Rozrywka

Box Office: „W głowie się nie mieści 2” z rekordowym otwarciem – 155 milionów dolarów

  • 16 czerwca, 2024
  • 6 min read
Box Office: „W głowie się nie mieści 2” z rekordowym otwarciem – 155 milionów dolarów


W ten weekend niepokoje związane z letnimi filmami w Hollywood ustąpiły miejsca radości wraz z masowym debiutem filmu Disneya i Pixara „ Od środka 2.” Według niedzielnych szacunków studia na animowaną kontynuację zarobiono 155 milionów dolarów ze sprzedaży biletów w 4440 kinach w USA i Kanadzie.

Jest to nie tylko drugi co do wielkości weekend otwarcia w 29-letniej historii firmy Pixar i drugi co do wielkości otwarcia animowany w historii (po premierze „Iniemamocnych 2” za jedyne 182,7 miliona dolarów w 2018 r.); To także największy film w 2024 r. i od czasów „Barbie”. Przynoszący szacunkowo 140 milionów dolarów z międzynarodowych pokazów, „Inside Out 2” miał zdumiewający i rekordowy start na całym świecie – 295 milionów dolarów.

Tony Chambers, który w Disneyu kieruje dystrybucją kinową, był pewien, że film odniesie „wyjątkowy sukces”. Ale nawet on był zaskoczony, jak bardzo przekroczył on i tak wysokie oczekiwania.

„Ludzie chodzą do kin na świetne filmy” – powiedział Chambers. „Recenzje i poczta pantoflowa pomogły nabrać dynamiki… To staje się już pewnym fenomenem”.

Co ważne, widownia „Inside Out 2” obejmowała osoby w różnym wieku i ze wszystkich grup demograficznych. Powiedział, że przełomowy sukces po pandemii zależy od przyciągnięcia wielokulturowej publiczności.

Sukces jest znaczący dla Pixara i oznacza bardzo potrzebny powrót do formy studia, które miało na swoim koncie szereg rozczarowujących premier, w tym „ Pierwiastkowy”, co ostatecznie okazało się sukcesem, oraz „ Rok świetlny”, co nie. Jest to również niezwykle ważne dla większego ekosystemu Hollywood i dobrego stanu wystaw teatralnych, jaki był deficyt na poziomie 26%..

„Wszyscy tego potrzebowali, ponieważ sukces rodzi sukces” – powiedział Chambers, do którego dzwonili zarówno wystawcy, jak i inne studia. „To świetne rozwiązanie dla branży, świetne dla Pixara i świetne dla całej firmy”.

Warto przeczytać!  Jak oglądać „Wszystko wszędzie na raz” i więcej zdobywców Oscara 2023

Disney miał już dobre lato dzięki „Królestwu planety małp”, które w ten weekend w szósty weekend zajęło trzecie miejsce z wynikiem 5,2 miliona dolarów (co daje łączną sumę 374,5 miliona dolarów). Następny w kolejce jest „ Deadpoola i Wolverine’a ” (26 lipca).

Kelsey Mann wyreżyserowała „Inside Out 2”, którego akcja rozpoczyna się w momencie, gdy Riley kończy 13 lat. Oznacza to pojawienie się nowych emocji, takich jak Niepokój (Maya Hawke) i Zazdrość ( Ayo Edebiri ) na imprezę Joy (Amy Poehler). Otrzymał świetne recenzje od krytyków (92% na Rotten Tomatoes) i ankietowaną publiczność, która przyznała mu ocenę A CinemaScore, co sugeruje, że nie będzie to cud pierwszego weekendu. Z dziećmi poza szkołą i otwartym rynkiem do Na ring wchodzi „Despicable Me 4”. czwartego lipca „Inside Out 2” dopiero się rozpoczyna.

„To monumentalny weekend dla kin” – powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk mediów w Comscore.

Szacuje się, że produkcja „Inside Out 2” kosztowała około 200 milionów dolarów, co nie uwzględnia milionów wydanych na marketing. Zbliżając się do weekendu, oczekiwano debiutu w wysokości 90 milionów dolarów, co byłoby zbieżne z pierwszym weekendem „Inside Out” w czerwcu 2019 r. Nawet to zostałoby uznane za wspaniałe osiągnięcie i wystarczające, aby zdobyć największą nagrodę otwarcie roku — wreszcie wytrącenie marcowych wydawnictw typu „ Wydma: część druga ” I ” Godzilla x Kong.”

„Dla całej branży teatralnej jest to ogromny punkt zwrotny na rok 2024” – powiedział Daniel Loria z Boxoffice Pro. „To taki weekend, na jaki czekaliśmy”.

Warto przeczytać!  Kevin Hart i Gugu Mbatha-Raw w filmie o napadzie F. Gary’ego Graya – The Hollywood Reporter

Jako jedyna większa premiera weekendu, jego zasięg kinowy był równie imponujący, odtwarzając go na 400 ekranach IMAX, ponad 900 ekranach „wielkoformatowych premium” i ponad 2500 ekranach 3D.

To ponowne zaangażowanie w działalność kinową następuje po tym, jak Disney wysłał w związku z pandemią kilka filmów Pixara bezpośrednio do swojej usługi przesyłania strumieniowego Disney+, w tym „Soul”, „Luca” i „Turning Red”. W zeszłym miesiącu, – podał „New York Times”. że Pixar zdecydował się ponownie skupić na filmach fabularnych (zamiast produkować programy dla Disney+) i zwolnił 14% siły roboczej (około 175 pracowników).

„Chociaż ten weekend jest ważny dla całej branży, dla Pixara jest on ogromny. Od czasu pandemii próbują odzyskać dobrą formę” – powiedział Dergarabedian. „Naprawdę wrócili w wielkim stylu”.

Drugie miejsce przypadło Sony „ Źli chłopcy: jedź lub giń, ” obecnie w drugi weekend z kwotą 33 milionów dolarów, co oznacza spadek o zaledwie 42% w porównaniu z otwarciem. W ciągu zaledwie 12 dni zarobił już ponad 112 milionów dolarów w kraju i 214 milionów dolarów na całym świecie. W piątek franczyza obejmująca cztery filmy przekroczyła granicę 1 miliarda dolarów.

„Źli chłopcy'” sukces w ostatni weekend był początkiem zwrotu w kierunku wyższych zarobków w opóźnionym letnim sezonie filmowym. Dla Hollywoodu sezon letni, który trwa od pierwszego weekendu maja do Święta Pracy, stanowi zwykle około 40% rocznej sprzedaży biletów. Deficyt jest nadal znaczny, sprzedaż biletów spadła o 28% w okresie letnim i 24% w ciągu roku (i to jeszcze przed „Barbenheimerem”), ale mimo wszystko postęp w bardziej obiecującym kierunku.

Warto przeczytać!  Akademia rozszerza wymagania, aby zakwalifikować się do najlepszego filmu – ostateczny termin

„Nie dotrzemy tam z dnia na dzień” – powiedział Dergarabedian. „Ale to dobra wiadomość dla teatrów. A w drodze mamy kilka dużych filmów.

W ten weekend właściciele kin zobaczyli, jak ich kina ożywają na miejscu.

„To było magiczne” – powiedział Jeff Whipple, wiceprezes Megaplex Theatres. „Widzieliśmy dosłownie pokolenia rodzin zebranych na potrzeby tego filmu”.

Megaplex Theatres ma 15 lokalizacji i 173 ekrany w Utah i południowej Nevadzie. Whipple powiedział, że energia była namacalna. Rodziny nie tylko kręciły się po seansach, żeby omówić film; Zastanawiali się także, co będzie dalej – dzieci robiły zdjęcia plakatom i pokazom „Despicable Me 4”, a ojcowie notowali datę premiery „Deadpoola i Wolverine’a”.

„Myślę, że wieść o tym filmie rozejdzie się po całym świecie i pomoże przyciągnąć ludzi do kin przez całe lato” – powiedział Whipple.

Według Comscore szacunkowa sprzedaż biletów od piątku do niedzieli w kinach w USA i Kanadzie. Ostateczne dane krajowe zostaną opublikowane w poniedziałek.

1. „Inside Out 2” – 155 milionów dolarów.

2. „Bad Boys: Ride or Die” – 33 miliony dolarów.

3. „Królestwo planety małp” – 5,2 miliona dolarów.

4. „Film o Garfieldzie” – 5 milionów dolarów.

5. „Obserwatorzy” – 3,7 miliona dolarów.

6. „JEŚLI” – 3,5 miliona dolarów.

7. „Furiosa: Saga Mad Maxa” – 2,4 miliona dolarów.

8. „The Fall Guy” – 1,5 miliona dolarów.

9. „Nieznajomi: Rozdział 1” – 760 000 dolarów.

10. „Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia” – 632 910 dolarów.




Źródło