Technologia

Brytyjski regulator uderza w umowę Activision z Microsoftem o wartości 75 miliardów dolarów

  • 8 lutego, 2023
  • 4 min read
Brytyjski regulator uderza w umowę Activision z Microsoftem o wartości 75 miliardów dolarów


Brytyjski regulator konkurencji powiedział, że przejęcie przez Microsoft producenta gier wideo Activision Blizzard za 75 miliardów dolarów zaszkodziłoby konkurencji dla brytyjskich graczy i zaproponował wyprzedaż przeboju Call of Duty franczyzy w tymczasowych ustaleniach, które zagrażają przełomowej umowie.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków stwierdził w środę, że umowa może „skutkować wyższymi cenami, mniejszym wyborem lub mniejszą innowacyjnością dla brytyjskich graczy” i osłabić „ważną rywalizację między konsolami do gier Xbox i PlayStation”. Może to również zdusić konkurencję na rodzącym się rynku gier w chmurze.

Odkrycia są ciosem dla Microsoftu i wywierają presję na firmę, aby przekonała brytyjskiego regulatora do zaakceptowania rozwiązań bez wyprzedaży, zanim podejmie ostateczną decyzję w kwietniu.

CMA stwierdziło, że zablokowanie umowy było jedynym pewnym sposobem na obejście odkrytych przez nią problemów z konkurencją. Ale powiedział, że inną opcją jest sprzedaż przez Microsoft Call of Dutyktóra wygenerowała dla Activision 30 miliardów dolarów przychodów ze sprzedaży.

Microsoft walczy również z sondami regulacyjnymi w Brukseli i USA, aby przeforsować swoją największą w historii umowę i stać się trzecią co do wielkości firmą gamingową pod względem przychodów, za chińskim Tencentem i japońskim Sony. W grudniu amerykańska Federalna Komisja Handlu złożyła pozew o wstrzymanie przejęcia firmy Microsoft przez Activision.

Warto przeczytać!  Niesamowita okazja! Kup laptopa do gier ASUS ROG Strix G15 o wartości 115990 Rs za jedyne 9555 Rs, powiemy Ci, jak to zrobić

CMA stwierdziło, że dowody, które przeanalizowała, wskazują, że Microsoft będzie miał motywację komercyjną Call of Duty wyłącznie na swoim Xboksie lub na znacznie lepszych warunkach, szkodząc konkurencyjnym producentom konsol, takim jak Sony. Dodał, że Microsoft wcześniej kupował studia gier i udostępniał ich treści wyłącznie na swoich platformach.

Ustalenia CMA pojawiają się dzień po tym, jak szef Activision, Bobby Kotick, skrytykował CMA za „niestosowanie niezależnej myśli lub myślenie o tym, jak ta transakcja pozytywnie wpłynie na Wielką Brytanię”.

W rozmowie z Financial Times Kotick powiedział, że CMA „wydaje się, że została dokooptowana przez ideologię FTC”. Dodał, że regulatorzy w UE wykazali się „o wiele większym wglądem i zrozumieniem zagrożeń dla gospodarki z perspektywy makro”.

Rywal Sony oskarżył Microsoft o wprowadzanie w błąd organów regulacyjnych w sprawie jego zobowiązań do dotrzymania Call of Duty na konsolach PlayStation po przejęciu Activision.

Microsoft zawsze twierdził, że nie ograniczy dostępu rywali do gry, a także obiecuje, że wszystkie prowadzone przez niego sklepy z grami online pozostaną otwarte, dając rywalom równe szanse na znalezienie odbiorców.

Warto przeczytać!  Aktualizacje na żywo dla serii Xiaomi 14: Xiaomi 14 i Xiaomi 14 Ultra zostały wprowadzone na rynek w Indiach

Martin Coleman, przewodniczący niezależnego panelu ekspertów CMA prowadzącego dochodzenie fazy drugiej, powiedział: „Naszym zadaniem jest upewnienie się, że brytyjscy gracze nie znajdą się w krzyżowym ogniu globalnych umów, które z czasem mogą zaszkodzić konkurencji i skutkować wyższe ceny, mniejszy wybór lub mniej innowacji. Wstępnie stwierdziliśmy, że może tak być w tym przypadku”.

Oczekuje się, że Microsoft spróbuje przekonać brytyjski organ regulacyjny do zaakceptowania behawioralnego rozwiązania w postaci umów licencyjnych, takich jak umowy, które podpisał z Nintendo i zaoferował Sony, według osób zaznajomionych z tą sprawą.

W grudniu Microsoft podpisał 10-letnią umowę z Nintendo na doprowadzenie Call of Duty powrócił na swoje platformy po raz pierwszy od prawie dekady. Podjęła podobną próbę w stosunku do Sony, oferując grę na konsoli, usługę subskrypcji i strumieniowanie gier w chmurze, a także lepszy podział przychodów niż obecnie otrzymuje od Activision.

Ale amerykański gigant technologiczny stoi w obliczu bitwy, aby przekonać CMA do zaakceptowania takiego rozwiązania, ze względu na ogólną niechęć regulatora do zaakceptowania behawioralnych środków zaradczych zamiast rozwiązań strukturalnych, takich jak wyprzedaże.

Warto przeczytać!  Dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, mówi o Bardzie i przyszłości wyszukiwania

Prawnik zaznajomiony z umową powiedział, że istnieje niewielka szansa, że ​​​​firma będzie mogła z powodzeniem argumentować, że umowy licencyjne będą skuteczne.

Rima Alaily, zastępca głównego radcy prawnego Microsoftu, powiedział, że firma „zaangażowała się w oferowanie skutecznych i łatwych do wyegzekwowania rozwiązań, które odpowiadają na obawy CMA. Nasze zobowiązanie do zapewnienia długoterminowego 100-procentowego równego dostępu do Call of Duty Sony, Nintendo, Steam i innym zachowuje korzyści wynikające z umowy dla graczy i programistów oraz zwiększa konkurencję na rynku”.

Activision wyraziło nadzieję, że będzie w stanie pomóc CMA „lepiej zrozumieć naszą branżę” od „teraz do kwietnia”, tak aby „cała brytyjska gospodarka mogła rozwijać się produktywnie i w sposób zrównoważony”.

Dodatkowe raporty autorstwa Andrew Edgecliffe-Johnsona i Patricka Temple-West w Nowym Jorku


Źródło