Brytyjski ośrodek wypoczynkowy z krytym basenem i złotą plażą, który kosztuje tylko 15 funtów za noc

• 16 czerwca, 2023

SPACERUJĄC przez prastary las, w końcu dotarliśmy do czegoś, co wyglądało na idealne miejsce na piknik.

Był to ładny skrawek trawy w cieniu dużego drzewa, w pobliżu stada pasących się dzikich kucyków.

Dorset szczyci się półwyspem Sandbanks i słynnym Millionaire’s RowŹródło: Alamy

Przeżuwając kanapki z naszej oferty lokalnych smakołyków, z fascynacją patrzyliśmy, jak konie krzątają się po okolicy.

To jest prawdziwe piękno Nowego Lasu.

O tej porze roku wszystko budzi się do życia, ptaki śpiewają w krzakach, a cieplejsza pogoda przyciąga uśmiechnięte twarze do ogródków pubów z widokiem na wzgórza Dorset.

Moja rodzina i ja zatrzymaliśmy się w St Leonards, niedaleko wybrzeża Bournemouth, a nasza nowoczesna przyczepa kempingowa w przyjaznym rodzinom Oakdene Forest Park była idealną bazą wypadową do zwiedzania.

Zarezerwuj domek z jacuzzi, jeśli masz ochotę rozkoszować się widokami na osobności.

Ale dzieci prawdopodobnie woleliby kryty basen z kanałem wodnym, a także saunę i łaźnię parową dla dorosłych.

Wszystkie oferowane zajęcia na miejscu, od strzelania z łuku po skutery morskie, mogą z łatwością zapewnić rozrywkę rodzinie.

Ale szkoda byłoby nie skorzystać z 30-minutowej jazdy samochodem do Sandbanks, półwyspu w Poole, który szczyci się złotą plażą i ładnym portem.

Warto przeczytać!  10 miejsc o tematyce wiosennej, które warto odwiedzić w kwietniu

Pogoda była dobra w dniu, w którym odwiedziliśmy, a nasz poranek spędziliśmy budując zamki z piasku, wiosłując w zimnej wodzie i spacerując brzegiem morza, delektując się delikatną bryzą.

W okolicy nie brakuje też doskonałych kawiarni i restauracji.

Złap stolik u Ricka Steina, należącego do telewizyjnego szefa kuchni, który ma trzydaniowe menu w dni powszednie za mniej niż 30 funtów.

Spodziewaj się pysznych dań rybnych, w tym grillowanych sardynek z pomidorami i czosnkiem lub placków rybnych z aioli i rukolą, a następnie sernika z masłem orzechowym lub panna cotta z gotowanymi gruszkami.

Sandbanks słynie z bogatego otoczenia, często określanego jako Millionaire Row dzięki luksusowym właściwościom na nabrzeżu.

Wkrótce przerodziło się to w zabawę w naszej rodzinie, kiedy próbowaliśmy odgadnąć, kto mieszka w każdym wspaniałym domu.

Dorset ma wiele plaż, na których można budować zamki z piasku i wiosłować w morzuŹródło: Getty
Udaj się bardziej w głąb lądu, do New Forest, gdzie wszystko ożywa o tej porze rokuŹródło: Getty

Jeśli nie lubisz plaż, miłośnicy historii pokochają artylerię zamku Hurst.

Jest to krótka przejażdżka łodzią od nadmorskiego miasta Lymington i pełnego zabawnych eksponatów.

Warto przeczytać!  2 obszary metropolitalne stanu Wisconsin wybrane najlepsze cele podróży na lato

Mury twierdzy zostały zbudowane przez Henryka VIII i niegdyś przetrzymywały Karola I w niewoli w 1648 roku, zanim został doprowadzony do egzekucji w Londynie.

Dzieciaki uwielbiały biegać po kamiennym budynku, chociaż podróż tam wydawała się dla nich najbardziej ekscytująca.

Obaj sapali z podziwu na panoramiczne widoki z naszej małej łodzi i piszczali z podniecenia, gdy zauważyli latarnię morską górującą nad Solent.

Z powrotem na leżaku w St Leonards, zafundowaliśmy sobie lody przed naszą przyczepą kempingową.

Przy tak wspaniałej pogodzie niewiele miejsc w Europie może się równać z brytyjskim wybrzeżem.

A kiedy kosztuje to mniej niż 300 funtów dla rodziny, nie ma się nad czym zastanawiać.

GO: Dorset

POBYT TAM: Cztery noce z wyżywieniem we własnym zakresie w przyczepie kempingowej Sensation w Oakdene Forest Parks kosztują od 230 funtów, w oparciu o czteroosobową rodzinę.