Podróże

Budowa kampera za 1000 $ w 3 dni: Ty też możesz to zrobić

  • 25 kwietnia, 2023
  • 11 min read
Budowa kampera za 1000 $ w 3 dni: Ty też możesz to zrobić


Instagram jest pełen luksusowych vanów, które kosztują tyle, co dom z trzema sypialniami. Chociaż te domy na kółkach są wspaniałe, dobrze zaplanowane i warte swojej ceny, niewielu z nas ma taką gotówkę, a nawet nie chce zaangażować się w pełnoetatowe życie vana.

Kiedy wyszukałem w Google „konstrukcje tanich samochodów dostawczych”, zobaczyłem informacje o kompilacjach poniżej 10 000 USD i 5000 USD. Kiedy zaczynałem budowę, byłem otwarty na zbudowanie własnego kampera etapami, jeśli zajdzie taka potrzeba, ale tak naprawdę chciałem zbudować szybko i łatwo tanio. Jeśli mi się nie podobało, mogłem się tego nauczyć, wyrwać i zacząć od nowa.

Nieczęsto spotyka się konstrukcje furgonetek za 1000 USD, ale postanowiłem sprawdzić, czy uda mi się utrzymać moją konstrukcję poniżej tej kwoty — bez narzędzi.

Bez zbędnych ceregieli, jestem Kirby i tak zbudowałem mojego vana — w 3 dni, za około 1000 $. Dobra wiadomość jest taka, że ​​Ty też możesz.

Krok 1: Kup samochód dostawczy

Najpierw musiałem zabezpieczyć furgonetkę. Będzie to prawdopodobnie kosztować znacznie więcej niż 1000 USD, zwłaszcza w przypadku czegoś, w co będziesz chciał zainwestować pieniądze i czas.

Miałem kilka pojazdów, które lubiłem, ale nigdy nie kochałem, i ostatecznie zdecydowałem się na furgonetkę. Potrzebowałem vana, który mógłby być codziennym kierowcą i miałby przyzwoity przebieg na paliwie, ale który mógłbym jeszcze rozbudować. Wybrałem Forda Transita Connecta i zacząłem przeglądać używane pojazdy.

VanLifeTrader.com jest doskonałym źródłem informacji o pojazdach na wszystkich etapach procesu budowy, ale rozejrzałem się też po lokalnych dealerach i znalazłem swoją furgonetkę w sąsiednim mieście, którą złapałem. To model z 2013 roku. To nie było wyszukane, ale kosztowało mnie mniej niż 17 000 $, a ja miałem wymianę, aby jeszcze bardziej obniżyć koszty.

Krok 2: Określenie pragnień i potrzeb Van Life

Prawdopodobnie najważniejszą częścią procesu kompilacji jest określenie pragnień i potrzeb. Musisz być całkowicie szczery co do tego, ile będziesz w swoim vanie, bez czego możesz żyć, a czego nie możesz i jakie obejścia chcesz zastosować, aby zaoszczędzić pieniądze.

Oto kilka rzeczy, które wziąłem pod uwagę przy mojej konstrukcji:

Moje niezbędniki

  • Izolacja na zimę
  • Schowek pod łóżkiem
  • Przytulny/domowy klimat

Bez czego mógłbym żyć

  • Elektryczność
  • Bieżąca woda

Kiedy już miałem punkt wyjścia, musiałem również rozważyć, ile pracy jestem gotów podjąć. Chciałem szybko wyruszyć w drogę, ale byłem gotów wykonać moją budowę etapami. Nie chciałem instalować wentylatora, gdybym nie musiał, ponieważ pomysł wcięcia się w dach mojej furgonetki mnie przerażał. Poza tym wiedziałem, że w pewnym momencie wycieknie i będę musiał zainstalować elektryczność.

Po kilku badaniach znalazłem kilka obejść. Mógłbym dodać osłony przeciwdeszczowe i lekko opuszczać okna w nocy, aby zapewnić przepływ powietrza bez wpuszczania zbyt dużej ilości wilgoci. Kiedy dostałem swoją furgonetkę, zauważyłem, że ma zakrzywione ściany, więc potrzebowałem paneli ściennych, które mogłyby się zakrzywiać, więc zdecydowałem się na ¼-calową sklejkę.

Warto przeczytać!  50 najpiękniejszych miejsc na świecie

Chciałem też zimą zabrać mojego vana na narty, więc izolacja byłaby kluczowa w moim procesie budowy. Po szeroko zakrojonych badaniach zdecydowałem się na mieszankę płyty piankowej, pianki w sprayu i niewielkiej ilości Reflectix.

Wełna owcza również by wystarczyła, ale chciałem czegoś łatwo dostępnego w moim lokalnym sklepie z narzędziami na wypadek, gdybym potrzebował dodatków lub potrzebował zwrotów.

Rozpoczęcie budowy: dzień 1

Budowa mojego vana Forda Transita; (zdjęcie/Kirby Kahl)

Z przyjaciółmi wszystko jest fajniejsze, więc zebrałem przyjaciół, aby pomogli mi zbudować furgonetkę. Pomyślałem też, że kiedy będę na kempingu, będę pamiętał całą miłość włożoną w budowanie mojego małego vana, co uczyni go o wiele bardziej wyjątkowym. To pozostało niewiarygodnie prawdziwe.

Pierwszy dzień budowy był dniem demonstracyjnym i dniem izolacji. Usunęliśmy z wnętrza furgonetki wszystko, czego już nie potrzebowałem i przystąpiliśmy do ocieplenia. Wykonaliśmy również szablony osłon okiennych.

Kiedy usunęliśmy wnętrze miękkiego dachu, dowiedziałem się, że dach jest żebrowany, więc wycięliśmy paski izolacji i przykleiliśmy je klejem w sprayu, następnie użyliśmy pianki w sprayu po bokach, aby wypełnić szczeliny i dodaliśmy warstwę Reflectix na dole, również przyklejony klejem w sprayu.

W przypadku boków furgonetki wycięliśmy 2-calową izolację z płyty piankowej na wymiar na podstawie szablonów i przymocowaliśmy ją do ścian za pomocą kleju w sprayu. Wszelkie szczeliny wokół arkuszy płyty piankowej lub w dowolnym miejscu w ścianach furgonetki wypełniliśmy pianką w sprayu. Zdecydowałem się nie ocieplać podłogi i jak dotąd nie było z tym problemu. Na koniec zaizolowałem nadkola za pomocą Reflectix.

Po około sześciu godzinach cięcia pianki, dwóch pełnych butelkach pianki w sprayu, dwóch butelkach kleju w sprayu, kawałku piankowej płyty o wymiarach 4 x 8 cali, kilku szablonach i niezliczonej liczbie wybryków, furgonetka była doskonałym miejscem do noc. Zjedliśmy wspaniały obiad, aby uczcić dobrze wykonaną pracę.

Dzień garbu: dzień 2

Cięcie materiałów budowlanych; (zdjęcie/Kirby Kahl)

Po raz kolejny zebrałem przyjaciół do pomocy. Ten dzień był poświęcony na kilka małych projektów, a także montaż ścian i sufitu. Każdy przyjaciel dostał zadanie i zabraliśmy się do pracy. Dwóch przyjaciół zainstalowało wsporniki L do składanych stolików na tylnych drzwiach, podczas gdy dwóch innych pracowało nad osłonami przeciwdeszczowymi.

Pracowałem z dwoma innymi przyjaciółmi przy montażu sufitu i ścian. Dokonywałem pomiarów, oni rąbali drewno, a ja przejmowałem je i montowałem za pomocą wiertarki sieciowej.

Warto również zauważyć, że narzędzia mogą być kosztowną częścią procesu budowania. Miałem to szczęście, że miałem dwa zasoby na narzędzia. Miałem pracownię artystyczną, która dawała mi dostęp do pełnej gamy narzędzi, a mój ówczesny współlokator miał w naszym domu własny sklep z drewnem — miałem też pełny dostęp do jego narzędzi. Nie każdy ma taki dostęp, ale ponieważ oba są częścią moich miesięcznych rachunków, nie uwzględniam ich kosztu jako części mojego kosztu budowy.

Warto przeczytać!  Rzuciłem pracę i wynająłem mieszkanie, aby przenieść się do Tesli z moimi dwoma zwierzakami. Pomimo wyzwań nigdy nie czułem się szczęśliwszy ani bezpieczniejszy.

Warto również zauważyć, że jeśli budujesz w krótszym czasie, możesz wypożyczyć narzędzia ze sklepu z narzędziami. (Znacznie tańsze niż kupowanie bezpośrednio!)

Instalowanie wsporników L

W miarę upływu dnia docinaliśmy również blaty pod wsporniki L oraz wycięliśmy wszystkie ściany i panele sufitowe. Dzień drugi minął trochę szybciej niż dzień pierwszy. Moi przyjaciele też mnie zaskoczyli, robiąc ze mnie uroczą ozdobę do powieszenia w mojej furgonetce, jako ukłon w stronę naszego czasu spędzonego na jej budowaniu.

Linia mety solo: dzień 3

Instalowanie sklejki, materiałów, wsporników i podłóg; (zdjęcie/Kirby Kahl)

Po zamontowaniu izolacji i ścian najważniejsze rzeczy, które pozostały do ​​zrobienia, to dodanie łóżka, zasłon, zasłon okiennych, półek i innych elementów, aby wszystko było przytulniejsze. Zamierzałem zbudować łóżko na zawiasach z listew, ale koszty drewna wzrosły wykładniczo, zanim zbudowałem furgonetkę. Skończyło się na tym, że znalazłem futon, który idealnie pasował wzdłużnie do mojej furgonetki i wywierciłem kilka bloków w podłodze, aby utrzymać go na miejscu.

Z przodu zainstalowałem większe samoprzylepne haczyki do zaciemniających zasłon, a z tyłu dodałem kilka półek i miejsce do przechowywania artykułów kuchennych i żywności. Dodałem również małe stojaki na przyprawy na szczytach tylnych drzwi. Skończyłem robić osłony okienne z Reflectixem i tkaniną oraz kilkoma magnesami. Mogłem je zszyć, ale nie miałem pod ręką maszyny do szycia, więc zszyłem je – świetny przykład niedrogiego skrótu.

Na koniec umieściłam świecące w ciemności gwiazdki na suficie i dodałam samoprzylepne lustro. Wszystko to zajęło mi około 5 do 6 godzin solo, w tym ładowanie niektórych przedmiotów, takich jak stół kuchenny i krzesła kempingowe.

Rok później: jak wypadła moja konstrukcja budżetu

Ukończona konstrukcja vana budżetowego autora; (fot./T.Kirby Kahl)

Po ponad roku i podróżowaniu moim vanem przez wszystkie cztery pory roku, po kilku lekcjach zdobytych na drodze, wprowadziłem kilka drobnych zmian.

Zrobiłem tylko kilka małych poprawek. Dodałem dodatkowe zasłony z tyłu furgonetki, aby pomóc w blokowaniu przedostawania się śniegu. Naprawiłem też niektóre półki i dokręciłem poluzowane śruby. Dodałem biurko, które świetnie sprawdziło się jako miejsce przygotowawcze w furgonetce. I to wszystko.

Ogólnie rzecz biorąc, moja kompilacja działała dla mnie bardzo dobrze do tej pory. Uczciwość w kwestii tego, bez czego jestem gotów żyć — i alternatyw dla tych udogodnień — oraz wcześniejsze planowanie obejść, miało największy wpływ na użyteczność mojej furgonetki.

Koszty całkowite: według liczb

Chociaż nie wykonałem skrupulatnej pracy polegającej na liczeniu i śledzeniu materiałów budowlanych, mogę podać przybliżone szacunki, ile wszystko kosztuje – jeśli Twoim celem jest zrobienie tego samego z furgonetką za mniej niż 1000 USD. Niektóre przedmioty, które już posiadałem i nie zostały uwzględnione w ogólnej sumie.

Warto przeczytać!  Szwajcaria z ograniczonym budżetem? Tak, jest to możliwe – oto jak to zrobić

Jeśli szukasz drobiazgowego przewodnika, jak poradzić sobie finansowo z budową budżetową, taką jak moja, oto, co trafiło do furgonetki, od materiałów sprzętowych po ostatnie poprawki.

Dostawy samochodów dostawczych

  • Materac: 214 USD
  • Stół kucharski: 80 USD
  • Organizatorzy oparć siedzeń: 25 USD
  • Regały i półki na przyprawy: 40 USD
  • Kuchenka obozowa: Już posiadane
  • Krzesła obozowe: Już posiadane
  • Zbiornik wodny: już posiadany
  • Łańcuchy świetlne: Już posiadane
  • Magnesy: 10 USD
  • Elektrownia Jackery: 250 $
  • Haczyki samoprzylepne: 15 USD
  • Zasłony zaciemniające: 20 USD

Całkowity koszt dostaw vana: 654 USD

Materiały budowlane:

  • Pianka w sprayu x3: 29 USD
  • Klej w sprayu x3: 39 USD
  • Izolacja z płyty piankowej: 32 USD
  • Arkusze sklejki ¼ ”: 172,80 USD
  • Arkusz sklejki ½ „: 36 USD
  • 1 rolka Reflectix: 17 USD
  • Wsporniki L: 30 USD
  • Osłony przeciwdeszczowe: 50 USD
  • Śruby: 12 USD
  • Tkanina na osłony okienne: Ocalona

Całkowity koszt materiałów budowlanych: 417,80 USD

Całkowity koszt całkowity: 1071,80 USD* (*nie obejmuje piwa ani przekąsek zakupionych dla znajomych w dni budowy)

Tania budowa kampera: podsumowanie

Jeśli jesteś gotów poświęcić kilka rzeczy lub znaleźć złom, zbudowanie furgonetki za mniej niż 1000 USD jest możliwe. Niewiele ratowałem, ale mogłem poszukać więcej materiałów z drugiej ręki.

To podstawowa konstrukcja bez dzwonków i gwizdków, ale działa i zapewnia mi ciepło!

Autor gotuje na zewnątrz w deszczu i zimnie; (fot./T.Kirby Kahl)

Niektóre z moich kompromisów polegają na tym, że większość gotowania muszę robić na zewnątrz, nie mam ciepła przez noc i polegam na mojej izolacji. Nie mam bieżącej wody ani elektryczności i korzystam z biurka na kółkach zamiast pełnego stołu w mojej furgonetce. Nie mam nic przeciwko żadnej z tych rzeczy i uważam, że jak na rozmiar mojego vana, podjąłem właściwą decyzję. W większym pojeździe te elementy mogą mieć większy sens.

Mój mały van przejechał całe zachodnie wybrzeże, do Utah iz powrotem, i dookoła PNW. Spędziłem tam wiele nocy poniżej zera i byłem w nim na wielu wyprawach wspinaczkowych i narciarskich. Jestem wdzięczny, że podjąłem wyzwanie zbudowania niedrogiego vana i cieszę się, że wszystko się udało, ale wiem też, że nie jest to rozwiązanie dla wszystkich.

Mamy nadzieję, że pomogło to zainspirować kilka pomysłów na obniżenie kosztów budowy lub pomogło zmienić perspektywę na to, jak mogą wyglądać konstrukcje furgonetki, zachowując jednocześnie funkcjonalność i praktyczność.




Źródło