Podróże

Breeze i Avelo chcą naprawić zepsuty system linii lotniczych w USA

  • 1 lutego, 2023
  • 10 min read
Breeze i Avelo chcą naprawić zepsuty system linii lotniczych w USA


Flub lata poprzedzające pandemię, dobra koniunktura zbiegała się w miastach „supergwiazd”, takich jak San Francisco, Nowy Jork i Boston, gdzie duże firmy, takie jak Amazon, zakładały nowe biura, a wysoko opłacani pracownicy wydawały pieniądze na domy, jedzenie , I usług.

Teraz, gdy migracja do miast supergwiazd zwolniła, jeśli nie się cofnęła, dwie nowe linie lotnicze stawiają na pomysł, że mogą zbudować odnoszący sukcesy krajowy biznes, koncentrując się na reszcie kraju. Obie wystartowały w 2021 roku i są pierwszymi nowymi liniami lotniczymi, które powstały w USA od 14 lat.

Najbliższe miesiące zweryfikują ich hipotezę. 1 lutego Avelo Airlines uruchamia swoją czwartą bazę, tym razem w Wilmington, Del., przywracając usługi lotnicze do jedynego stanu, który obecnie nie jest obsługiwany przez komercyjną linię lotniczą. (Frontier opuścił w czerwcu 2022 r.) Avelo, które zostało założone przez byłego prezydenta Allegiant Andrew Levy’ego, ma również swoje bazy w New Haven w stanie Connecticut, Burbank w Kalifornii i Orlando. Później w lutym Breeze Airways, prowadzony przez Davida Neelemana, byłego założyciela JetBlue Airways, uruchomi nowe połączenie do Vero Beach na Florydzie, Cincinnati w Ohio, Raleigh-Durham w Karolinie Północnej i hrabstwa Orange w Kalifornii.

„Cały czas mówię ludziom:„ Hej, ludzie w Binghampton lubią chodzić do tych samych miejsc, co ludzie mieszkający w Nowym Jorku i Los Angeles – jest ich po prostu mniej ”- mówi Levy z Avelo.

Z pozoru wejście na niedostatecznie obsługiwane rynki lotnicze wydaje się dobrym pomysłem. Ostatnio nie brakowało skarg na linie lotnicze; Według amerykańskiego Departamentu Transportu w październiku 2022 r., ostatnim miesiącu, dla którego dostępne są dane, liczba skarg była trzykrotnie wyższa niż przed pandemią. A konsolidacja, która doprowadziła do tego, że tylko cztery linie lotnicze – American, Delta, United i Southwest – kontrolują około 80% krajowego rynku, oznacza, że ​​wiele miast straciło w ostatnich latach stałe usługi lotnicze. Dzieje się tak częściowo dlatego, że od czasu deregulacji branży lotniczej w 1978 r. duże linie lotnicze w coraz większym stopniu koncentrowały się na modelu „centrum i szprychy”; koncentrują swoje zasoby na kilku dużych lotniskach, a podróżni, którzy chcą dostać się między dwoma mniejszymi lotniskami, muszą przesiadać się w hubie, aby dotrzeć do miejsca docelowego. Na przykład międzynarodowe lotnisko w Cincinnati, które nie jest węzłem przesiadkowym, miało w 2019 r. o 73% mniej lotów niż w 2002 r.

Czytaj więcej: Obwiniaj linie lotnicze za amerykańską nierówność

Oznacza to również wyższe ceny biletów. Często duże linie lotnicze używają małych, regionalnych odrzutowców, aby dostać się do mniejszych miast, co oznacza mniejszą liczbę pasażerów na lot, podnosząc koszty operacyjne każdego lotu — koszt, który jest przenoszony na klientów. Breeze i Avelo mają inny model, łączący bezpośrednio non-huby i używający większych samolotów. Założą się, że podróżni mają dość robienia wielu przystanków i małych regionalnych odrzutowców, do których czasami można dojechać tylko autobusem z gigantycznego terminalu lotniczego. „Staramy się robić to, czego nie robią duże linie lotnicze — na przykład dwa razy szybciej dostać się z Huntsville w Alabamie do Las Vegas za połowę ceny” — mówi Neeleman, dyrektor generalny Breeze.

Warto przeczytać!  Najlepsze miejsca na rodzinne podróże ujawnione w badaniu z Nowej Zelandii

W przeszłości założenie nowej linii lotniczej rzadko było zwycięską propozycją. Odkąd branża lotnicza została zderegulowana w 1978 r., tylko kilka start-upów linii lotniczych odniosło sukces, wśród nich American West, która później połączyła się z US Airways (obecnie część American), JetBlue i Virgin America, która została przejęta przez Alaska Airlines. „Możesz albo walić głową w ścianę, albo założyć linię lotniczą, a walenie głową w ścianę może być mniej bolesne”, mówi Henry Harteveldt, prezes Atmosphere Research Group, firmy zajmującej się badaniem rynku. „Linie lotnicze rozpoczynające działalność nie mają wielkich sukcesów finansowych”.

Około 90% start-upów na szerszym rynku biznesowym upada, a linie lotnicze należą do najdroższych firm na start. Start-upy muszą kupować samoloty, rekrutować wykwalifikowany personel i przedzierać się przez formalności związane z wydawaniem zezwoleń i inną biurokracją. Ceny biletów są dziś tak stosunkowo niskie – można to zawdzięczać spadającej cenie ropy od lat 80. i/lub deregulacji – że startujące linie lotnicze zazwyczaj nie są w stanie pobierać opłat wystarczająco wysokich, aby odzyskać poniesione koszty.

Teraz jest szczególnie trudny czas: niestabilne ceny paliwa od czasu inwazji Rosji na Ukrainę sprawiły, że w zeszłym roku bycie linią lotniczą stało się droższe. Ponadto linie lotnicze borykają się z niedoborem pilotów spowodowanym przez duże linie oferujące wcześniejsze emerytury i wykupy pilotów na początku pandemii. Przy niewielkiej liczbie nowych pilotów wchodzących do branży linie lotnicze muszą płacić więcej, aby przyciągnąć talenty. Duże linie lotnicze są w stanie przenieść te koszty na konsumentów, ale każdy, kto ma mniej lotów lub mniejsze odrzutowce, ma problem z pokryciem tych kosztów.

Małe linie lotnicze od dziesięcioleci skarżyły się, że większe linie lotnicze podcinają ich ceny, próbując wypchnąć je z rynku, ale walczyły o wygranie sporów antymonopolowych w sądzie, ponieważ niższe ceny są prawdopodobnie korzystne dla konsumentów. Ale William McGee, starszy specjalista ds. lotnictwa w American Economic Liberties Project, mówi, że istnieją przykłady dużych linii lotniczych wchodzących na rynek, podcinających ceny, a następnie podnoszących je, gdy mniejsze linie zbankrutują.

Warto przeczytać!  Świat przyrody nie jest bezpiecznym miejscem – Biuletyn New Hampshire

„Konkurowanie w branży lotniczej jest brutalne, sprawia, że ​​walka hokejowa NHL wygląda jak przyjęcie w ogrodzie” – mówi Harteveldt. Przewrotnie mówi, że jedynym sposobem na bycie konkurencyjnym w branży lotniczej jest nie konkurowanie z innymi liniami lotniczymi. Nowa linia lotnicza musiałaby znaleźć niedostatecznie obsłużony rynek, z którego duże linie lotnicze zrezygnowały, mówi, taki, który ma wystarczająco dużą populację, aby wspierać usługi, ale niewystarczająco dużą, aby przyciągnąć dużych przewoźników. Niewiele zostało z tych miast.

Wszystkie te czynniki wyjaśniają, dlaczego pierwszy rok Breeze’a i Avelo był trudny. Avelo musiało zebrać drugą rundę pieniędzy pod koniec 2021 roku, ponieważ biznes był wolniejszy niż przewidywano. Breeze ogłosił również drugą rundę w 2021 r. Obie linie lotnicze wycofały się z tras; Avelo zaprzestało świadczenia usług z Arizony po tym, jak American Airlines skopiowało swoją trasę między Phoenix a Burbank w Kalifornii. Avelo zawiesiło działalność w Loveland w stanie Kolorado w maju 2022 r., powołując się na rosnące koszty paliwa; wypadło również z Grand Junction w Kolorado i Bozeman w Montanie. w 2021 r. Pod koniec 2022 r. Breeze przeciął trasę między Charleston a San Francisco, a także między Akron-Canton w stanie Ohio a Hartford w stanie Connecticut.

Jednak zarówno Breeze, jak i Avelo twierdzą, że obecny stan podróży lotniczych stwarza ogromne możliwości. Po pierwsze, rosnące koszty latania skłoniły duże linie lotnicze do wycofania się z wielu miast – 68 od samego kwietnia 2020 r. – otwierając przestrzeń, którą mogą wypełnić start-upy. Rzeczywiście, około 90% tras Avelo przebiega między parami miast, które obecnie nie mają łączących ich usług; 95% Breeze należy do tej samej kategorii.

Istnieje kilka trendów pandemicznych, które mogą również przynieść korzyści Breeze i Avelo. Avelo oszczędza pieniądze, nie obsługując lotów – pasażerowie mogą poprosić o wodę – a klienci mogli nie akceptować tego przed pandemią, mówi Levy. Ponieważ Breeze wykonuje niewiele lotów międzykontynentalnych, a Avelo nie lata żadnymi, są w stanie rekrutować pilotów i stewardessy, którzy teraz wolą spać we własnych łóżkach w nocy i częściej widywać się z rodzinami. Piloci dużych linii lotniczych często są w trasie, nocując daleko od domu. „Mamy wielu szczęśliwych pilotów, którzy mieszkają w Charleston i wyjeżdżają rano, a wieczorem wracają do domu” — mówi Neeleman.

Breeze odbył inauguracyjny lot z LAX do hrabstwa Westchester w Nowym Jorku 2 listopada 2022 r. (Brittany Murray / MediaNews Group / przez Getty Images)

Breeze odbył inauguracyjny lot z LAX do hrabstwa Westchester w Nowym Jorku 2 listopada 2022 r.

Brittany Murray / MediaNews Group / za pośrednictwem Getty Images

A ponieważ wysokie koszty mieszkaniowe powodują, że niektórzy pracownicy przenoszą się z centrum miast na przedmieścia i przedmieścia, linie lotnicze mogą zauważyć nieoczekiwany popyt na usługi lotnicze w miejscach, w których wcześniej ekonomia nie działała. Na przykład Breeze obsługuje hrabstwo Westchester w stanie Nowy Jork. Ponieważ niektórzy pracownicy zdalni przenoszą się do mniejszych miast, Avelo ma nadzieję wykorzystać rynki takie jak Huntsville w stanie Alabama, gdzie liczba ludności wzrosła o 13% od 2019 r., a także New Haven w stanie Connecticut — populacja Connecticut nieznacznie wzrosła podczas pandemii, po lata kurczenia się.

Warto przeczytać!  Studenci z Riceville wracają z wycieczki po Europie

Hub Avelo w New Haven, który lata na Florydę, Karoliny, Tennessee i Chicago, był jednym z najbardziej udanych nowych startów, mówi Brad DiFiore, dyrektor zarządzający Ailevon Pacific Aviation. Avelo miał zdolność przewidywania, że ​​był tam rynek, kiedy nikt inny tego nie robił. „Znaleźli New Haven, co jest wielką sprawą – to dość duży rynek, który nie został odpowiednio obsłużony” — mówi.

Koszty obsługi z tych mniejszych portów lotniczych są również niższe zarówno dla linii lotniczych, jak i dla konsumentów. Linie lotnicze muszą uiszczać opłaty lotniskowe za ich obsługę, a ponieważ duże lotniska, takie jak nowojorska LaGuardia, rozpoczęły gigantyczne projekty kapitałowe, stały się droższe. Zgrubne oszacowanie: opłaty LaGuardia wynoszą około 40 dolarów na pasażera, mówi Levy, podczas gdy lotnisko Tweed w New Haven jest prawie bezpłatne. „Różnica w kosztach między korzystaniem z głównego lotniska a alternatywnymi lotniskami jest coraz większa” — mówi Levy.

Gdyby Breeze i Avelo odnieśli sukces, mogliby stanowić koło ratunkowe dla mniejszych społeczności, które zostały odcięte od usług lotniczych. Gdy linie lotnicze odchodzą, często robią to również biznes i mieszkańcy, przenosząc się w poszukiwaniu miejsca lepiej połączonego ze światem zewnętrznym.

Ale nowe linie lotnicze nie są jedynym rozwiązaniem, mówi DiFiore. Firma o nazwie Landline uruchomiła połączenia autobusowe między niedostatecznie obsługiwanymi rynkami lotniczymi, takimi jak Loveland w stanie Kolorado i Denver International Airport oraz Duluth w stanie Minnesota i Minneapolis-St. lotnisko Pawła. Firma pozwala klientom łączyć swoje podróże z biletami United Airlines i Sun Country Air, a ostatecznie, jak mówi DiFiore, lokalizacje odbioru Landline mogą mieć możliwości kontroli TSA, więc pasażerowie nie będą musieli przechodzić przez kontrolę bezpieczeństwa, gdy dotrą na duże lotniska .

Usługa może być tańsza niż podróż samolotem, ale ma jeszcze większą przeszkodę do pokonania niż Breeze czy Avelo: zależy od tego, czy Amerykanie są w porządku z jazdą autobusem.

Więcej lektur obowiązkowych od TIME


Skontaktuj się z nami pod adresem letter@time.com.


Źródło