Biznes

British Automotive Holding kończy działalność. Kurs akcji pikuje

  • 29 sierpnia, 2023
  • 4 min read
British Automotive Holding kończy działalność. Kurs akcji pikuje



Daniel Paćkowski

29 sierpnia br. zgromadzenie wierzycieli wchodzącej w skład Grupy British Automotive Holding spółki British Automotive Polska, będącej do końca listopada 2020 r. generalnym importerem Jaguar Land Rover odrzuciło układ BAP z wierzycielami. Zdecydował o tym głos przedstawicieli największego wierzyciela, Jaguar Land Rover, który jako jedyny zagłosował przeciw propozycji układowej.

British, Automotive, Holding, konczy, dzialalnosc

British Automotive Holding kończy działalność. Kurs akcji pikuje

W związku z odrzuceniem układu oraz dokonanymi zajęciami na rachunkach bankowych podmiotów z grupy, zarząd British Automotive Holding podjął decyzję o zaprzestaniu działalności operacyjnej i wkroczeniu, przez wszystkie podmioty z grupy, na ścieżkę upadłościową.

– Decyzją Zgromadzenia Wierzycieli BAP, zmuszeni jesteśmy zakończyć w trybie natychmiastowym działalność operacyjną – komentuje Andrzej Nizio, prezes zarządu British Automotive Holding.

Jak dodała spółka, konsekwencją zaistniałej sytuacji jest niemożność dokończenia realizowanych napraw samochodów, jak również wywiązanie się z zawartych umów sprzedaży samochodów. Obecnie grupa prowadzi rozmowy z Inchcape JLR Polska, aby ustalić dalsze kroki postępowania.

Biznesowa kraksa

British Automotive Holding to część samochodowa Marvipolu, spółki która pod koniec 2017 roku podzieliła się w drodze tzw. spin-offu. Po podziale, część samochodowa pozostała na giełdzie, zmieniono jedynie nazwę istniejącej podmiotu z Marvipol na British Automotive Holding. Z kolei część deweloperską wydzielono do nowej spółki Marvipol Development, która zadebiutowała na GPW w grudniu 2017 r.

Warto przeczytać!  Rząd bierze się za SMS-y. Zostało kilka dni

British Automotive Holding przez lata był generalnym importerem samochodów marki Jaguar, Land Rover i Aston Martin w Polsce. Spółka w momencie spin-offu kusiła inwestorów kwartalną dywidendową i strategią zakładającą podwojenie sprzedaży samochodów w latach 2017-2021. Mimo to w styczniu 2018 r. Mariusz Książek (prezes i główny akcjonariusz BAH) sprzedał w ABB łącznie 10,39 mln akcji, stanowiących 25 proc. kapitału zakładowego. Osiem miesięcy później ziścił się najczarniejszy z możliwych scenariuszy dla akcjonariuszy spółki. Jaguar Land Rover Ltd. zerwał umowę na import aut przez British Automotive Holding. Współpraca miała wygasnąć z końcem sierpnia 2020 roku. W kolejnych latach władze BAH bezskutecznie próbowały pozyskać inwestorów dla swoich spółek zależnych prowadzących działalność na rynku motoryzacyjnym. Ostatecznie na przełomie 2020 i 2021 r. po fiasku negocjacji z Jaguar Land Rover Ltd. Mariusz Książek złożył rezygnację z zasiadania w zarządzie oraz pełnienia funkcji prezesa. Nowym szefem został Andrzej Nizio. Jego głównym celem była restrukturyzacja upadającego biznesu i ustalenie warunków spłaty zadłużenia względem JLR.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

– analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

Warto przeczytać!  Devyani International zgłasza stratę netto w wysokości 48,95 crore w czwartym kwartale z powodu wpływu na rynek Forex

– moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

– aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

– narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium




Źródło