Marketing

Budowanie zrównoważonego rozwoju w ekosystemie influencer marketingu

  • 16 maja, 2023
  • 5 min read
Budowanie zrównoważonego rozwoju w ekosystemie influencer marketingu


Influencer marketing stał się nieodzowną częścią krajobrazu marketingu cyfrowego. Dzięki platformom mediów społecznościowych, takim jak Instagram, YouTube, Twitter i innym, influencerzy mogą dotrzeć do milionów ludzi i wpłynąć na ich decyzje zakupowe.

Przewiduje się, że branża influencer marketingu wzrośnie do około miliarda dolarów w ciągu najbliższych kilku lat. Szacuje się, że w 2022 r. rynek influencerów miał wielkość rynku ok 16,4 USD miliard, w górę od 1,7 USD miliardów w 2016 roku. Oczekuje się, że do 2023 roku liczba ta wzrośnie o 29% do oszacowania 21,1 USD miliard. Z tego powodu platformy marketingu influencerów rozrosły się w dużych ilościach, aby pomóc markom wykorzystać dane w celu zwiększenia ich zasięgu. W przeciwieństwie do marketingu ukierunkowanego, influencer marketing jest bardziej organicznym sposobem na dotarcie do pożądanych odbiorców. W miarę jak coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z korzyści płynących z marketingu bezpośredniego, ich roczne budżety marketingowe przeznaczane są bardziej na tę formę marketingu niż na jakikolwiek inny marketing ATL (powyżej linii) lub BTL (poniżej linii).

Jak wygląda Influencer Marketing Arena?

Konsumenci spędzają rozsądną ilość czasu w Internecie, przeglądając recenzje lub opinie swoich ulubionych influencerów na temat towarów i produktów, aby znaleźć najbardziej odpowiedni produkt, który kupiliby dla siebie.

Warto przeczytać!  Rynek kanabidiolu pochodzenia konopnego ma wzrosnąć o CAGR na poziomie 21% do 2030 r. Najważniejsi gracze: Elixinol, ENDOCA, HempMeds

Niezależnie od tego, czy jest to wpływowa influencerka zachwalająca swoje umiejętności i umiejętności na innych markach makijażu online, czy też godna zaufania blogerka kulinarna oferująca opinie ekspertów na temat różnych produktów spożywczych, konsumenci mają tendencję do polegania na tych wpływowych osobach i ich opiniach przed zakupem jakiegokolwiek produktu. Marki są przyciągane do influencer marketingu ze względu na wpływ influencerów na codzienne życie konsumentów podczas podejmowania przez nich decyzji zakupowych.

Wcześniejsze marki wydawały większość swoich wydatków marketingowych na reklamę i środki marketingowe zorientowane na zwrot z inwestycji, prawie nie skupiając się na marketingu wpływowym lub bardzo go nie skupiając. Rosnąca popularność influencer marketingu zapewniła temu segmentowi znaczną część tortu marketing-mix. Coraz częściej marki koncentrują się na regionalnych osobach wpływowych, a także na zwiększaniu zasięgu w miastach poziomu 2 i 3, jednocześnie docierając do odbiorców w językach regionalnych.

Co przyciąga konsumentów do influencerów?

Konsumenci wolą influencerów, którzy tworzą powiązane, oryginalne treści lub dostarczają wiarygodnych spostrzeżeń, starając się zapewnić autentyczność. Większość konsumentów woli recenzować produkty prawdziwych i uczciwych influencerów i generalnie obawia się produktów promowanych przez celebrytów. W ten sposób konsumenci są przyciągani do influencerów, którzy dopasowują swoje treści do swoich odbiorców, dając szczere opinie o produktach, niezależnie od tego, czy są dobre, czy złe. Konsumenci są bardziej skłonni zaufać rekomendacji znajomego, członka rodziny lub influencera niż marce. Większość konsumentów decyduje się na oglądanie recenzji i opinii influencerów na temat produktów lub usług jako podstawy do decyzji zakupowych.

Kreatywność to największe wyzwanie: jak wypełnić lukę między influencerami a markami, jednocześnie sprawiając, że treści będą miały największy wpływ dzięki kreatywności

Warto przeczytać!  Samolot wyświetla analizę rynku, badanie badawcze z GE, Honeywell, L3Harris, Excelitas Technologies

Znaczenie kreatywnych treści w mediach społecznościowych polega na tym, że mogą one natychmiast przyciągnąć uwagę docelowych odbiorców. Kreatywny post może nawiązać emocjonalny kontakt z użytkownikami i zainspirować ich do polubienia, przesłania dalej, skomentowania lub udostępnienia posta.

W partnerstwie między markami i influencerami, influencerzy muszą dobrze reprezentować markę, podczas gdy marki powinny zapewniać influencerom dużą swobodę twórczą, co pomoże uczynić kampanie bardziej naturalnymi i autentycznymi. Chociaż kreatywność w budowaniu angażujących kampanii jest wyzwaniem sama w sobie, znalezienie właściwej równowagi między celem marki a swobodą twórczą influencerów jest potrzebą chwili. Agencje influencer marketingu odgrywają kluczową rolę w wypełnianiu luki między markami a influencerami. Agencje mogą być ogniwem łączącym, które może umożliwić tworzenie kampanii zsynchronizowanych z markami, zapewniając jednocześnie wystarczająco dużo kreatywnej przepustowości dla influencerów, co ostatecznie doprowadzi do tego, że kampanie będą bardziej odpowiednie dla odbiorców.

Podsumowując

Influencer Marketing nie jest liniowy i obejmuje kilka aspektów w swojej strukturze, w tym marki i agencje. Co więcej, agencja to coś więcej niż tylko łatwe wyjście, ponieważ jest niezbędna w dzisiejszym ciągle zmieniającym się środowisku marketingowym. Dlatego każdemu, kto buduje swoją przyszłość na platformie cyfrowej, zdecydowanie zaleca się współpracę z agencją od samego początku. Agencje pomagają markom złagodzić wszelkie niepewności w branży i pomagają lepiej zrozumieć rynek poprzez swoje porady ekspertów. Solidny ekosystem marketingu influencerów tworzy sytuację korzystną dla marek i influencerów.



KONIEC ARTYKUŁU




Źródło