BSA Gold Star 650 kontra Royal Enfield Interceptor 650: Powrót stylu retro – Wiadomości o motocyklach
Gold Star 650 jest gotowy, aby potargać pióra Interceptora 650. Oto wszystko, co musisz wiedzieć.
Nie byłoby niedopowiedzeniem, gdybyśmy powiedzieli, że to starcie tytanów, gdy zestawiamy kultową BSA z największym na świecie producentem motocykli średniej wielkości, Royal Enfield. Segment 600 cm3 nigdy nie był tak dynamiczny i przystępny cenowo na rynku indyjskim, ponieważ BSA zaznaczyło swój powrót modelem Gold Star 650. Motocykl kosztuje od 3 lakh do 3,35 lakh rupii, ex-showroom, i jest dostępny w sześciu wariantach. Classic Legends, spółka macierzysta BSA, Jawa i Yezdi, wystrzeliła pierwszą salwę w Interceptor 650, który nigdy tak naprawdę nie miał żadnej konkurencji od momentu powstania w 2018 roku. Zestawiamy ze sobą dwa retro roadstery.
BSA Gold Star 650 kontra RE Interceptor 650: Silnik
Zacznijmy od pretendenta, Gold Star 650 napędzanego chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 652 cm³ o mocy 45 KM przy 6500 obr./min i 55 Nm przy 4000 obr./min, ten ostatni jest najlepszy w swoim segmencie. Jest sparowany z 5-biegową skrzynią biegów. Interceptor 650 ma 2 KM przewagi nad motocyklem BSA, ponieważ jego chłodzony powietrzem silnik o pojemności 648 cm³ wytwarza 47 KM przy 7250 obr./min i 52 Nm przy 5250 obr./min momentu obrotowego. Retro motocykl Royal Enfield jest sparowany z 6-biegową skrzynią biegów, czego BSA mogło nie zauważyć.
Specyfikacje | Złota Gwiazda BSA 650 | Królewski Enfield Interceptor 650 |
Silnik | 652 cm3 chłodzony cieczą | 648 cm3 chłodzony powietrzem |
Moc | 45 KM przy 6500 obr./min | 47 KM przy 7250 obr./min |
Moment obrotowy | 55 Nm przy 4000 obr./min | 52 Nm przy 5250 obr./min |
Skrzynia biegów | 5-biegowa | 6-biegowa |
BSA Gold Star 650 kontra RE Interceptor 650: Sprzęt
Gold Star 650 bazuje na podwójnej ramie kołyskowej i ma rozstaw osi 1425 mm, co czyni go o 25 mm dłuższym od Interceptora. Ma dostępną wysokość siedzenia 780 mm, prześwit 150 mm z przednim widelcem teleskopowym 41 mm i podwójnymi amortyzatorami z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego. Posiada przedni hamulec tarczowy o średnicy 320 mm i tylny hamulec tarczowy o średnicy 255 mm oraz dwukanałowy ABS jako standard. Ma oponę 100/90 18 cali z przodu i 150/70 17 cali z tyłu. Gold Star jest dostępny tylko z kołami szprychowymi.
Lider segmentu, Interceptor, również bazuje na podwójnej ramie kołyskowej i ma 41 mm przedni widelec teleskopowy i podwójne amortyzatory gazowe z tyłu. Standardowo jest wyposażony w dwukanałowy ABS, a obie opony mają rozmiar 18 cali. Rozmiar przedniej opony jest podobny do BSA i wynosi 100/90, a tylnej 130/70. Jeśli chodzi o hamulce, przód ma tarczę 320 mm, a tył 240 mm. Interceptor jest dostępny zarówno z felgami szprychowymi, jak i aluminiowymi, w zależności od wariantu.
Wymiary | Złota Gwiazda BSA 650 | Królewski Enfield Interceptor 650 |
Długość | 2206 mm | 2119 mm |
Szerokość | 817 mm | 835 mm |
Wysokość | 1093 mm | 1067 mm |
Rozstaw osi | 1425 mm | 1400 mm |
Prześwit | 150 mm | 174mm |
BSA Gold Star 650 kontra RE Interceptor 650: funkcje
BSA Gold Star 650 jest pierwszym w swojej klasie, który oferuje zarówno gniazdo 12 V, jak i port USB do podłączania urządzeń i ich ładowania. Gniazdo 12 V znajduje się obok lewego panelu nadwozia, a port USB na lewej kierownicy. Gold Star ma dwa analogowe panele zestawu wskaźników, z których lewy mieści prędkościomierz, wskaźnik niskiego poziomu naładowania baterii i mały cyfrowy wyświetlacz licznika kilometrów i licznika podróży. Lewy panel ma analogowy obrotomierz, cyfrowy wskaźnik paliwa i wskaźnik niskiego poziomu paliwa.
Interceptor ma również podwójną konsolę przyrządów z analogowym prędkościomierzem na lewym zestawie wskaźników i wielofunkcyjnym wyświetlaczem, który odczytuje wskaźnik paliwa, liczniki podróży i licznik kilometrów. Obrotomierz znajduje się na lewym zestawie. Ma również port USB do ładowania telefonu lub innych urządzeń.
BSA Gold Star 650 vs RE Interceptor 650: Cena i warianty
BSA Gold Star 650 jest dostępny w sześciu wariantach i zaczyna się od 3 lakh rupii. Z drugiej strony, Royal Enfield Interceptor zaczyna się od 3,03 lakh rupii i dochodzi do 3,31 lakh rupii, ex-showroom, i ma siedem wykończeń.
Ceny BSA Gold Star 650 (ex-showroom) | |
Zielony Highland | 3 lakh rupii |
Odznaka czerwona | 3 lakh rupii |
Północny Czarny | 3,12 lakh rupii |
Srebrny Świt | 3,12 lakh rupii |
Czarny cień | 3,16 lakh rupii |
Edycja Legacy Sheen Silver | 3,35 lakh rupii |
Ceny RE Interceptor 650 (ex-showroom) | |
Kanion Czerwony | 3,03 lakh rupii |
Cali Zielony | 3,03 lakh rupii |
Sunset Strip | 3,11 lakh rupii |
Czarna Perła | 3,11 lakh rupii |
Barceloński błękit | 3,21 lakh rupii |
Czarny promień | 3,21 lakh rupii |
Znak 2 | 3,31 lakh rupii |