Marketing

Budowa zwycięskiej strategii MarTech w 2023 roku

  • 20 stycznia, 2023
  • 6 min read
Budowa zwycięskiej strategii MarTech w 2023 roku


Patrząc wstecz na miniony rok, rok 2022 był okresem ciągłych zmian. Organizacje dopracowały zestaw rozwiązań technologicznych przyjętych podczas zakłóceń spowodowanych pandemią, jednocześnie kontynuując zwiększanie skali. Jednak potrzeba transformacji pozostaje silna. Firmy muszą przygotować się na niezwykle konkurencyjny, hiperpołączony świat, w którym klienci mogą przejść do konkurencji w ciągu kilku minut.

Ponieważ firmy starają się być na szczycie wśród swoich docelowych odbiorców, innowacyjność i zróżnicowanie stały się podstawą MarTech. Aby odnieść sukces, firmy muszą najpierw „ZIDENTYFIKOWAĆ” swoich odbiorców. Kim jest publiczność? To właśnie w tym obszarze MarTech musi ewoluować i być w stanie identyfikować osoby, urządzenia, kontekst i położenie geograficzne, aby dynamicznie rozpowszechniać treści w celu zbudowania lojalności klientów. Dynamiczne rozpowszechnianie będzie wymagało od marketerów przyjęcia technologii headless, aby móc precyzyjnie kierować reklamy do odbiorców i dostarczać im treści, które spełniają ich wymagania dotyczące doświadczenia, a nie tylko ich podstawowe potrzeby1.

Celem jest lojalność

Największym wyzwaniem dla marketerów jest to, jak dobrze są w stanie zaangażować swoją grupę docelową – przed zakupem, po zakupie, a nawet zanim pojawi się potrzeba. Oto pięć ogólnych trendów MarTech w nadchodzącym roku, które będą przewodzić rydwanowi lojalności:

  • Personalizacja: Marketerzy będą musieli na nowo wyobrazić sobie swój krajobraz technologiczny, aby móc skutecznie identyfikować docelowych odbiorców, tworzyć kompleksowe profile klientów i wykorzystywać te informacje, aby skutecznie zaspokajać potrzeby tylko jednego segmentu rynku! Personalizacja pomaga klientom identyfikować się z marketerami jako tymi, którzy dbają o ich potrzeby, zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo konwersji i późniejszej sprzedaży poprzez możliwości sprzedaży krzyżowej i dodatkowej.
  • Prywatność danych: Tak, przepisy i regulacje dotyczące ochrony prywatności, danych osobowych (PII) oraz informacji o kartach płatniczych (PCI/DSS) są coraz bardziej rygorystyczne. Jednak dla marketerów, z punktu widzenia wizerunku marki, znacznie ważniejsza jest proaktywna ochrona informacji o swoich klientach bez konieczności czekania, aż przepisy zobowiążą ich do tego. Chociaż oczywistą myślą jest tutaj prywatność, istnieje również złowrogie zagrożenie naruszeniem danych. Dlatego marketerzy potrzebują zabezpieczenia swojego krajobrazu MarTech – ale co ważniejsze, potrzebują uwrażliwienia swoich zespołów na znaczenie informacji, których używają do personalizacji i ukierunkowania oraz zrozumienia skali i zakresu szkód, jakie może wyrządzić najpierw klientowi, a potem samej firmie.
Warto przeczytać!  Partnerstwo DENTSU CREATIVE i TFG Media odnotowało gwałtowny wzrost sprzedaży subskrypcji

Zapewnienie klientom bezpiecznej przestrzeni do odkrywania ich potrzeb ma kluczowe znaczenie dla zdobycia ich lojalności. Kiedy klienci czują się bezpiecznie, wyrażają więcej, a z każdą wypowiedzią marketerzy mogą lepiej zrozumieć klientów, poprawiając w ten sposób personalizację, a tym samym potencjał lojalności.

  • Skalowalność: W tym przypadku odnosimy się zarówno do skalowalności w odniesieniu do wielkości używanej puli danych, długości, szerokości i głębokości linii produktów i usług, jak i różnych obszarów geograficznych, profili klientów i segmentów rynku, do których mogą być kierowane. Im więcej możesz spersonalizować, tym większa liczba klientów, do których możesz dotrzeć, zwiększając w ten sposób widoczność marki, lojalność, aw konsekwencji udział w rynku i rentowność. Podczas gdy technologię można wykorzystać do skalowania inicjatyw marketingowych, Twoja wizja, strategia i plan technologiczny określą Twoje spersonalizowane rozwiązanie MarTech 2.0, które najlepiej odpowiada Twoim potrzebom biznesowym.
  • Grywalizacja: Czy kiedykolwiek zakręciłeś kołem fortuny, rozwiązałeś quiz lub rozwiązałeś zagadkę, aby uzyskać zniżkę? Grywalizacja stała się jednym z filarów MarTech od czasu pojawienia się gier na Facebooku. W miarę jak grywalizacja staje się coraz bardziej dostępna i umożliwia budowanie angażujących doświadczeń, marketerzy muszą opracować strategię grywalizacji i szybko wdrożyć wymaganą infrastrukturę, narzędzia, aplikacje i odpowiednie integracje, aby zapewnić wciągające wrażenia, które dotrą do odbiorcy.
Warto przeczytać!  [INVNT GROUP]™ i MSM tworzą strategiczne partnerstwo w celu zwiększenia globalnej siły marketingowej talentów i marek w branży sportów motorowych

Grywalizacja dodaje zabawy i lepkości inicjatywom marketingowym angażującym byłych, obecnych i potencjalnych klientów. Dodaje wymiar przyjaźni i wspólnoty między marketerem a klientem, jednocześnie dostarczając ważnych informacji i zachęcając klienta do podjęcia najważniejszej decyzji zakupowej.

  • Automatyzacja: Obecnie prawie każdy marketer o rozsądnej wielkości ma chatbota. To, co odróżnia jeden od drugiego, to nie tylko to, jak żywo brzmią, ale także to, jak bardzo są wnikliwe. Od tego, w jaki sposób e-maile z automatyczną odpowiedzią wchodzą w interakcję z potencjalnymi klientami i jak mechanizm czatu może pomóc im w podjęciu decyzji o zakupie, marketerzy muszą zidentyfikować odpowiednią kombinację technologii, oprzeć się na swoich dowodach koncepcji i szybko przenieść je do produkcji.

Klient pozostaje w centrum uwagi

Dzisiaj klienci stają przed wieloma wyborami, powodami i motywacjami, co przekłada się na kurczący się zasięg uwagi, a tym samym mniejsze okienko lub mikro wydarzenie2, aby marketerzy mogli wpływać na decyzje zakupowe. Jeśli marketer nie może uchwycić tego mikrozdarzenia, w którym zapada decyzja o zakupie, skutecznie stracił klienta.

Gdy zbliżamy się do 2023 roku, istnieją wyraźne sygnały, że klienci szukają połączenia z markami. Organizacje muszą się zatrzymać i zastanowić, w jaki sposób wpasowują się w życie klientów i jak mogą dalej dostosowywać się, aby odpowiednio spersonalizować swoją ofertę. Utrzymuj kontakt z klientami w różnych punktach styku i pokaż im, że Ci zależy, a będziesz o krok przed konkurencją.



KONIEC ARTYKUŁU


  • To naprawdę podstawowe: VP ma rację w sprawie nadmiernego zasięgu sądownictwa, ale podstawowa doktryna struktury SC musi pozostać, jest dobra dla silnej demokracji

  • Pisanie historii: uczeni wkraczają tam, gdzie profesjonaliści boją się stąpać

  • Bądź mądry, Center & SC: Lepsze niż stanowisko sądu i propozycja GoI polega na rewizji memorandum kolegium

  • Stary schemat trucizny: rząd musi zbudować konsensus przeciwko staremu systemowi emerytalnemu

  • Guvs mają wolne: Gubernatorzy w niektórych stanach rządzonych przez opozycję długo trzymają rachunki w toku, naruszając ducha konstytucyjnego

  • Lekcja Haldwaniego: Nagła eksmisja nie jest odpowiedzią na wtargnięcie

  • Poproszę mieszane ławy: kobiety, SC, ST, OBC i mniejszości są bardzo niedostatecznie reprezentowane w sądownictwie wyższej instancji. Popraw to

  • Usuń Raj z Raj Bhawans: Gubernatorzy są niezbędni. Ale jak pokazują niedawne kontrowersje, takie jak te w Tamil Nadu, muszą zostać pociągnięci do odpowiedzialności nie tylko przed Unią, ale także przed państwem i Rajya Sabha

  • Wiele zagmatwanych twarzy Paka: Zbyt często, gdy przywódcy Pakistanu oferują wielkie rozmowy, tak jak zrobił to premier Sharif, następują pospieszne wyjaśnienia i agresywna retoryka

  • Udostępnij, nie knebluj: edykt NDMA skierowany do rządowych naukowców o nierozmawianiu o Joshimath nikomu nie pomoże, w tym rządowi


Źródło