„Borderlands” ponosi porażkę w kasie biletowej, a dyrektor generalny Gearbox odpowiada na negatywne reakcje
Film Borderlands w reżyserii Eliego Rotha miał druzgocący debiut kasowy na tle negatywnych recenzji i reakcji fanów, ale dyrektor generalny Gearbox, Randy Pitchford, znalazł pozytywną stronę medalu.
Film zarobił zaledwie 8,8 mln dolarów w USA i Kanadzie w weekend otwarcia, a także 7,7 mln dolarów za granicą, co daje globalnie 16,5 mln dolarów. Dla porównania, niezwykle udany Deadpool & Wolverine zarobił 96 mln dolarów w dniu otwarcia w samych Stanach Zjednoczonych. Źródła informują IGN, że znaczna część budżetu Borderlands wynoszącego 115 mln dolarów oraz 30 mln dolarów kosztów marketingu i dystrybucji została już pokryta przez międzynarodową przedsprzedaż.
Pitchford pracował jako producent wykonawczy przy adaptacji filmowej Borderlands i nie pozwala, by rozczarowujące reakcje krytyków i odbiorców go przygnębiły. W rzeczywistości w weekend — w ten sam weekend, w którym film wszedł do kin — zabrał głos na X/Twitter, aby podkreślić pozytywne wnioski z całej tej negatywnej reakcji
Więc to, co mówisz, brzmi: Podoba ci się to, co moi przyjaciele i ja robimy z naszymi grami wideo Borderlands, nawet bardziej niż to, co zrobili niektórzy z największych i najlepszych aktorów i ekip filmowych na świecie. Jestem super zaszczycony! Pracujemy dla ciebie wyjątkowo ciężko nad tym, co będzie dalej…
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) 10 sierpnia 2024 r.
„Więc to, co mówisz, brzmi: podoba ci się to, co moi przyjaciele i ja robimy z naszymi grami wideo Borderlands, nawet bardziej niż to, co zrobili niektórzy z największych i najlepszych aktorów i ekip filmowych na świecie” – napisał. „Jestem super zaszczycony! Pracujemy dla ciebie wyjątkowo ciężko nad tym, co będzie dalej
To nie pierwszy raz, kiedy Pitchford rzucił aluzję na temat czwartej gry Borderlands. W lutym powiedział IGN, że zespół Gearbox pracuje nad „największą rzeczą”, jaką kiedykolwiek zrobili. Take-Two Interactive później przejęło Gearbox za 460 milionów dolarów i potwierdziło, że nowa gra Borderlands jest w fazie rozwoju.
Zostawiłem bilet na film Borderlands w samochodzie, a ktoś włamał się do środka i zostawił 3 kolejne 😡😡😡 fot.twitter.com/aMHx7OxZWS
— Opera GX (@operagxofficial) 9 sierpnia 2024 r.
Przepraszam fanów Borderlands, ale lol fot.twitter.com/hAAVtERWqu
— D-Piddy 🎭 (@_dpiddy) 11 sierpnia 2024 r.
Twórcy gier wideo już teraz fot.twitter.com/DGToT337BC
— LnL (@LnLConsulting) 11 sierpnia 2024 r.
— Jameth (@JamieLeeMac) 12 sierpnia 2024 r.
BORDERLANDS i HAROLD & THE PURPLE CRAYON rywalizują o to, kto okaże się największą klapą 2024 roku fot.twitter.com/eEpeRskoaR
— Dalton (@RedDragon733) 11 sierpnia 2024 r.
Dyrektor generalny Take-Two, Strauss Zelnick, wcześniej namawiał ludzi, aby „dali filmowi szansę”, pomimo negatywnego odbioru krytyków, który pojawił się po pierwszych recenzjach, mówiąc IGN: „Wiele osób ciężko nad nim pracowało. Podstawowa własność intelektualna jest fenomenalna, obsada jest niesamowita, myślę, że wygląd i klimat są naprawdę wspaniałe”.
Borderlands z pewnością miało ciężki start na wszystkich frontach. IGN przyznał filmowi „straszną” ocenę 3 na 10 w swojej recenzji, mówiąc: „Borderlands to katastrofalne rozczarowanie, które gra jak poszatkowany na kawałki studyjny bełkot, zdradzając wszystko, co fani uwielbiają w serii Gearbox Software, w pochodny, godny ubolewania sposób”.
Adele Ankers-Range jest niezależną pisarką rozrywkową dla IGN. Możesz ją śledzić na X/Twitter Tutaj.