Świat

Boeing wypadł z pasa startowego, raniąc co najmniej 10 osób

  • 9 maja, 2024
  • 4 min read
Boeing wypadł z pasa startowego, raniąc co najmniej 10 osób


Boeing 737 wypadł z pasa startowego na lotnisku w stolicy Senegalu, raniąc co najmniej 11 osób i wstrzymując wszystkie operacje, podczas gdy załoga pomagała w ewakuacji samolotu.

Samolot Air Senegal obsługiwany przez TransAir miał wystartować z lotniska Blaise Diagne w stolicy kraju Dakarze i lecieć do miasta Bamako w Mali w środę około północy, kiedy samolot „zjechał z pasa startowego w fazie startu, „ Minister transportu Senegalu El Malick Ndiaye powiedział dziennikarzom.

Samolot wpadł w poślizg na trawie po obu stronach pasa startowego, gdzie załoga była w stanie rozłożyć boczne rampy wyjściowe i wyprowadzić pasażerów z samolotu, gdy zaczął się palić.

„Nasz samolot właśnie zapalił się na lotnisku Blaise Diagne” – napisał na Facebooku malijski muzyk Cheick Siriman Sissoko, załączając film przedstawiający ekipy ratownicze pomagające pasażerom ewakuować się z samolotu. Pod strumieniem widać pomarańczową poświatę.

FAA Wszczyna nowe dochodzenie w sprawie Boeinga po tym, jak firma mogła przeoczyć około 787 DREAMLINERÓW PRZEGLĄDÓW

Warto przeczytać!  Strajki USA w Jemenie mogą wywołać nowy skok inflacji

Według Ndiaye na pokładzie samolotu znajdowało się 79 pasażerów, dwóch pilotów i czterech członków personelu pokładowego. Jak podaje „The Independent”, lotnisko wszczęło dochodzenie w celu ustalenia przyczyny wypadku.

„Przewoźnicy obsługują i konserwują swoje samoloty przez ponad 30–40 lat” – stwierdził Boeing w oświadczeniu dla FOX Business, zwracając się do TransAir w celu uzyskania dalszych pytań, ale zapewniając, że firma „zapewni naszym klientom wszelkie wymagane wsparcie”.

Wypadek na lotnisku w Dakarze

Boeing 737 linii TransAir lecący do Bamako wypada z pasa startowego na międzynarodowym lotnisku Blaise Diagne w Senegalu, 9 maja 2024 r. (Stringer/Anadolu przez Getty Images/Getty Images)

Według Plane Spotters samolot, o którym mowa, został po raz pierwszy dostarczony 30 lat temu rumuńskiej firmie TAROM, zanim TransAir zaczął go wynajmować od tego roku. W samolocie wystąpił już problem z ogonem podczas startu, ale miesiąc później wrócił do służby.

UNITED POWIEDZIAŁO, ŻE STRACIŁA 200 MLN DOLARÓW W ZWIĄZKU Z TYMCZASOWYM UZIEMIENIEM BOEINGA 737 MAX 9

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Boeing doznał poważnych wściekłości w mediach po tym, jak kilka incydentów wzbudziło wnikliwą analizę, w tym jeden, w którym w styczniu w trakcie lotu Alaska Airlines eksplodowała zatyczka w drzwiach samolotu Alaska Airlines.

Warto przeczytać!  Jeszcze sześć lat: Putin ogłasza miażdżące zwycięstwo wyborcze w Rosji
Serce Bezpieczeństwo Ostatni Zmiana Zmiana %
BA BOEING CO. 180,35 +3,64 +2,06%

Sygnalista ŚWIADCZY, że BOEING PRODUKUJE WADLIWE SAMOLOTY, MÓWI, ŻE OTRZYMAŁ ZAGROŻENIA FIZYCZNE

Tylko w tym tygodniu odrzutowiec FedEx został zmuszony do lądowania bez wypuszczenia przedniego podwozia. W tym przypadku pilotom udało się utrzymać samolot na pasie startowym.

W oświadczeniu dla agencji Reuters FedEx oświadczył, że koordynuje dochodzenie i „przekaże dodatkowe informacje, gdy tylko będą dostępne”.

Incydent z samolotem Boeing

Ogólny widok wieży kontrolnej na międzynarodowym lotnisku Blaise Diagne w Senegalu, 9 maja 2024 r. (Seyllou/AFP za pośrednictwem Getty Images/Getty Images)

Członkowie rodzin ofiar, które zginęły w wypadkach związanych z Boeingiem, zaczęli domagać się odpowiedzialności za przeszłe zdarzenia, jak na przykład przypadek Nadii Milleron, której córka zginęła w katastrofie Boeinga w 2019 r., argumentując, że „kierownictwo podjęło takie decyzje i muszą być osobiście odpowiedzialnym.”

ROZPOCZNIJ BIZNES FOX, KLIKAJĄC TUTAJ

„To oni powinni być ścigani, dyrektorzy osobiście, ponieważ to właśnie powoduje zmianę zachowania w Boeingu. Ludzie muszą stawić czoła… swoim decyzjom” – powiedziała w zeszłym miesiącu Nadia Milleron w programie „Fox & Friends”.

Warto przeczytać!  Polowanie na zbiegłego sikhijskiego separatystę stawia indyjski Pendżab na krawędzi

Breck Dumas, Lawrence Richard i Madeline Coggins z FOX Business wnieśli swój wkład w powstanie tego raportu.


Źródło