Świat

Brakujące aktualizacje podrzędne Titanica: najnowsze informacje o wyszukiwaniu

  • 21 czerwca, 2023
  • 8 min read
Brakujące aktualizacje podrzędne Titanica: najnowsze informacje o wyszukiwaniu


Kanadyjski statek obserwacyjny wykrył więcej podwodnych dźwięków w obszarze, w którym ratownicy szukają łodzi podwodnej, która zaginęła na północnym Atlantyku jednocześnie powalając pięć osób do wraku Titanica – poinformowały w środę władze.

Urzędnicy Straży Przybrzeżnej ściągali więcej statków i innych statków w celu przeszukania węższego obszaru, chociaż dokładna lokalizacja i źródło dźwięków nie zostały jeszcze określone. Pełny zakres poszukiwań był dwukrotnie większy niż Connecticut na wodach o głębokości 2 1/2 mili, powiedział kapitan Jamie Frederick z First Coast Guard District.

„To w 100% misja poszukiwawczo-ratownicza” – powiedział Frederick. „Jesteśmy w samym środku akcji poszukiwawczo-ratowniczej i będziemy nadal wykorzystywać każdy dostępny zasób, jaki mamy, aby znaleźć Tytana i członków załogi”.

Frederick powiedział, że odgłosy słychać było już drugi dzień w środę, ale „szczerze mówiąc, nie wiemy, czym one są”.

Emerytowany kapitan marynarki wojennej Carl Hartsfield, obecnie dyrektor Woods Hole Oceanographic Systems Laboratory, powiedział na środowej konferencji prasowej, że dźwięki zostały opisane jako „odgłosy uderzania”, ale ostrzegł, że ekipy poszukiwawcze „muszą zebrać cały obraz w kontekście”. i muszą wyeliminować potencjalne źródła stworzone przez człowieka inne niż Tytan”.

Nawet ci, którzy wyrażali pewien optymizm, ostrzegali, że pozostaje wiele przeszkód: od dokładnego określenia lokalizacji statku, przez dotarcie do niego ze sprzętem ratunkowym, po wydobycie go na powierzchnię – zakładając, że nadal jest nienaruszony – zanim skończy się zapas tlenu dla pasażerów.

Obszar północnego Atlantyku, gdzie w niedzielę zaginął okręt podwodny Titan, jest podatny na mgły i burze, co sprawia, że ​​jest to niezwykle trudne środowisko do przeprowadzenia misji poszukiwawczo-ratowniczej, powiedział Donald Murphy, oceanograf, który był głównym naukowcem ds. Międzynarodowy Patrol Lodowy Straży Przybrzeżnej.

Po tym, jak kanadyjski wojskowy samolot obserwacyjny wykrył podwodne hałasy w obszarze poszukiwań, wysłano automatyczny statek, aby przeszukać region, ale jak dotąd „przyniósł negatywne wyniki” – napisała na Twitterze Straż Przybrzeżna.

Straż przybrzeżna nie wyjaśniła, jakie dźwięki mogą być według ratowników. Szacuje się, że naczynie ma tyle tlenu, ile wystarczy na jeden dzień, jeśli nadal działa.

Trzy statki poszukiwawcze przybyły na miejsce zdarzenia w środę rano, w tym jeden wyposażony w sonar z bocznym skanowaniem. Władze naciskały, aby sprowadzić sprzęt ratowniczy na miejsce zdarzenia w przypadku znalezienia łodzi podwodnej.

Warto przeczytać!  Po trzęsieniu ziemi dotknięci wojną Syryjczycy walczą o pomoc i odbudowę

Oświadczenie Straży Przybrzeżnej o wykrywaniu dźwięków pod wodą pojawiło się po tym, jak Rolling Stone poinformował, że zespoły poszukiwawcze słyszały „odgłosy uderzeń w okolicy co 30 minut”.

Raport był zachęcający dla niektórych ekspertów, ponieważ załogi łodzi podwodnych, które nie mogą komunikować się z powierzchnią, są uczone uderzania w kadłub łodzi podwodnej, aby zostały wykryte przez sonar.

„Wysyła wiadomość, że prawdopodobnie używasz technik wojskowych, aby mnie znaleźć, i właśnie tak to mówię” – powiedział Frank Owen, ekspert od poszukiwań i ratownictwa okrętów podwodnych. „Więc to naprawdę zachęcające, jeśli tak jest”.

Richard Garriott de Cayeux, prezes Klubu Odkrywców, napisał list otwarty do poszukiwaczy przygód ze swojego klubu, mówiąc, że ma „dużo większą pewność” co do poszukiwań po rozmowach z przedstawicielami Kongresu, armii USA i Białego Domu.

Jednak żaden urzędnik nie zasugerował publicznie, że zna źródło podwodnych dźwięków.

Tymczasem pozostają pytania o to, w jaki sposób zespoły mogłyby dotrzeć do zaginionej łodzi podwodnej, która może znajdować się na głębokości około 12 500 stóp (3800 metrów) pod powierzchnią w pobliżu wodnego grobowca historycznego liniowca oceanicznego. Nowo odkryte zarzuty sugerują również, że wydano znaczące ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa statku podczas jego rozwoju.

Na pokładzie statku zaginął pilot Stockton Rush, dyrektor generalny firmy prowadzącej wyprawę. Jego pasażerami są brytyjski poszukiwacz przygód, dwóch członków pakistańskiej rodziny biznesowej i ekspert Titanica.

Władze poinformowały, że 22-metrowy statek z włókna węglowego spóźnił się w niedzielę wieczoremrozpoczynając poszukiwania na wodach około 435 mil (700 kilometrów) na południe od St. John’s.

Według Davida Concannona, doradcy OceanGate Expeditions, który nadzorował misję, okręt podwodny miał zapas tlenu na cztery dni, kiedy wypłynął w morze około 6 rano w niedzielę.

Owen powiedział, że szacowany 96-godzinny zapas tlenu jest użytecznym „celem” dla poszukiwaczy, ale opiera się tylko na „nominalnej ilości zużycia, jaką przeciętny człowiek może zużyć podczas wykonywania pewnych czynności”. Owen powiedział, że nurek na pokładzie Titana prawdopodobnie doradzi pasażerom, aby „zrobili wszystko, aby obniżyć poziom metabolizmu, tak aby można było faktycznie wydłużyć te 96 godzin”.

Warto przeczytać!  Przywódca najemników Wagnera wydaje wyzywające oświadczenie, gdy niepewność wiruje po buncie

Chris Brown, brytyjski poszukiwacz przygód, który zapłacił depozyt, aby wyruszyć w podróż Tytanem, ale później wycofał się z powodu, jak to nazwał, obaw o bezpieczeństwo, powiedział, że wiadomość, że poszukiwacze słyszeli dźwięki, jest zarówno dobrą, jak i złą wiadomością.

„Jeśli dźwięki dochodzą spod wskaźnika wody, oznacza to, że mogą być żywe w wodzie, ale teraz mamy presję czasu na wydobycie ich na powierzchnię” – powiedział Brown w środę „Good Morning America” ABC.

Brown wcześniej krytykował użycie prostego, dostępnego na rynku kontrolera gier wideo do sterowania Tytanem. Ale OceanGate powiedział, że wiele części statku jest gotowych, ponieważ okazały się niezawodne.

„Jest przeznaczony dla 16-latka do rzucania nim” i jest „super wytrzymały”, powiedział Rush w wywiadzie dla CBC w zeszłym roku, podczas gdy demonstrował, rzucając kontrolerem wokół maleńkiej kabiny Tytana. Powiedział, że na pokładzie jest kilka zapasowych „na wszelki wypadek”.

Łódź podwodna miała siedem systemów zapasowych umożliwiających powrót na powierzchnię, w tym worki z piaskiem i ołowiane rury, które spadały, oraz nadmuchiwany balon.

Aaron Newman, który był pasażerem Tytana, powiedział w środowym programie NBC „Today”, że jeśli łódź podwodna znajduje się poniżej kilkuset metrów i nie ma zasilania, pasażerowie są w całkowitej ciemności i jest zimno.

„Było zimno, kiedy byliśmy na dole” – powiedział. „Poukładałeś się. Miałeś wełniane czapki i robiłeś wszystko, żeby było ci ciepło na dole”.

Jeff Karson, emerytowany profesor nauk o ziemi i środowisku na Uniwersytecie Syracuse, powiedział, że temperatura jest tuż powyżej zera, a statek jest zbyt głęboki, aby nurkowie mogli się do niego dostać. Powiedział, że najlepszą szansą na dotarcie do łodzi podwodnej może być użycie zdalnie sterowanego robota na kablu światłowodowym.

„Jestem pewien, że tam na dole jest okropnie” – powiedział Karson. „To jak przebywanie w śnieżnej jaskini, gdzie hipotermia jest prawdziwym zagrożeniem”.

Tymczasem dokumenty pokazują, że OceanGate został ostrzeżony, że sposób opracowania eksperymentalnego statku może spowodować katastrofalne problemy z bezpieczeństwem.

Warto przeczytać!  Kim jest Messina Denaro, szef włoskiej mafii złapany po 30 latach? | Aktualności

David Lochridge, dyrektor operacji morskich OceanGate, powiedział w pozwie z 2018 r., że testy i certyfikacja firmy były niewystarczające i „naraziłyby pasażerów na potencjalne ekstremalne niebezpieczeństwo w eksperymentalnej łodzi podwodnej”.

Firma upierała się, że Lochridge „nie był inżynierem i nie został zatrudniony ani poproszony o wykonanie usług inżynieryjnych na Tytanie”. Firma twierdzi również, że opracowywany statek był prototypem, a nie zaginionym teraz Tytanem.

Towarzystwo Technologii Morskich, które określa się jako „profesjonalna grupa inżynierów oceanicznych, technologów, decydentów i edukatorów”, również wyraziło zaniepokojenie w tym roku w liście do Rusha, dyrektora generalnego OceanGate. Towarzystwo stwierdziło, że bardzo ważne jest, aby firma przed startem poddała swój prototyp testom nadzorowanym przez eksperta z zewnątrz w celu ochrony pasażerów. O tych dokumentach po raz pierwszy poinformował „New York Times”.

Poszukiwania zaginionego statku przyciągnęły międzynarodową uwagę. W Dubaju, gdzie mieszka zaginiony brytyjski poszukiwacz przygód Hamish Harding, następca tronu Hamadan bin Mohammed Al Maktoum napisał: „Dubaj i jego mieszkańcy modlą się o ich bezpieczeństwo i pełen nadziei powrót do domu”.

Inni na pokładzie to obywatele Pakistanu Shahzada Dawood i jego syn Suleman, którego tytułowa firma inwestuje w całym kraju. W portowym mieście Karaczi w Pakistanie pracownicy jego firm powiedzieli, że modlili się o ich bezpieczny powrót, podobnie jak urzędnicy państwowi. Na statku znajdował się również francuski odkrywca i ekspert od Titanica, Paul-Henry Nargeolet.

Emerytowany wiceadmirał Marynarki Wojennej Robert Murrett, który jest obecnie zastępcą dyrektora Instytutu Polityki i Prawa Bezpieczeństwa na Uniwersytecie Syracuse, powiedział, że zniknięcie łodzi podwodnej podkreśla niebezpieczeństwa związane z operowaniem na głębokich wodach oraz rekreacyjną eksploracją mórz i kosmosu: dwa środowiska, w których w niedawnej przeszłości widzieliśmy ludzi działających w niebezpiecznych, potencjalnie śmiertelnych środowiskach” – powiedział Murrett.

„Myślę, że niektórzy ludzie wierzą, że ponieważ nowoczesna technologia jest tak dobra, można robić takie rzeczy i nie mieć wypadków, ale tak po prostu nie jest” – powiedział.

___

Powiązani pisarze prasowi Jon Gambrell w Dubaju, Zjednoczone Emiraty Arabskie; i Munir Ahmed w Islamabadzie przyczynili się do powstania tego raportu.


Źródło