Brooke miała zaledwie 15 lat, kiedy została twarzą cenionej marki w 1980 roku. Zagrała w kilku prowokacyjnych reklamach, które zawierały zbliżenia jej ciała i seksualne aluzje, w tym jeden z jej najbardziej znaczących wersów: „Wiesz, co się dzieje między ja i mój Calvin? Nic.”
Reklamy spotkały się z licznymi reakcjami, a nawet zostały zakazane na kilku kanałach po tym, jak niektórzy oburzeni widzowie oznaczyli je jako pornografię dziecięcą.
W tym czasie Brooke – być może zrozumiałe – broniła całej sprawy. Jednak z wiekiem coraz głośniej potępia Calvina Kleina i cały przemysł medialny za nadmierną seksualizację.
A teraz Brooke ponownie zastanawia się nad kontrowersyjną kampanią, przyznając, że uważa, że była „naiwna”, ignorując to, jak bardzo seksualna była w swoim nowym dokumencie.
„Skorzystałam z okazji, ponieważ chodziło o aktorstwo” — mówi w dokumencie zatytułowanym Ładne dzieckoktóry został wydany na Hulu w tym tygodniu.
„To było tylko ćwiczenie na zapamiętywanie, odniesienia literackie – musiałam być sprytna, żeby to zrobić” – kontynuowała, mówiąc o reklamie, w której wyrecytowała znaczenie nazwy marki Calvin Klein.
„Nie było we mnie nic, co mogłoby kiedykolwiek pomyśleć, że to seks”, przyznała o reklamach, zanim dodała: „To trochę naiwne”.
Co ciekawe, na kilka dni przed publikacją dokumentu pojawiła się Brooke Późny program ze Stephenem Colbertem i dalej wyjaśniła, dlaczego nie miała pojęcia, co oznaczają te wszystkie seksualne insynuacje Calvina Kleina.
„Zostałem uznany za nieodpowiedniego i [the Calvin ad] była tylko pornografią i jak mogę mówić o czymś, co stoi między mną a moim Calvinem? Jak fraza — to była fraza, której używałem cały czas w odniesieniu do mojego psa… Mojego konia. Pomyślałam, że nic nie stoi między mną a moim psem ani między mną a mamą” – powiedziała.
„Paparazzi krzyczeli na mnie i moją matkę:„ Jak mogłeś! ”- wspomina. „Wydało mi się to po prostu śmieszne, cała ta sprawa. Biorą jedną reklamę, która jest pytaniem retorycznym. Nic o tym nie myślałem. Nie sądziłem, że ma to coś wspólnego z bielizną; Nie sądziłem, że ma to charakter seksualny. Powiedziałbym to o mojej siostrze: „Nikt nie może stanąć między mną a moją siostrą”.
„Jeżeli mieli na myśli dwuznaczność, nie wyjaśnili mi tego” — ciągnęła. „Jeśli mi to wyjaśnili, dlaczego? Czy chcieliby, żebym powiedział to inaczej? Nie zrobiło to na mnie wrażenia; nie przyszło to do mojej psychiki, ponieważ było czymś jawnie seksualnym, w jakikolwiek sposób zseksualizowanym ”.
Krótko po emisji reklam i wywołaniu oburzenia w latach 80., Brooke udzieliła wywiadu Barbarze Walters – co wywołało jeszcze więcej kontrowersji ze względu na to, jak nieodpowiednie były zawarte w niej pytania.
Brooke, która miała wtedy zaledwie 15 lat, została zapytana o swoją historię seksualną i ciało w niesławnym wywiadzie, czemu później ostatecznie się sprzeciwiła. „To praktycznie przestępstwo. To nie jest dziennikarstwo”, powiedziała podczas występu w Dax Shepard’s w 2021 roku Ekspert od foteli podcast.
Gdzie indziej w swoim nowym dokumencie Brooke zastanawiała się nad byciem seksualizowanym w rolach filmowych przed niesławną kampanią Calvina Kleina, takich jak Ładne dziecko (1978) i Błękitna Laguna (1980).
Brooke miała zaledwie 11 lat, kiedy zagrała w tym kontrowersyjnym filmie Ładne dziecko. Wcieliła się w 12-letnią dziewczynkę wychowywaną w burdelu, która ostatecznie zostaje zamieszana w handel dziećmi w celach seksualnych.
W filmie Brooke musiała pocałować swojego kostiumowca Keitha Carradine’a, który miał wtedy około dwudziestki. Zastanawiając się teraz nad rolą, Brooke powiedziała, że swoim występem „chciała uszczęśliwić wszystkich”.
„Byłem tam, aby wypowiedzieć te kwestie [and] zrobić to bez żadnej edukacji o tym, jak to zrobić” – powiedziała.
Podobnie Brooke miała 14 lat, kiedy strzeliła Błękitna Laguna — kolejny poważnie kontrowersyjny film, w którym przez większość scen była naga, a jej piersi zakrywały tylko włosy. Jej partner i miłość na ekranie, Christopher Atkins, miał wtedy 18 lat.
„Nie czułam się nieswojo ani nie czułam się zawstydzona” — powiedziała Brooke w filmie dokumentalnym o tych kontrowersyjnych rolach, po czym dodała, że „nauczyła się dzielić” wcześnie jako „technikę przetrwania”.