Biznes

BSA Gold Star 650 kontra Royal Enfield Interceptor 650: Powrót stylu retro – Wiadomości o motocyklach

  • 16 sierpnia, 2024
  • 5 min read
BSA Gold Star 650 kontra Royal Enfield Interceptor 650: Powrót stylu retro – Wiadomości o motocyklach


Gold Star 650 jest gotowy, aby potargać pióra Interceptora 650. Oto wszystko, co musisz wiedzieć.

Nie byłoby niedopowiedzeniem, gdybyśmy powiedzieli, że to starcie tytanów, gdy zestawiamy kultową BSA z największym na świecie producentem motocykli średniej wielkości, Royal Enfield. Segment 600 cm3 nigdy nie był tak dynamiczny i przystępny cenowo na rynku indyjskim, ponieważ BSA zaznaczyło swój powrót modelem Gold Star 650. Motocykl kosztuje od 3 lakh do 3,35 lakh rupii, ex-showroom, i jest dostępny w sześciu wariantach. Classic Legends, spółka macierzysta BSA, Jawa i Yezdi, wystrzeliła pierwszą salwę w Interceptor 650, który nigdy tak naprawdę nie miał żadnej konkurencji od momentu powstania w 2018 roku. Zestawiamy ze sobą dwa retro roadstery.

BSA Gold Star 650 kontra RE Interceptor 650: Silnik

Zacznijmy od pretendenta, Gold Star 650 napędzanego chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 652 cm³ o mocy 45 KM przy 6500 obr./min i 55 Nm przy 4000 obr./min, ten ostatni jest najlepszy w swoim segmencie. Jest sparowany z 5-biegową skrzynią biegów. Interceptor 650 ma 2 KM przewagi nad motocyklem BSA, ponieważ jego chłodzony powietrzem silnik o pojemności 648 cm³ wytwarza 47 KM przy 7250 obr./min i 52 Nm przy 5250 obr./min momentu obrotowego. Retro motocykl Royal Enfield jest sparowany z 6-biegową skrzynią biegów, czego BSA mogło nie zauważyć.

Warto przeczytać!  Akcje w centrum uwagi: Ruchit Jain z 5paisa zaleca dziś zakup LIC Housing Finance i Indian Hotels
Specyfikacje Złota Gwiazda BSA 650 Królewski Enfield Interceptor 650
Silnik 652 cm3 chłodzony cieczą 648 cm3 chłodzony powietrzem
Moc 45 KM przy 6500 obr./min 47 KM przy 7250 obr./min
Moment obrotowy 55 Nm przy 4000 obr./min 52 Nm przy 5250 obr./min
Skrzynia biegów 5-biegowa 6-biegowa

BSA Gold Star 650 kontra RE Interceptor 650: Sprzęt

Złota Gwiazda BSA
Złota Gwiazda BSA (Zdjęcie: BSA)

Gold Star 650 bazuje na podwójnej ramie kołyskowej i ma rozstaw osi 1425 mm, co czyni go o 25 mm dłuższym od Interceptora. Ma dostępną wysokość siedzenia 780 mm, prześwit 150 mm z przednim widelcem teleskopowym 41 mm i podwójnymi amortyzatorami z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego. Posiada przedni hamulec tarczowy o średnicy 320 mm i tylny hamulec tarczowy o średnicy 255 mm oraz dwukanałowy ABS jako standard. Ma oponę 100/90 18 cali z przodu i 150/70 17 cali z tyłu. Gold Star jest dostępny tylko z kołami szprychowymi.

Akcje spółek górniczych, takich jak NMDC, Vedanta, Hindustan Zinc i MOIL, spadły o 5%

Akcje spółek górniczych NMDC, Vedanta, Hind Zinc, MOIL, Coal India spadają nawet o 5% po tym, jak SC zezwala stanom na pobieranie zaległych należności z tytułu tantiem

Warto przeczytać!  Czarne chmury nad kopalniami. Ziszcza się najgorszy scenariusz dla górnictwa?

Ceigall India GMP, recenzja, inne szczegóły

Ceigall India IPO GMP sugeruje wyciszoną ofertę; Przeczytaj, aby dowiedzieć się dlaczego

Lokaty terminowe oferujące do 9% zwrotu w lipcu – porównaj stopy procentowe 40 banków

Lokaty terminowe oferujące do 9% zwrotu w lipcu – Porównaj stopy procentowe ponad 40 banków

Cena akcji Wipro spada o ponad 8%, wyniki Wipro za I kw.

Wipro spada o ponad 8% po niższych niż szacowano wynikach za I kwartał; Dowiedz się, co mówią brokerzy

Lider segmentu, Interceptor, również bazuje na podwójnej ramie kołyskowej i ma 41 mm przedni widelec teleskopowy i podwójne amortyzatory gazowe z tyłu. Standardowo jest wyposażony w dwukanałowy ABS, a obie opony mają rozmiar 18 cali. Rozmiar przedniej opony jest podobny do BSA i wynosi 100/90, a tylnej 130/70. Jeśli chodzi o hamulce, przód ma tarczę 320 mm, a tył 240 mm. Interceptor jest dostępny zarówno z felgami szprychowymi, jak i aluminiowymi, w zależności od wariantu.

Wymiary Złota Gwiazda BSA 650 Królewski Enfield Interceptor 650
Długość 2206 mm 2119 mm
Szerokość 817 mm 835 mm
Wysokość 1093 mm 1067 mm
Rozstaw osi 1425 mm 1400 mm
Prześwit 150 mm 174mm

BSA Gold Star 650 kontra RE Interceptor 650: funkcje

bsa kontra przechwytywacz
Zdjęcie: Royal Enfield

BSA Gold Star 650 jest pierwszym w swojej klasie, który oferuje zarówno gniazdo 12 V, jak i port USB do podłączania urządzeń i ich ładowania. Gniazdo 12 V znajduje się obok lewego panelu nadwozia, a port USB na lewej kierownicy. Gold Star ma dwa analogowe panele zestawu wskaźników, z których lewy mieści prędkościomierz, wskaźnik niskiego poziomu naładowania baterii i mały cyfrowy wyświetlacz licznika kilometrów i licznika podróży. Lewy panel ma analogowy obrotomierz, cyfrowy wskaźnik paliwa i wskaźnik niskiego poziomu paliwa.

Warto przeczytać!  Pokolenie Z ma problem. Firmy zastępują ich stanowiska sztuczną inteligencją

Interceptor ma również podwójną konsolę przyrządów z analogowym prędkościomierzem na lewym zestawie wskaźników i wielofunkcyjnym wyświetlaczem, który odczytuje wskaźnik paliwa, liczniki podróży i licznik kilometrów. Obrotomierz znajduje się na lewym zestawie. Ma również port USB do ładowania telefonu lub innych urządzeń.

BSA Gold Star 650 vs RE Interceptor 650: Cena i warianty

BSA Gold Star 650 jest dostępny w sześciu wariantach i zaczyna się od 3 lakh rupii. Z drugiej strony, Royal Enfield Interceptor zaczyna się od 3,03 lakh rupii i dochodzi do 3,31 lakh rupii, ex-showroom, i ma siedem wykończeń.

Ceny BSA Gold Star 650 (ex-showroom)
Zielony Highland 3 lakh rupii
Odznaka czerwona 3 lakh rupii
Północny Czarny 3,12 lakh rupii
Srebrny Świt 3,12 lakh rupii
Czarny cień 3,16 lakh rupii
Edycja Legacy Sheen Silver 3,35 lakh rupii
Ceny RE Interceptor 650 (ex-showroom)
Kanion Czerwony 3,03 lakh rupii
Cali Zielony 3,03 lakh rupii
Sunset Strip 3,11 lakh rupii
Czarna Perła 3,11 lakh rupii
Barceloński błękit 3,21 lakh rupii
Czarny promień 3,21 lakh rupii
Znak 2 3,31 lakh rupii




Źródło