Marketing

Brwi McDonald’s i budżety marketingowe: Twój tydzień marketingowy

  • 20 stycznia, 2023
  • 10 min read
Brwi McDonald’s i budżety marketingowe: Twój tydzień marketingowy


BudżetyZnak czasów?

Wszyscy zainteresowani kwotą, jaką marki zobowiązały się do komunikacji marketingowej, a mianowicie agencje i szerszy ekosystem, szukali oznak tego, ile firmy planują wydać w pierwszym kwartale.

Jaki wpływ na budżety na 2023 rok miały rosnące koszty i niski poziom zaufania i jak przełoży się to na wydatki na reklamę? Publikacja opublikowanego w tym tygodniu raportu IPA Bellwether, kwartalnego badania zamiarów wydatków niektórych największych brytyjskich reklamodawców, daje pewne wskazówki. Rodzaj.

Około 40% ankietowanych twierdzi, że będzie nadal zwiększać wydatki w tym roku, w porównaniu z zaledwie 15%, które planują cięcie. Na pierwszy rzut oka, biorąc pod uwagę ponury stan wielu zarządów i cięcia kosztów powszechne w wielu sektorach, jest to pozytywny wynik. Z pewnością został uznany za jeden przez tych, których stawką jest utrzymanie wydatków na stałym poziomie. Niektórzy twierdzą, że marketing dowodów jest coraz częściej postrzegany jako inwestycja w przyszłość, a nie teraźniejszość. Inni twierdzą, że zwrócono uwagę na konsekwencje zaciemnienia w czasach recesji.

W innym miejscu w tym tygodniu Procter & Gamble, pod wieloma względami także barometr nastrojów, dał powód do optymizmu wszystkim osobom zajmującym się usługami marketingowymi. Firma zobowiązała się do zwiększenia wydatków na swoje marki pomimo spadku przychodów w drugim kwartale, co jest pierwszym takim odwróceniem firmy od pięciu lat.

„Uważamy, że jest to trudny okres do przejścia, a nie powód do ograniczenia inwestycji w długoterminową kondycję firmy” – powiedział inwestorom dyrektor finansowy Andre Schulten, dodając, że „kluczem do przejścia przez to” są wydatki na kampanie marki, opakowanie, produkt i realizacja detaliczna. Duża część taktycznej mieszanki.

Chociaż największy reklamodawca na świecie ma wpływ na kondycję branży, robi i mówi to, czego można się spodziewać. To byłaby naprawdę niezła historia, gdyby P&G pokrył włazy listwami. Czy relatywnie pozytywne prognozy IPA i S&P, współautorów raportu Bellwether, dają powody do radości, a przynajmniej mniej ponurości?

Warto przeczytać!  Bęben | Australijscy marketerzy i marki pod lupą, gdy strażnik atakuje influencerów społecznościowych

Wygląda na to, że inflacja osiągnęła szczyt. Jednak wpływ na konsumentów jest nadal widoczny. Chociaż oficjalne dane nie zostały jeszcze potwierdzone, gubernator Banku Anglii, Andrew Bailey, w tym tygodniu przewidział „długie, ale płytkie” spowolnienie. Innymi słowy, bolesne i długotrwałe, jeśli nie głębokie i dramatyczne.

Niektóre sektory będą bardziej narażone niż inne, a niektóre budżety marketingowe znajdą się pod większą presją niż inne. Wiadomość jest słyszana – zwłaszcza w dużych organizacjach B2C – że marketing nie jest wydatkiem uznaniowym, który należy ciąć, a utrzymanie wydatków na komunikację marketingową, podczas gdy inni wycofują się, jest rozsądną inwestycją. Dla innych cierpiących z powodu opóźnionych decyzji zakupowych i niebotycznych kosztów pozostaje to trudne do sprzedania.

Czytaj więcej

Lekcje z pierwszej linii

SkokNiezależnie od ekonomicznych kaprysów, umiejętność dostarczania klientom, w sposób efektywny i prowadzący do wyników biznesowych, powinna być nadrzędną zasadą dla wszystkich marketerów. To klucz do lepszego wykonywania pracy i większego wpływu na organizację. A może nawet oszczędzisz budżet z sita.

Środki do tego nadeszły w tym tygodniu z bardzo dobrze poinformowanego miejsca. Zastanawiając się nad ponad dwudziestoletnim stażem Direct Line na czele wysiłków na rzecz poprawy efektywności, Ann Constantine, szefowa ubezpieczyciela ds. wglądu, efektywności marketingowej i doświadczeń klientów, była pełna zdrowego rozsądku. Biorąc pod uwagę wpływ kultury efektywności stworzonej wspólnie z byłym CMO Markiem Evansem, wyjaśniła, w jaki sposób marketing tworzy narrację i angażuje biznes. W sektorze, w którym historycznie testy porównawcze organizacji marketingowych są rzadkością, nie jest to niemałym zadaniem.

Dodała: „Jesteśmy naprawdę dumni ze zrozumienia potrzeb biznesowych. To nie jest ślepe mówienie „To nie zadziałało” lub „Nie możesz tego zrobić, bo to się nie zwróci”. Chodzi o integrację z biznesem, prowadzenie tych dyskusji i zrozumienie przez zespół, jakie są cele i kierunek organizacji”.

Warto przeczytać!  Inuvo ogłasza oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie do modelowania miksów multimediów na potrzeby probablistycznej atrybucji bez plików cookie

Nie proste, ale absolutnie niezbędne. Teraz iw przyszłości.

Czytaj więcej

Kreacja podnosząca brwi

Źródło: Shutterstock

McDonald’s to świetna organizacja marketingowa. Wie, co ma i co jest wartościowe. Siła charakterystycznych atutów marki i wysoki poziom dyspozycyjności umysłowej zostały osiągnięte dzięki kunsztowi i konsekwencji na przestrzeni wielu lat. Reklamy firmy generalnie koncentrowały się na okazjach, odzwierciedlając, jak i kiedy ludzie korzystają z jej restauracji i usług dostawczych lub jak mogą. Prawie zawsze jednak jego jedzenie jest z przodu i na środku.

Nowe „Masz ochotę na McDonalda?” reklama autorstwa Leo Burnett UK wyróżnia się dużym naciskiem na rozpoznawanie aktywów, a jednocześnie nie zawiera jedzenia ani restauracji. Jeśli udało Ci się przegapić wiele wzmianek i referencji w tym tygodniu, możesz obejrzeć reklamę w historii, do której link znajduje się poniżej. Krótko mówiąc, reklama pokazuje pracowników biurowych unoszących brwi, sygnalizujących wycieczkę do McDonald’s w porze lunchu. Bez słów, bez jedzenia, bez wzmianki o marce aż do ostatniej klatki. Tylko subtelne, ale zdecydowane ukłony w stronę marki złotych łuków.

To mądre, zabawne i zapadające w pamięć. AKA dobra reklama. Hołdy na Twitterze i nieuchronna lawina kreatywnych nagród, które bez wątpienia przyciągną McDonald’s i Leo Burnett, to jedno. Ale czy ludziom, którzy decydują o sukcesie marki, zależy? Początki, ale tak mi się wydaje.

Analizując liczby w tym tygodniu, firma System1 zajmująca się skutecznością reklamy stwierdziła, że ​​reklama uzyskała bardzo dobre wyniki w zakresie rozpoznawalności, pomimo unikania nazwy i miejsca, wywołując pozytywne emocje i krótkoterminowy potencjał sprzedaży. Niezbędne pola zaznaczone.

Warto przeczytać!  Jak Anheuser-Busch pozycjonuje swoją reklamę i ekspozycję marki przed Super Bowl

Choć jest to wspaniałe, wyzwaniem dla marki i jej partnera kreatywnego nie jest próba prześcignięcia samych siebie, coś, co Cadbury popełniło w reklamach, które pojawiły się po uwielbianym spocie Gorilla dla Dairy Milk. Stały się wydarzeniami, a nie reklamami. Na razie jednak celebrujmy dobrą reklamę. I to nie to, co branża uznaje za jedno, ale takie, które działa dla potencjalnych klientów marki.

Czytaj więcej

Po pierwsze – konsultant ds. sukcesu klienta, najszybciej rozwijająca się rola w sprzedaży i marketingu w Wielkiej Brytanii

W późniejszych latach ostatniej dekady wydawało się, że wśród firm w Wielkiej Brytanii i poza nią pojawił się ruch, aby znaleźć nowe stanowiska dla ich szefa marketingu. Dyrektor ds. obsługi klienta był ulubionym i powszechnym. Chief marketing and digital Officer, kolejna bardziej opisowa modyfikacja. Dla inicjatorów zmian nowe pseudonimy lepiej odzwierciedlały rzeczywistość i odnowiony cel marketingu w czasach nowożytnych. Dla innych było to w najlepszym przypadku niepotrzebne majsterkowanie, aw najgorszym brak zaufania do marketingu.

Nowe dane z LinkedIn w tym tygodniu wskazują na zmartwychwstanie apetytu na nowe role i tytuły. Najbardziej poszukiwane stanowiska w sprzedaży i marketingu to wspomniany wcześniej „konsultant ds. sukcesu klienta” i „dyrektor ds.

W przeciwieństwie do dwóch lat temu, kiedy LinkedIn ostatnio sprawdzał liczby, nie ma miejsca dla CMO, menedżera marketingu czy stratega marki. Więcej ponownego wyobrażenia sobie zakresu pracy marketingowej? A może odzwierciedleniem rosnącego zapotrzebowania na specjalistów? Równie dobrze może być jedno i drugie.

Czytaj więcej

Nadchodzący tydzień

W przyszłym tygodniu rozpoczniemy naszą analizę ankiety dotyczącej kariery i wynagrodzeń Tygodnia Marketingowego 2023. Najpierw przyjrzyjmy się bliżej zmianom w strukturach zespołów, rolach i modelach pracy.




Źródło