Rozrywka

„Bridgerton” ma nową Francescę: Poznaj Hannah Dodd

  • 18 maja, 2024
  • 7 min read
„Bridgerton” ma nową Francescę: Poznaj Hannah Dodd


Hannah Dodd tego nie zrobiła znaczy się na przesłuchanie Bridgertona. Z drugiej strony, nie chciała tego nie robić.

Była wiosna 2022 roku i Dodd odpowiadał na zaproszenie do castingu. „Nie miała pojęcia”, na czym polega ten projekt – tytuł i imię postaci trzymano w tajemnicy – ​​wiedziała tylko, że zagra dziewicę z czasów regencji. I chociaż większość przesłuchań wymaga wielu scen, tutaj poproszono ją o wykonanie tylko jednej: sceny, w której grała gościa na balu. Zwykle Dodd przed przesłuchaniem wykonywał mnóstwo pracy przygotowawczej, aby dopracować swoją postać. Tym razem, mając niewiele informacji, doświadczenie to było wyzwalające, choć trochę „dziwne”, jak twierdzi.

Kilka miesięcy później Dodd zadzwoniła do swojego zespołu na Zoomie i dowiedziała się, że tajemnicze przesłuchanie dotyczyło roli w hicie Netflixa Bridgertona – i dostała tę rolę. W tym sezonie w spienionym dramacie rozdzierającym stanik Dodd przejmuje rolę Franceski Bridgerton, samotnej entuzjastki gry na pianinie, którą w pierwszym i drugim sezonie grała Ruby Stokes, która opuściła serial z powodu konfliktów w harmonogramie. I chociaż w przeszłości postać miała ograniczony czas ekranowy, Dodd dołącza w chwili, gdy fabuła Franceski nabiera rozkwitu. W trzecim sezonie (pierwsza połowa jest już transmitowana) nieśmiała i powściągliwa Bridgerton wchodzi na rynek małżeński wraz z Penelope Featherington (Nicola Coughlin). Podobnie jak w poprzednich sezonach, jeden z nich z pewnością zmierza w stronę zmysłowych zaręczyn w ostatnim odcinku.

Dodd przy ukochanym fortepianie Franceski.

Liama ​​Daniela/Netflixa

Dodd twierdzi, że objęcie głównej roli „działa nerwowo”, ale rysuje też pocieszające porównanie między nią a jej ekranowym odpowiednikiem. „Francesca to świetna postać [take on in joining] takiego programu” – mówi Dodd. „To jak życie naśladujące sztukę, bo ona jest nowa w tym środowisku; Jestem nowy w tym środowisku. Ona pracuje nad tym na bieżąco; ja też. Ona poznaje samą siebie; Poznaję każdego. Było wiele momentów, w których tzw [could] po prostu pożyj trochę.”

Warto przeczytać!  Future, Metro Boomin i Kendrick Lamar zadebiutowali na pierwszym miejscu listy przebojów Hot 100

Pochodzący z Wielkiej Brytanii, który ukończył London Studio Centre w 2017 roku, Dodd ma doświadczenie w tańcu – od baletu i stepowania po taniec współczesny. Zastosowała to szkolenie w jednej ze swoich pierwszych ról, jako studentka baletu w fantasy science-fiction Hulu Znajdź mnie w Paryżu. Zagrała także role w dramacie z epoki Hulu Nierządnice, którego akcja rozgrywa się w XVIII-wiecznym burdelu; limitowana seria Anatomia skandalu, thriller polityczny dla Netflix; a ostatnio kryminał dla nastolatków Enola Holmes 2.

Pomimo jej doświadczenia perspektywa wejścia na plan serialu tak dużego jak Bridgertona wywołał u niej dreszcze. To program, który wywołał mnóstwo rozmów na temat castingów dla osób cierpiących na daltonizm i sprawił, że na mapie znaleźli się tacy członkowie obsady, jak Regé-Jean Page, Phoebe Dynevor i Jonathan Bailey. Nie mówiąc już o bardzo ekscytujących scenach seksu.

Na szczęście Dodd ma współpracowników, z którymi może się utożsamić. Claudia Jessie, która gra Eloise Bridgerton, mówi, że wciąż się denerwuje, wracając na plan każdego sezonu. („Moim naturalnym otoczeniem nie jest: «Zasługuję, żeby tu być, jestem bez skrupułów sobą, usłysz mój ryk»” – mówi Jessie. „Moje ustawienie to „Przepraszam, że tu jestem”. Przepraszam, ja. Posłuchaj mnie, miau.”). W ramach solidarności wrzuciła więc do przyczepy Dodda mały prezent powitalny: breloczek ozdobiony dwoma wisiorkami – literą „H” oznaczającą imię Dodda i trzmielem, który jest powracającym symbolem na przyczepie serialu (alternatywnie mówi się, że reprezentuje „szum” wywołany przez alter ego Penelopy, plotkarkę Lady Whistledown; potężną naturę kobiet „królowych pszczół” serialu oraz patriarchę klanu Bridgerton, Edmunda, który zmarł w wyniku użądlenia przez pszczołę ).

Warto przeczytać!  Chris Pratt zadzwonił do reżysera „Guardians” podczas kręcenia filmów „Avengers”.

„Przyjście na taki program to nie lada wyzwanie” – mówi Jessie. „Jesteśmy naprawdę serdeczną i serdeczną grupą, ale oczywiście w określonych momentach chcesz zwracać szczególną uwagę na określone osoby. A Hannah jest jedną z takich osób. Jessie dodaje, że Dodd nie musiał się martwić, czy się wpasuje: „Szczerze mówiąc, po około sześciu minutach pomyślałem: «Och, czuję się, jakby ona była tu od zawsze»”.

Od lewej: Dodd jako Francesca Bridgerton, Florence Hunt jako Hyacinth Bridgerton, Jessie jako Eloise Bridgerton i Will Tilston jako Gregory Bridgerton.

Liama ​​Daniela/Netflixa

W ciągu kilku dni od dołączenia do serialu Dodd zabrał się do przygotowań. Zamówiła Kiedy był niegodziwypowieść Julii Quinn, która podąża za fabułą Franceski, wciśnięta w haftowane suknie, uczęszczała na zajęcia z dialektu i, co najważniejsze dla tej bohaterki, uczyła się gry na fortepianie.

Bridgertona widzowie najpierw witają Francescę przy fortepianie, grając złowieszczy „Marsz żałobny” Mozarta przed jej planowanym debiutem w kręgu małżeńskim. Podczas gdy pozostałe rodzeństwo Bridgertonów kłóci się i obnosi się z nowymi prezentami w dalszej części Odcinka Pierwszego, Francesca siedzi spokojnie i gra nuty z Włoch. Bardziej introwertyczna niż jej żywiołowe siostry, znajduje spokój za klawiszami.

Dodd – która twierdzi, że jest „nieco bardziej pewna siebie” niż Francesca, „ale tylko nieznacznie” – spędziła miesiąc ćwicząc „Marsz żałobny” do tej sceny otwierającej i kilka tygodni ćwicząc inne melodie. Przyznaje, że nie potrafiła odczytać „kształtów i wzorów” na zapisach nutowych, więc zamiast tego nauczyła się na pamięć fragmentów piosenek, aby jej gra wyglądała jak najbardziej naturalnie. Dodd podejrzewa, że ​​muzyka towarzysząca tym scenom nie jest jej autorstwa.

Warto przeczytać!  Shannen Doherty rozpoczyna nową terapię podczas walki z rakiem: „Cud” Boga

„Myślę, że odtwarzana jest bardzo piękna wersja, w której prawdopodobnie nie jestem ja, którą prawdopodobnie słyszysz” – mówi. „Ale nauczyłem się ich wszystkich. Naprawdę bardzo chciałam nauczyć się ich wszystkich, bo to ważna część jej charakteru”.

Jednak najważniejsze dla tej postaci nie są jej umiejętności gry na kościach słoniowych, ale jej wnętrze. Gdy zespół produkcyjny szukał nowej Franceski, showrunner Jess Brownell mówi, że potrzebowali kogoś o tajemniczej prezencji i królewskiej iskrze. Dodd wyróżniała się spośród setek taśm z przesłuchań umiejętnością wydobywania na powierzchnię wewnętrznego zamieszania.

„To zamierzone, że kiedy spotykasz Francescę w pierwszym odcinku, nie jesteś co do niej pewien” – wyjaśnia Brownell. „Chcieliśmy, aby widzowie poznali ją tak, jak ona poznaje samą siebie”.

Trendy

Brownell dodaje, że fani zaznajomieni z fabułą Franceski z książki będą wiedzieć, że „jest to postać, która doświadcza bardzo wysokich wzlotów i bardzo niskich upadków”. A trzeci sezon – którego druga połowa zadebiutuje 13 czerwca – nie zawodzi pod tym względem. „Przed nią dużo większy rozwój”.

Dodd mówi, że jest w równym stopniu podekscytowana, jak i przerażona faktem, że fani będą świadkami nadchodzącego rozwoju wydarzeń. Ale Brownell wie, że podoła temu zadaniu. „Kiedy ją poznaliśmy, wierzyliśmy, że będzie w stanie wcielić się w taką wersję Franceski, która ma prawdziwą siłę i dobrze zna siebie. To wszystko widać w występie Hannah Dodd” – mówi Brownell i dodaje: „Naprawdę wierzę, że pod koniec sezonu będzie jedną z [fans’] ulubione postacie.”

Jeśli chodzi o samą Dodd, prosi ona widzów o cierpliwość, dopóki Francesca nie odzyska równowagi – tak jak jej Bridgertona koledzy byli dla niej. „Najlepiej się bawiłem na tym planie” – mówi Dodd. „Pomysł powrotu to po prostu absolutny prezent. Zrobiłbym wszystko, o co mnie poprosili, żeby tylko znów znaleźć się na tym planie.


Źródło