Boeing wypadł z pasa startowego, raniąc co najmniej 10 osób
Boeing 737 wypadł z pasa startowego na lotnisku w stolicy Senegalu, raniąc co najmniej 11 osób i wstrzymując wszystkie operacje, podczas gdy załoga pomagała w ewakuacji samolotu.
Samolot Air Senegal obsługiwany przez TransAir miał wystartować z lotniska Blaise Diagne w stolicy kraju Dakarze i lecieć do miasta Bamako w Mali w środę około północy, kiedy samolot „zjechał z pasa startowego w fazie startu, „ Minister transportu Senegalu El Malick Ndiaye powiedział dziennikarzom.
Samolot wpadł w poślizg na trawie po obu stronach pasa startowego, gdzie załoga była w stanie rozłożyć boczne rampy wyjściowe i wyprowadzić pasażerów z samolotu, gdy zaczął się palić.
„Nasz samolot właśnie zapalił się na lotnisku Blaise Diagne” – napisał na Facebooku malijski muzyk Cheick Siriman Sissoko, załączając film przedstawiający ekipy ratownicze pomagające pasażerom ewakuować się z samolotu. Pod strumieniem widać pomarańczową poświatę.
FAA Wszczyna nowe dochodzenie w sprawie Boeinga po tym, jak firma mogła przeoczyć około 787 DREAMLINERÓW PRZEGLĄDÓW
Według Ndiaye na pokładzie samolotu znajdowało się 79 pasażerów, dwóch pilotów i czterech członków personelu pokładowego. Jak podaje „The Independent”, lotnisko wszczęło dochodzenie w celu ustalenia przyczyny wypadku.
„Przewoźnicy obsługują i konserwują swoje samoloty przez ponad 30–40 lat” – stwierdził Boeing w oświadczeniu dla FOX Business, zwracając się do TransAir w celu uzyskania dalszych pytań, ale zapewniając, że firma „zapewni naszym klientom wszelkie wymagane wsparcie”.
Według Plane Spotters samolot, o którym mowa, został po raz pierwszy dostarczony 30 lat temu rumuńskiej firmie TAROM, zanim TransAir zaczął go wynajmować od tego roku. W samolocie wystąpił już problem z ogonem podczas startu, ale miesiąc później wrócił do służby.
UNITED POWIEDZIAŁO, ŻE STRACIŁA 200 MLN DOLARÓW W ZWIĄZKU Z TYMCZASOWYM UZIEMIENIEM BOEINGA 737 MAX 9
W ciągu ostatnich kilku miesięcy Boeing doznał poważnych wściekłości w mediach po tym, jak kilka incydentów wzbudziło wnikliwą analizę, w tym jeden, w którym w styczniu w trakcie lotu Alaska Airlines eksplodowała zatyczka w drzwiach samolotu Alaska Airlines.
Serce | Bezpieczeństwo | Ostatni | Zmiana | Zmiana % |
---|---|---|---|---|
BA | BOEING CO. | 180,35 | +3,64 | +2,06% |
Sygnalista ŚWIADCZY, że BOEING PRODUKUJE WADLIWE SAMOLOTY, MÓWI, ŻE OTRZYMAŁ ZAGROŻENIA FIZYCZNE
Tylko w tym tygodniu odrzutowiec FedEx został zmuszony do lądowania bez wypuszczenia przedniego podwozia. W tym przypadku pilotom udało się utrzymać samolot na pasie startowym.
W oświadczeniu dla agencji Reuters FedEx oświadczył, że koordynuje dochodzenie i „przekaże dodatkowe informacje, gdy tylko będą dostępne”.
Członkowie rodzin ofiar, które zginęły w wypadkach związanych z Boeingiem, zaczęli domagać się odpowiedzialności za przeszłe zdarzenia, jak na przykład przypadek Nadii Milleron, której córka zginęła w katastrofie Boeinga w 2019 r., argumentując, że „kierownictwo podjęło takie decyzje i muszą być osobiście odpowiedzialnym.”
ROZPOCZNIJ BIZNES FOX, KLIKAJĄC TUTAJ
„To oni powinni być ścigani, dyrektorzy osobiście, ponieważ to właśnie powoduje zmianę zachowania w Boeingu. Ludzie muszą stawić czoła… swoim decyzjom” – powiedziała w zeszłym miesiącu Nadia Milleron w programie „Fox & Friends”.
Breck Dumas, Lawrence Richard i Madeline Coggins z FOX Business wnieśli swój wkład w powstanie tego raportu.