba — To the Swordsmith Village” z 2023 r. (10,1 mln dolarów w pierwszy weekend), ale daleko w tyle za „Demon Slayer: Mugen” z 2021 r. Train” (imponujące 21 milionów dolarów w obliczu zamknięcia kin w czasach pandemii). Jednak „Pociąg Mugen” był tradycyjnym filmem, podczas gdy „Kimetsu no Yaiba – To the Hashira Training” to finał trzeciego sezonu (i początek czwartego) serialu manga. W każdym razie te filmy anime pod względem sprzedaży biletów przypominają horrory, a występy z przodu znacznie spadają w kolejne weekendy. Większość swoich przychodów osiągają także w kasie międzynarodowej.

Warto przeczytać!  Sarah Ferguson: u księżnej Yorku zdiagnozowano raka skóry

Oparta na wierze „Zwyczajne anioły” nie podbijają sprzedaży biletów, ale film Lionsgate i Kingdom Story Company ma podobno skromny, dwucyfrowy budżet. Może to pomóc w zrównoważeniu jednocyfrowego debiutu. Widzowie — 60% stanowiły kobiety, a 91% osoby w wieku powyżej 25 lat — entuzjastycznie zareagowały na motywy filmu poprawiające samopoczucie, przyznając mu ocenę „A+” w kategorii CinemaScore. (Te wysokie oceny są powszechne w przypadku filmów o tematyce wiary.) Wyreżyserowany przez Jona Gunna „Zwykłe anioły” oparty jest na prawdziwej historii fryzjerki z małego miasteczka, która odzyskuje poczucie celu, gdy poznaje wdowca, który pracuje, żeby związać koniec z końcem dla swoich młodych córek.

„Kiedy dramaty oparte na wierze łączą się, mogą uciec, a „Zwyczajne anioły” są do tego stworzone” – przewiduje David A. Gross z firmy konsultingowej Franchise Entertainment Research. Dodaje jednak: „Dramaty oparte na wierze grane są niemal wyłącznie na rynku krajowym, z ograniczonym potencjałem za granicą”.

Wydaje się, że kinomani nie przepadali za „Drive-Away Dolls”, który uzyskał letnią ocenę „C” w CinemaScore i posiada 66% w serwisie Rotten Tomatoes. Margaret Qualley, Geraldine Viswanathan i Beanie Feldstein występują w filmie z kategorią R, opowiadającym o dwójce przyjaciół, którzy wyruszają w zaimprowizowaną podróż na Florydę, gdzie spotykają nieudolnych przestępców.

Warto przeczytać!  Podsumowanie i reakcje AEW Rampage: walki o tytuły AAA, NJPW i ROH

„Drive-Away Dolls” zostało zakupione za 20 milionów dolarów. Firma Focus Features, która wyprodukowała queerowy kryminał z tytułem roboczym, zdecydowała się na szersze rozpowszechnienie filmu niż przeciętne wydanie specjalne. Filmy niezależne często pojawiają się w kilku kinach, aby wygenerować pocztę pantoflową, zanim rozprzestrzenią się na cały kraj. W tym przypadku studia twierdzą, że chciały od razu zająć większy obszar, ponieważ na rynku nie ma tak dużej konkurencji. Inni twierdzą, że premiera na platformie nie pomogłaby filmowi, który otrzymał tak negatywne recenzje.

Gdzie indziej „Madame Web” nie przełamała fatalnego odbioru i spadła na czwarte miejsce. Zebrał 6 milionów dolarów z 4103 kin, co stanowi poważny spadek o 61% w porównaniu z pierwszą premierą. Spin-off Sony „Spider-Man”, w którym Dakota Johnson gra ratownika medycznego ze zdolnościami parapsychicznymi, kosztował 80 milionów dolarów i do tej pory wygenerował na całym świecie niewielkie 35 i 42 miliony dolarów. Wszystko wskazuje na to, że będzie to druga tak duża wpadka budżetowa w tym roku, po komedii szpiegowskiej „Argylle” Matthew Vaughna, która kosztowała 200 milionów dolarów, a na całym świecie zarobiła zaledwie 86 milionów dolarów.

Warto przeczytać!  Powrót Willa Smitha po rozdaniu Oscarów był spodziewany, mówią eksperci od PR

Animowana komedia „Migration” wytwórni Universal and Illumination znalazła się w pierwszej piątce i zarobiła 3 miliony dolarów w 2434 kinach w 10. weekend premiery. Do tej pory film familijny zarobił 120 milionów dolarów w kasie krajowej i solidne 268 milionów dolarów na całym świecie.

Ogólnie rzecz biorąc, był to powolny weekend kasowy, w którym przychody spadły o około 18% w porównaniu z 2023 r. Właściciele kin z niecierpliwością czekają więc na wysokobudżetową kontynuację Denisa Villeneuve’a „Diuna: część druga”, która ukaże się 1 marca i ma dostarczyć bardzo potrzebny wstrząs kasowy.

„Branża cierpliwie czekała przez ponad osiem długich weekendów, aby w końcu doczekać się pierwszego hitowego debiutu w 2024 roku” – mówi starszy analityk Comscore Paul Dergarabedian. „To już tylko tydzień”.


Źródło