BSNL zwraca się do Nokii, ZTE o „rdzeniowe rodzicielstwo” 4G, ET Telecom
NOWE DELHI: lekceważąc prestiżową Atmanirbhratę (samodzielność) premiera Narendry Modiego w sektorze telekomunikacyjnym, sektor publiczny Bharat Sanchar Nigam Limited (BSNL) zwrócił się o interwencję do chińskiego ZTE i fińskiej Nokii w związku z niestabilną i niezgodną czwartą generacją lub 4G sieć szkieletowa stworzona przez państwowe Centrum Rozwoju Telematyki (C-DoT).
„BSNL zwrócił się do Nokii i ZTE o zapewnienie wsparcia w stabilizacji zewnętrznych usług 4G poprzez wykorzystanie ich sieci rdzeniowych, a także zwiększa wydajność IP Multimedia Subsystem (IMS) w celu zwiększenia ruchu sieciowego” – powiedziało ETTelecom źródło wtajemniczone w tę sprawę, dodając, że „core parenting” jest realizowany w północnych i zachodnich strefach firmy telekomunikacyjnej z wybraną liczbą lokalizacji sieciowych.
W związku z tym los ambitnego komercyjnego wdrożenia sieci nowej generacji przez BSNL w dalszym ciągu wisi na włosku.
Państwowa firma C-DoT, część konsorcjum Tata Consultancy Services (TCS) z siedzibą w Bombaju, chwali się, że samodzielnie opracowała platformę Evolved Packet Core (EPC), która stanowi platformę do oferowania konwergentnych usług transmisji głosu i danych w sieci Sieć 4G długoterminowej ewolucji (LTE).
Wspierana przez państwo firma twierdziła jednak, że podjęła „udane próby rodzimego rdzenia 4G w komercyjnej sieci BSNL” w Chandigarh i Ambala, co według niej doprowadziło do powstania konsorcjum pod przewodnictwem TCS, które zebrało zamówienia komercyjne na ogólnoindyjskie wdrożenie Możliwość aktualizacji 4G do 5G w sieci BSNL.
Jednak wiele osób świadomych tej sprawy stwierdziło, że sieć szkieletowa zaprojektowana i rozwijana przez C-DoT w dalszym ciągu stawia czoła wyzwaniom w środowisku zewnętrznym, co utrudnia wielu abonentom wykonywanie jednoczesnych połączeń.
Rdzeń lub szkielet sieci ma kluczowe znaczenie dla telefonii komórkowej i zapewnia łączność, uwierzytelnianie i autoryzację abonentów.
„Być może problem został zidentyfikowany i BSNL powinno być w stanie go naprawić w ciągu najbliższych lub dwóch tygodni, a wkrótce potem powinno nastąpić wdrożenie komercyjne” – RK Bhatnagar, dyrektor generalny Voice of Indian Communication Technology Enterprises (VoICE ) powiedział ETTelecom.
Bhatnagar nie ujawnił jednak dalszych szczegółów.
Grupa z siedzibą w Delhi reprezentuje krajowe firmy telekomunikacyjne, w tym Tejas Networks i TCS, a także państwowe C-DoT.
Zapytania kierowane do BSNL, C-DoT, TCS, Nokia i ZTE nie wywołały żadnej odpowiedzi.
W zeszłym roku TCS, spółka należąca do grupy Tata, zdobyła zamówienie o wartości 15 000 crore rupii od BSNL w ramach programu fazy IX.2, na podstawie dowodu koncepcji (PoC) w Ambala i Chandigarh, i wdraża sieć radioaktywną (RAN ) za pośrednictwem swojej spółki zależnej Tejas Networks z siedzibą w Bengaluru.
Według osoby znającej rozwój sytuacji, po początkowych zakłóceniach w łańcuchu dostaw, dostawy sprzętu radiowego BSNL ustabilizowały się, a TCS spodziewa się agresywnego rozwoju sieci 4G w bieżącym roku budżetowym.
Jednakże w ramach fazy IX.2 ekspansji TCS uruchomiło komercyjnie 4667 lokalizacji w strefach północnych i zachodnich obejmujących 12 stanów, podczas gdy we wschodnich i południowych strefach telekomunikacyjnych na marzec 2024 r. przeprowadzono jedynie badania terenowe, zgodnie z instalacją i uruchomieniem BSNL (I&C ) raport.
W maju ubiegłego roku minister ds. komunikacji Unii Ashwini Vaishnaw stwierdziła, że po trzech miesiącach testów BSNL będzie codziennie uruchamiać 200 lokalizacji 4G i dodała, że od grudnia 2023 r. sieć będzie zmodernizowana do 5G.
Wręcz przeciwnie, prywatne firmy telekomunikacyjne Reliance Jio i Bharti Airtel, które stoją na czele indyjskich ambicji w zakresie 5G, łącznie przekroczyły 400 000 wdrożeń bazowych stacji nadawczo-odbiorczych (BTS) i według statystyk branżowych osiągnęły poziom dostępności 5G odpowiednio 68,8% i 30,4% w czwartym kwartale 2023 roku.
Ambitny rozwój sieci nowej generacji firmy BSNL spotkał się z pewnymi problemami po wycofaniu ogłoszenia o przetargu w 2020 r., w którym zaproponowano Nokii i ZTE zastrzeżoną migrację swojej sieci z 2G i 3G do 4G jako opcję wykonalną pod względem technicznym i komercyjnym. Krajowe przedsiębiorstwa uważały jednak, że warunki mają charakter arbitralny i restrykcyjny oraz są sprzeczne z zamówieniami publicznymi Centrum w ramach polityki Make in India 2017.