Marketing

Budowanie więzi emocjonalnej poprzez produkty chłodzące

  • 17 kwietnia, 2023
  • 9 min read
Budowanie więzi emocjonalnej poprzez produkty chłodzące


W gorącym sezonie letnim Social Samosa rozmawia z markami, które spodziewają się wzrostu sprzedaży, aby poznać najgorętsze media marketingowe sezonu i ich letnie plany marketingowe, aby pozyskać konsumentów.

To jest ta pora roku, kiedy wracasz do swoich złotych, dziecięcych dni i przypominasz sobie stare, dobre reklamy, które były wyświetlane na twoich telewizorach latem. Niezależnie od tego, czy to słońce GluconD wysysa z nas energię, czy wiecznie zielone „chubhti jalti garmi” jingle by DermiCool, lato, które pokrywa się z wakacjami szkolnymi, przez lata lata dały nam kultowe kampanie, których wciąż nie możemy usunąć z naszego systemu.

Gdy upał świta nam nad głowami, marki przygotowują się do wykorzystania upałów do nawiązania kontaktu z publicznością. Kategorie takie jak napoje, lody, klimatyzatory i chłodziarki, produkty do pielęgnacji skóry i inne odnotowują gwałtowny wzrost popytu i kolejnych działań marketingowych wraz z sezonem letnim.

Social Samsoa rozmawia z letnimi markami i przygląda się, jak przygotowują się do sezonu.

Lato kampanii

Wraz z nadejściem pierwszych upałów sezon zwiększył zapotrzebowanie na lody i zimne napoje. Co więcej, zdaniem kierownictwa firm FMCG i mleczarskich sprzedaż w tym sezonie ma wzrosnąć znacząco, dwucyfrowo.

Agastia Dalmia

Agastya Dalmia, założycielka i dyrektor generalny Keventers mówi, że sezon letni znacząco przyczynia się do sprzedaży marki i pozostaje nieodzowną częścią ich działalności.

Manish Bandlish

„Lato to jedna z najważniejszych pór roku dla kategorii lodów. Prawie 40% sprzedaży lodów ma miejsce w ciągu kwartału roku podatkowego”, mówi Manish Bandlish, dyrektor zarządzający – Mother Dairy, w rozmowie z Social Samosa.

Marki z różnych branż już rozpoczęły letnie kampanie pełne słonecznych kolorów. Odzwierciedla ogólny radosny nastrój z odrobiną smaku celebrytów.

Niedawno Slice wypuściło swoją najnowszą letnią kampanię „Aam Ka Ehsaas”. Sabse Khaas z Kiarą Advani, najnowszą ambasadorką marki w roli głównej. Podobnie na początku lata Pepsi dołączył do Ranveera Singha, rozpoczynając letnią kampanię, która jest hołdem dla ducha młodości.

Keventers, tradycyjna marka w Indiach, rozpoczęła letnią kampanię #TheCoolestSummer, która koncentruje się na pokonaniu upału dzięki swojej gamie produktów i zapewnia konsumentom „fajne” wrażenia z kolorem niebieskim jako motywem przewodnim.

Przeczytaj także: Studium przypadku: Jak się masz na Tinderze? Kampania zgromadziła ponad 50 milionów wyświetleń, zachęcając młodzież do odkrywania swojej indywidualności

Poza żywnością i napojami nastąpił znaczny wzrost sprzedaży sprzętu AGD. Letnie kampanie dotyczące urządzeń, a zwłaszcza wentylatorów, poszły w kierunku „oszczędności” i kładły nacisk na produkty energooszczędne i niedrogie.

Warto przeczytać!  Kim jest Lee Turner? Babcia Gators Gymnastics, mieszanka pudla i pitbulla

Letnia kampania Havells „Wyszukaj lepsze lato” jest rozszerzeniem ich kultowej komunikacji Hawa Badlegi.

Smak nostalgii

Rasna wykorzystał moc nostalgii i bawił się swoim ponadczasowym sloganem – „Kocham cię Rasna”, ale tym razem angażując się w różne grupy wiekowe i podkręcając go do „Kochamy cię Rasna”.

Piruz Khambatta

Piruz Khambatta, prezes grupy Rasna, mówi: „W przeprowadzonym przez nas niedawno badaniu rynku odkryliśmy, że 60% konsumentów naszych produktów pochodzi z innych grup wiekowych niż dzieci. Dlatego ideą kampanii jest pokazanie Rasny jako marki bardziej otwartej na wszystkie grupy demograficzne i wiekowe”.

Lato to nie tylko wielkie wydarzenie dla głównych marek, ale także wiele marek new age i D2C.

NOTO, marka lodów ze zdrowymi i wegańskimi wariantami, tego lata poszła na całość ze swoją cyfrową obecnością i spodziewa się 40% wzrostu przychodów. Od wprowadzenia nowych produktów, które szczególnie kojarzą się z latem, marka ma na celu dotarcie do odbiorców dbających o zdrowie.

Mohita Khattara

Mohit Khattar, CEO – Graviss Foods Pvt Ltd – Baskin Robbins powiedział Social Samosa, że ​​oprócz swoich kultowych lodów, marka planuje wprowadzić na nadchodzący sezon nową gamę napojów.

Letnie smaki to nieodłączny element komunikacji w sezonie. Podczas gdy marki takie jak Starbucks opanowały ten trend, inne marki F&B również teraz uciekają się do wprowadzania sezonowych smaków.

Telewizja i telewizja cyfrowa: najgorętsze media

Jeśli chodzi o media mix, marki kategorii letniej opierają się w dużej mierze na tradycyjnych formach nośników reklamowych, z głównym naciskiem na telewizję, prasę i OOH. Zaczęli również włączać technologię cyfrową do swojego miksu medialnego, zwłaszcza po COVID-19.

Zgodnie z raportem TAM AdEX 2022, wolumen reklam telewizyjnych w pierwszym kwartale 2022 r. osiągnął najwyższy udział na poziomie 23% w branży spożywczej, a następnie w kategorii usługi i higiena osobista.

Mówiąc o Baskin Robbins, Mohit Khattar wspomniał: „Nasza mieszanka medialna skupia się na platformach cyfrowych i społecznościowych z mieszanką treści wideo i statycznych. Nakładamy na to taktyczne inicjatywy w punktach sprzedaży. Biorąc pod uwagę naszą grupę docelową i jej preferencje, zwykle nie polegamy na innych konwencjonalnych platformach medialnych”.

Ashni Shah

Podczas gdy telewizja jest dla większości najważniejsza, większość ludzi spędza czas w telewizji cyfrowej. Marki D2C, takie jak NOTO Ice Cream, prowadzą wiele działań ukierunkowanych na budowanie świadomości marki, a według współzałożycielki, Ashni Shah, najlepszym rozwiązaniem jest szeroko zakrojona strategia cyfrowa w celu generowania zaangażowania.

Warto przeczytać!  Co to jest mieszanka promocyjna? Korzyści i jak je stworzyć (2023)

Podobnie Keventers, marka koktajli mlecznych, stawia na cyfrowe aktywacje. Agastya Dalmia powiedziała: „Nasz miks mediów jest głównie cyfrowy, a ponad trzy czwarte naszych mediów skupia się na Internecie. Jednak wykorzystujemy marketing offline tylko w szczytowych sezonach, aby zoptymalizować nasz zasięg w najbardziej ruchliwych porach roku”.

Wraz z integracją IPL z latem, marki mają tendencję do wykorzystywania ogromnej platformy marketingowej jako części swojej mieszanki marketingowej. Firma Crompton zajmująca się sprzętem AGD i elektroniką chce dotrzeć do odbiorców premium za pośrednictwem krykieta i innych właściwości o dużym wpływie.

Pragya Bijalwan

Pragya Bijalwan, CMO – Crompton Consumer Electricals Ltd, powiedział: „W ramach naszych nadchodzących letnich kampanii dążenie do wiodącego w swojej kategorii udziału głosu na poziomie ponad 25% w wentylatorach i klimatyzatorach w telewizji tego lata. W przypadku treści cyfrowych będziemy dążyć do 60% plus zasięgu przy częstotliwości 5+ na platformach o dużym zasięgu, takich jak YouTube i media społecznościowe. Będziemy również obecni na platformach nowej ery, takich jak Connected TV i OTT. Współpracujemy również z influencerami, aby współtworzyć treści”.

Wspomniała również, że ponad 35% konsumentów polega na handlu elektronicznym jako kluczowym źródle oceny i powiedziała, że ​​celem marki jest ranking w wyszukiwarce Google.

„Przyjrzymy się najpopularniejszym słowom kluczowym z wyszukiwaniami o wysokiej intencji w Google, aby zapewnić wysoki SOV% (ponad 50% w przypadku słów kluczowych związanych z marką, ponad 25% w przypadku słów kluczowych konkurencji i ponad 30% w przypadku ogólnych słów kluczowych). Zwiększymy nasz udział w głosie poprzez sponsorowaną markę lub sponsorowany produkt na rynkach e-commerce”.

Personalizacja i opakowanie

Wraz z wprowadzaniem nowych produktów i kampaniami, marki żywności i napojów personalizują opakowania marek, biorąc pod uwagę odbicie w podróżach i turystyce.

Warto przeczytać!  Koleje krajowe wzywają klientów do odnalezienia radości z połączenia poprzez „bycie tam”

Manish Bandlish z Mother Dairy powiedział: „Sezon letni 2023 roku wydaje się sprzyjać portfelowi impulsowemu. Przy mniejszej liczbie ograniczeń mobilności oczekuje się, że konsumenci będą konsumować więcej w ruchu. Chociaż domowe opakowania (kubki/cegły) będą nadal konsumowane jako rozrywka, szaleństwo na drogach z pewnością zwiększy liczbę opakowań i formatów jednorazowych”.

Mohit Khatter wspomniał, że Baskin Robbins przejdzie na nową tożsamość marki i wprowadzi nowe, odświeżone logo w Indiach.

Wierzy, że marki będą zaspokajać potrzeby młodzieży poprzez wygodniejsze opakowania markowe i powiedział: „Jeśli chodzi o opakowania jednorazowe – był czas, kiedy klienci chcieli używać obu rąk, aby cieszyć się filiżanką lodów. Teraz, biorąc pod uwagę, że większość młodych ludzi wolałaby używać jednej ręki do obsługi swoich telefonów komórkowych, marki takie jak nasza zastanawiają się nad wprowadzeniem formatów, które zapewnią młodym ludziom nowsze sposoby interakcji z marką i doświadczania jej”.

Istnieje szersza strategia mająca na celu zapewnienie konsumentom większej wygody, a szybka obsługa i zamówienia online są hitem. Konsumenci stają się również bardziej świadomi zdrowia i wybierają zdrowsze opcje. Ashni Shah spodziewa się zobaczyć mini formaty lodów, które pomogą kontrolować porcje z ciekawymi połączeniami smakowymi.

Keventers, marka oparta głównie na produktach mlecznych, planuje zrobić mały krok w kierunku portfolio produktów bezmlecznych. Agastya Dalmia wspomniała, że ​​celem marki jest stworzenie pobłażliwej alternatywy, wprowadzając na rynek swoją pierwszą w historii gamę Vegan Scoops.

Oczekuje się, że konsumenci z kategorii urządzeń będą wybierać produkty bardziej energooszczędne. Pragya Bijalwan powiedział: „W ciągu ostatniego roku sprzedaż osobistych i pustynnych chłodnic powietrza wzrosła o ponad 25% na platformach handlu elektronicznego. Konsumenci w miastach poziomu 2 i 3 coraz bardziej preferują chłodnice powietrza do swoich potrzeb w zakresie chłodzenia, dlatego będzie to kolejny kluczowy trend, który będzie napędzał zachowania konsumentów”.

Ze względu na stosunkowo wczesne lato marki wzmocniły swoje strategie marketingowe. Wychodząc na całość na platformach cyfrowych i tradycyjnych, marki zaczęły komunikować się ze swoimi TG w pełni wykorzystując swój potencjał. Ponieważ wiele letnich kategorii jest już świadkami home runu, oczekuje się, że w nadchodzących miesiącach zmienią się zachowania konsumentów, a marki zwiększą sprzedaż.


Uwagi




Źródło